پارکت جناقی در برابر پارکت مهندسی

پارکت چوبی از زیباترین و مقاوم‌ترین کف‌پوش‌ها است. بسیاری از افراد برای پوشاندن کف فضاها از آن استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از پارکت‌های چوبی وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به پارکت مهندسی اشاره کرد. همچنین پارکت‌ها دارای تنوع زیادی در طرح و چیدمان هستند.

یکی از محبوب‌ترین انواع چیدمان، نصب جناقی پارکت چوبی است. هر یک از انواع پارکت دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی است و کاربردهای خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصه‌ها و کاربردهای پارکت جناقی در برابر پارکت مهندسی بپردازیم.

ویژگی‌های پارکت مهندسی

پارکت چوبی مهندسی شده امروزه یکی از رایج‌ترین کف‌پوش‌ها هستند. این نوع کف‌پوش ویژگی‌های زیادی دارد. برچیده‌شدن و نصب مجدد، نظافت آسان بدون استفاده از مواد شوینده شیمیایی از جمله ویژگی‌های آن می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث شده جایگاه مهمی در زمینه دکوراسیون داخلی به دست آورد. در این قسمت به دیگر مزایا و نقاط قوت پارکت جناقی در برابر پارکت مهندسی می‌پردازیم:

تمیزکردن آسان و راحت پارکت

تمیز نگه‌داشتن این نوع کفپوش بسیار راحت است. کافیست سطح کف را با محلول تمیزکننده مخصوص توصیه شده توسط سازنده پاک کنید.

نگهداری ساده از پارکت مهندسی

نگهداری از پارکت مهندسی بسیار ساده است، اکثر تولیدکنندگان ماندگاری این محصول را بین ۱۰ تا ۳۰ سال ضمانت کرده‌اند.

پارکت مهندس مناسب برای سیستم‌های گرمایش از کف

برخلاف برخی از کف‌پوش‌ها، این نوع پارکت به‌راحتی در سیستم‌های گرمایش از کف استفاده می‌شوند. پارکت مهندسی عملکرد بسیار خوب و مثبتی از خود نشان داده، اما با محدودیت‌هایی نیز مواجه است. این نوع از کف‌پوش‌ها معمولاً در محیط‌های مرطوب مانند حمام و یا مکان‌هایی که احتمال تراوش آب وجود دارد نباید مورداستفاده قرار گیرند.

ویژگی‌های پارکت مهندسی

از پارکت مهندسی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

پارکت‌های چوبی مهندسی شده مقاومت و تحمل فشار و وزن بالایی دارند. قابل‌استفاده در محیط‌های زیادی هستند، که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

استفاده از پارکت مهندسی برای آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی

از پارکت چوبی مهندسی معمولاً در اتاق پذیرایی، اتاق‌خواب و یا آشپزخانه استفاده می‌شود. این دسته از کف‌پوش‌ها زیبایی و گرمایی طبیعی در محیط ایجاد کرده و مقاومت بالایی در مقابل رطوبت از خود نشان داده‌اند.

پارکت مهندسی برای محیط‌های اداری و تجاری

پارکت‌های چوبی مهندسی گزینه‌ای ایده‌آل و محبوب در فضاهای اداری هستند. ماندگاری و جذابیت بالای این محصول باعث شده در مناطق پرتردد عملکرد خوبی داشته باشد.

استفاده از پارکت مهندسی برای هتل و مسافرخانه‌ها

در مکان‌هایی همچون هتل، مسافرخانه و مهمان‌سراها از پارکت‌های چوبی مهندسی شده بیشتر استفاده می‌شود. ظاهر لوکس این نوع از پارکت‌ها باعث بهبود کلی فضا و ایجاد محیطی دلپذیر برای مهمانان خواهد شد.

پارکت مهندسی برای رستوران و کافه

یکی دیگر از مکان‌هایی که امکان استفاده از پارکت مهندسی در آن وجود دارد، رستوران و کافه است. طراحی منحصربه‌فرد پارکت مهندسی باعث ایجاد فضایی دنج و بی‌نظیر برای مشتریان خواهد شد. این پارکت به دلیل استقامت بالا در مقابل تردد، در محیط‌های شلوغ نیز عملکرد و کارایی بسیار خوبی داشته است.

از پارکت مهندسی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

مشخصه‌های پارکت جناقی در برابر پارکت مهندسی

از تفاوت‌های پارکت جناقی در برابر پارکت مهندسی زیبایی بسیار زیاد و لوکس بودن آن است. چیدمان هفت و هشتی و تنوع رنگی متنوعی دارد. امروزه، نصب پارکت‌های جناقی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نوع کفپوش مناسب سبک‌های کلاسیک و مدرن است.

هنگام نصب این‌گونه از پارکت‌ها لازم است که از نیروی کار متخصص و حرفه‌ای استفاده شود تا بتوان از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد. پارکت‌های چوبی جناقی به‌عنوان یکی از کف‌پوش‌های پر طرف‌دار دارای نقطه قوت است که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

نصب آسان پارکت و ایجاد محیطی دلپذیر

نصب این پارکت‌های زیبا باعث ایجاد دکوراسیونی با سبک کلاسیک و روستیک شده است. جذابیت و زیبایی محیط شما را دوچندان خواهد کرد. از آن جایی که لبه این پارکت به‌صورت ۴۵ درجه است، نصب و اجرای بسیار راحتی دارد.

سازگاری پارکت با محیط‌زیست

به دلیل مواد استفاده شده در ساخت پارکت جناق ، سازگاری آن را با محیط‌زیست به اثبات رسانده است. می‌توان ادعا کرد که به‌هیچ‌عنوان منجر به آلودگی هوا نخواهد شد.

مشخصه‌های پارکت جناقی در برابر پارکت مهندسی

از پارکت جناقی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

پارکت چوبی جناقی گزینه‌ای مناسب برای محیط و فضاهای مختلف است و این امکان را برای خریدار فراهم می‌آورد تا محیط زندگی و کاری خود را به بهترین شکل زینت ببخشد. در این قسمت قصد داریم به مزایای انتخاب پارکت جناقی در فضاهای مختلف بپردازیم:

پارکت برای فضاهای مسکونی

پارکت‌های چوبی جناقی مانند پارکت‌های مهندسی در فضاهای مسکونی استفاده می‌شوند. این فضاها از جمله: آپارتمان‌ها و یا خانه‌های ویلایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. با چیدمان این پارکت در اتاق پذیرایی، خواب و یا آشپزخانه می‌توان طرحی جدید و جذاب برای خانه ایجاد کرد. رنگ‌های متفاوتی از این محصول وجود دارد و این امکان برای خریدار مهیا است تا باسلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

پارکت برای محیط‌های تجاری

در محیط‌ها و کسب‌وکارهای تجاری مانند فروشگاه و مغازه هم می‌توان از پارکت جناقی استفاده کرد. از آن جایی که این کف پوش دارای استقامت بالایی است به شما کمک می‌کند تا محیط کاری خود را تمیز و مرتب‌تر جلوه دهید.

پارکت و نصب در ساختمان‌های اداری

از دیگر کاربردهای پارکت چوبی جناقی می‌توان در ساختمان‌های اداری اشاره کرد. در این‌گونه ساختمان‌ها نیاز است تا کف‌پوش باکیفیت و همچنین لوکسی نصب شود تا نمای رسمی محیط نیز حفظ شود. کف‌پوش جناقی دارای طرح‌بندی و رنگ‌های متنوعی است. همچنین، گزینه‌ای مناسب برای واحدهای اداری هستند. این پارکت زیبا می‌تواند در بهبود وضعیت ظاهری و کارایی محیط نیز مؤثر واقع شود.

از پارکت جناقی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

بهترین و باکیفیت‌ترین پارکت‌ها در پارس آرای کوهستان

در این مقاله به مقایسه ویژگی‌ها و کاربرد پارکت جناقی در برابر پارکت مهندسی پرداختیم. هر دو نوع پارکت چوبی دارای استقامت و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و اثرات جوی هستند. می‌توان از هر دو به‌عنوان گزینه‌ای ایده آل در مکان‌های اداری و مسکونی استفاده کرد. هنگام خرید هر نوع پارکتی بهتر است شرایط محیط خود را بررسی کرده و شرایط و نحوه نگهداری از محصول را از کارشناسان باتجربه مجموعه پارس آرای کوهستان جویا شوید تا بتوانید از پارکت‌های خود به مدت طولانی استفاده نمایید و از مزایای بی‌نظیر پارکت‌های چوبی باکیفیت بهره‌مند شوید.

 

برچسب ها: