ویژگی‌ها و مشخصه‌های پارکت‌های جناغی

یکی از طرح‌های جذاب و مطلوبی که معمولاً برای خرید پارکت چوبی در نظر گرفته می‌شود، طرح جناغی است. این طرح به الگوی هفت و هشت نیز معروف است. پارکت جناغی از چندین لایه تایل مستطیلی شکل کوچک در اندازه‌های استاندارد و خاص ساخته شده که برای پوشش سطوح کف استفاده می‌شوند. امکان نصب پارکت‌های جناغی به شکل ساده و یا حتی به شکل زاویه‌دار امکان‌پذیر است.

استفاده از پارکت جناغی ظاهری بسیار خیره‌کننده و زیبا در فضا ایجاد می‌کند که بدون شک تأثیر زیادی در بهبود دکوراسیون محیط خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی‌ها و مشخصه‌های پارکت‌های جناغی صحبت کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصه‌های پارکت‌های جناغی

باتوجه‌به این که پارکت چوبی جناغی محبوبیت بالایی دارد، در این قسمت قصد داریم تا مشخصات آن را بررسی کنیم.

آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصه‌های پارکت‌های جناغی

ضخامت بالا و دوام بی‌نظیر پارکت چوبی

پارکت جناغی باتوجه‌به نحوه ساخت، می‌تواند تمام تنش‌ها و نیروهای ناشی از وزن عوامل خارجی را کاملاً خنثی ‌کند. بنابراین، رفت‌وآمد مکرر آسیبی به پارکت وارد نمی‌کند. در یک محیط پرتردد، هیچ‌گونه آسیب ساختاری در هیچ بخشی از کف‌پوش جناغی خود مشاهده نخواهید کرد. پارکت جناغی که از چوب طبیعی ساخته شده باشد، مقاومت چندین برابر دارد.

پارکت و مقاومت زیاد در برابر رطوبت و حرارت

نور، رطوبت و گرما عوامل اصلی برای تخریب پارکت‌های چوبی به شمار می‌روند. هنگام خرید پارکت باید به این نکته توجه کرد که آیا کف‌پوش در برابر نور، رطوبت و حرارت مقاومت دارد یا خیر؟ امروزه بیشتر ساختمان‌های آپارتمانی نورگیر هستند و کف اغلب به دلیل وجود سیستم گرمایش زیرین آن گرم می‌شود. بنابراین، کف پوش باید بتواند در برابر نور خورشید و گرما مقاومت کند.

طراحی هندسی جذاب برای پارکت چوبی جناغی

انواع مختلفی از کف‌پوش‌ها در بازار وجود دارند که دارای طرح هندسی مستطیلی شکلی هستند. این سبک از چینش تقریباً ساده به نظر می‌رسد. بااین‌حال، هنگامی که الگوهای هندسی جدیدتری به طور مثال L شکل را روی کف پیاده می‌کنید، کف دیگر آن‌قدرها هم ساده به نظر نمی‌رسد. یکی از اهداف اصلی استفاده از پارکت جناغی دقیقاً همین است. چینش پارکت به‌صورت جناغی می‌تواند جلوه‌ای جدید و چشم‌نواز به محیط ببخشد. چنین طراحی زمانی تأثیر زیادی بر محیط دارد که علاوه بر انتخاب رنگ مناسب به دیگر عناصر موجود در محیط هم توجه کنید.

طول عمر مفید پارکت جناغی

پارکت تنها در صورتی می‌تواند نیازهای خریدار را به طور کامل برآورده کند که عمر مفید بالایی داشته باشد. اگر پارکت عمر طولانی نداشته باشد، خریدار را متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعویض کفپوش خواهد کرد. بنابراین، عمر طولانی برای محصولاتی که برای پوشاندن کف استفاده می‌شوند، بسیار مهم است. به دلیل ساختار متراکم و نوع مغزی آن، کف پارکت‌های جناغی در درازمدت دچار پوسیدگی ساختاری نمی‌شوند. در یک محیط مسکونی، عمر مفید پارکت جناغی ۵-۱۰ سال تخمین زده شده است. البته، این زمان به شرایط نگهداری از این کف‌پوش‌ها نیز بستگی دارد.

طول عمر مفید پارکت جناغی

لغزنده نبودن پارکت چوبی جناغی

وجود لایه پلیمری نهایی بر روی سطح پارکت یکی از مواردی است که از لیز شدن کف جلوگیری می‌کند. این لایه پلیمری اصطکاک کنترل شده‌ای را روی سطح کف ایجاد می‌کند. این اصطکاک را زمانی که روی پارکت راه می‌روید احساس خواهید کرد. این ویژگی ارزشمند بدون شک ایمنی محصول شما را به طور محسوسی بهبود می‌بخشد.

جنس طبیعی کف‌پوش چوبی

همان‌طور که در بالا ذکر شد، الیاف چوبی ماده اصلی تشکیل‌دهنده مغزی پارکت جناغی است. این ویژگی مهم قطعاً تمایل شما را برای خرید محصول افزایش می‌دهد. نوع روش پردازش این نوع الیاف چوب بسیار ساده است. این به شما امکان می‌دهد زوایای بسیار دقیقی را بر روی هر تایل پارکت جناغی ببینید. استفاده از لایه پلیمری محافظ روی مغزی پارکت علاوه بر استحکام و مقاومت، جذابیت زیادی به محصول می‌افزاید.

چیدمان پارکت جناغی

چیدمان پارکت‌ چوبی جناغی در بین عموم و فروشندگان به چیدمان زیگزاگی یا هفت و هشتی هم معروف شده است. در این سبک چینش که از جذابیت بسیار زیادی هم برخوردار است، تایل‌ها به شکل و حالت هفت و هشتی منفرد و یا چندتایی در کنار هم قرار می‌گیرند. اگر فضای موردنظر شما بزرگ و بسیار گسترده است، انتخاب این مدل چیدمان بسیار عاقلانه و هوشمندانه خواهد بود.

چنانچه مردد هستید و نمی‌دانید کدام نحوه چیدمان را برای منزل و یا محیط کار خود انتخاب کنید، باید بگوییم که این چیدمان علاوه بر این که جذابیت خاصی به فضای شما می‌بخشد، فضا را گسترده‌تر و دلبازتر نشان خواهد داد.

نصب پارکت چوبی جناغی

امروزه، طراحان و خریداران زیادی به سمت طرح‌های کلاسیک تمایل زیادی نشان می‌دهند. از آن جایی که یکی از مشخصه‌های پارکت‌های جناغی کلاسیک بودن آن است، می‌توان گفت که طرف‌داران زیادی داشته و جذابیت به خصوصی به فضای شما خواهد بخشید.

البته ازآنجایی‌که برای نصب پارکت جناغی در مقایسه با دیگر انواع پارکت به تخصص و مهارت زیادی نیاز است، توصیه می‌کنیم در صورت انتخاب این سبک از چیدمان حتماً از مهارت و تجربه نصاب مطمئن شوید.

هر گونه اشتباه و یا غفلت در اندازه‌گیری می‌تواند باعث خراب‌شدن تایل و متحمل شدن هزینه‌های دیگر بر خریدار شود. انتخاب یک فرد متبحر و باسابقه می‌تواند از بروز هر گونه نقص و یا اشتباه در انجام کار به شکل محسوسی بکاهد و رضایت شما را از انجام کار تضمین نماید. همچنین، نصب اصولی باعث دوام و ماندگاری بیشتر پارکت شما می‌شود. پس حتماً نصب پارکت جناغی را به افراد متخصص بسپارید.

نصب پارکت چوبی جناغی

در خرید پارکت‌های جناغی توجه داشته باشید که معمولاً عوامل مختلفی بر کیفیت و قیمت محصول تأثیر می‌گذارند. این عوامل عبارت‌اند از:

پارکت چوبی و نوسانات بازار

یکی از عواملی که باعث تغییر قیمت پارکت جناغی می‌شود، نوسانات بازار است.

مواد اولیه پارکت چوبی

موادی که در ساخت محصول به کار گرفته شده، نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی آن محصول خواهد داشت. بی شک با پرداخت هزینه بیشتر برای تهیه پارکت باکیفیت و مرغوب، از دوام بالاتر و مزایای متعدد بهره‌مند خواهید شد.

نحوه تولید پارکت چوبی جناغی

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت کف‌پوش چوبی، روش تولید و تکنولوژی به کار گرفته در ساخت محصول است.

نحوه تولید پارکت چوبی جناغی

خرید پارکت چوبی جناغی باکیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

شما می‌توانید انواع پارکت چوبی باکیفیت فوق‌العاده و تضمین شده را در مجموعه پارس آرای کوهستان تهیه کنید. مشتریان عزیز می‌توانند کاتالوگ محصولات را مشاهده نموده و بعد از دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه بهترین پارکت را متناسب با فضا و شرایط خود انتخاب نمایند. با تهیه پارکت و درنظر داشتن ویژگی‌ها و مشخصه‌های پارکت‌های جناغی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند در فضای موردنظر خواهید داشت.

 

برچسب ها: