عمر چوب کنار استخر ترموود با نگهداری اصولی افزایش می‎یابد

یکی از زیباترین و بهترین انتخاب‌ها برای ساخت دکینگ استخر استفاده از چوب ترموود است. محافظت صحیح از دکینگ استخر می‎تواند باعث دوام بیشتر این قسمت شود. از آنجایی که ترموود از چوب طبیعی ساخته می‏شود، این متریال جلوه زیبایی را به محیط می‏بخشد. با انجام صحیح ترین روش‎های نگهداری چوب کنار استخر ترموود علاوه بر عمر بیشتر آن و حفظ زیبایی، هزینه ‏های تعمیرات دکینگ استخر خود را نیز کاهش می‏دهید.

دکینگ استخر یا چوب کنار استخر چیست؟

چوب کنار استخر درواقع همان کف‎پوش‎هایی چوبی هستند که دقیقاً در مجاورت استخر قرار داده می‏شوند. این روزها استفاده از چوب کنار استخر بسیار رواج دارد و این عنصر، زیبایی فضای استخر را بیشتر می‎کند. اما این بخش از استخر می‏تواند در معرض صدمه‎های مختلفی قرار بگیرد و باید برای پیشگیری از این آسیب‎ها راه‎حل مناسبی را پیدا کرد.

چوب کنار استخر در معرض چه آسیب‎هایی است؟

عوامل متنوعی می‏توانند موجب خراب‌شدن و پوسیدگی چوب کنار استخر شوند. یکی از مهم‏ترین عواملی که می‎تواند برای این بخش از استخر مشکل ساز باشد، اشعه ماورای‌بنفش نور خورشید است. اگر این اشعه به‌صورت مداوم روی دکینگ ترموود استخر بتابد، ممکن است بعد از مدتی باعث تغییر رنگ و شکل چوب ترموود شود.

یکی دیگر از خطرات احتمالی برای دکینگ ترموود استخر، پوسیدگی ناشی از رطوبت است. اگر نحوه نگهداری چوب کنار استخر از نوع ترموود درست نباشد، رطوبت باعث خراب‌شدن دکینگ ترموود استخر می‌شود. رطوبت ممکن است بر اثر بارش باران یا برف، پاشیدن آب درون استخر و همچنین به علت وجود اجسامی مثل گلدان خاکی، شوفاژ و لوله های آب به چوب کنار استخر نفوذ کند و باگذشت زمان موجب آسیب دیدگی و پوسیدگی آن شود. البته باتوجه‌به فرایند فراوری ترموود در درجه حرارت و فشار زیاد، این نوع از چوب در برابر رطوبت مقاوم است؛ اما اگر در طولانی‌مدت رطوبت در دکینگ ترموود استخر نفوذ کند، این کف پوش صدمه می‎بیند.

نگهداری چوب ترموود کنار استخر به روش‏های مختلف

برای مراقبت و نگهداری چوب کنار استخر ترموود در برابر عواملی چون اشعه ماورای‌بنفش، رطوبت شدید و حتی رشد قارچ چه باید کرد؟ برای پیشگیری از بروز چنین خطراتی روش‎های متنوعی وجود دارند که در ادامه این روش‏ها را بررسی می‏کنیم.

استفاده از پوشش‎های محافظ

یکی از بهترین روش‎هایی که باعث می‏شود چوب ترموود کنار استخر با خطراتی مثل تغییر رنگ و کاهش عمر مواجه نشود، استفاده از پوشش محافظ است. این پوشش ها درواقع همان رنگ و روغن‏های مخصوص ترموود هستند که علاوه بر افزایش زیبایی، مقاومت چوب را به میزان قابل‎توجهی بالا می‏برند.

یکی از روغن‏هایی که برای مراقبت و نگهداری چوب کنار استخر ترموود استفاده می‏شود، روغن تراس است. این روغن مخصوص ترموودهایی است که در فضای باز استفاده می‏شوند. برای پیشگیری از آسیب اشعه ماورای بنفش خورشید، باید این روغن را بر روی دکینگ ترموود استخر استفاده کرد. با توجه به ساختار خاصی که روغن تراس دارد، بعد از مدت کوتاهی این روغن به اعماق چوب نفوذ می‏کند و موجب درخشندگی ترموود و استحکام بیشتر آن می‏شود.

تعمیر به موقع چوب ترموود کنار استخر در صورت صدمه

یکی از موضوعاتی که رعایت آن بسیار ضروری و مهم است، تعمیر به‎موقع دکینگ ترموود استخر بعد از هر نوع صدمه‏ است. در این صورت شما می‎توانید پیش از آن‎ که چوب کنار استخر با آسیب‏های جدیدی مواجه شود، مشکلات آن را برطرف کنید.

از بین بردن گرد و خاک با شستشوی اصولی دکینگ استخر

یکی از اصیل ترین عوامل خراب شدن چوب کنار استخر ترموود، وجود گرد و غبار بر روی این سازه چوبی است. بنابراین باید حداقل سه بار در هفته گرد و خاک را با دقت بالا از روی دکینگ ترموود پاک کرد. برای این کار لازم است از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید که در زمان شستشو صدمه‎ای به چوب ترموود کنار استخر وارد نشود.

از دیگر روش‎های نگهداری چوب کنار استخر ترموود می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از هرگونه صدمه و فشارهای فیزیکی مثل ضربه، وارد کردن وزن بیش از حد و خراشیدگی
  • جلوگیری از بروز هر نوع سوختگی و خاموش نکردن سیگار بر روی دکینگ استخر
  • عدم استفاده از فرغون یا گاری بر روی چوب ترموود کنار استخر
  • استفاده از بشقاب های مخصوص برای قرار دادن گل و گیاه بر روی دکینگ استخر
  • باز و بسته کردن چوب های رویه دکینگ استخر به وسیله افراد متخصص و حرفه‎ای

مراجعه به پارس آرای کوهستان برای خرید و نصب چوب ترموود کنار استخر

در این مطلب با روش‏های صحیح و اصولی نگهداری چوب ترموود کنار استخر آشنا شدیم. چوب ترموود کنار استخر از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. اما باید نگهداری از آن را جدی گرفت. برای خرید چوب کنار استخر ترموود و اجرای آن باید به دنبال مجموعه معتبر باشید.

مجموعه پارس آرای کوهستان برای جلب رضایت کامل تمامی مشتریان، خدمات خود را باکیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه می‌کند. ما در این مجموعه از افراد متخصص و باسابقه برای اجرای دکینگ کنار استخر استفاده می‏کنیم و این فرایند را با قیمت مقرون‏ به ‏صرفه انجام می‏ دهیم.

سؤالات متداول

برف و یخ‎زدگی روی چوب کنار استخر را چگونه از بین ببریم؟

برای پاک‌کردن مقدار کمی از برف می‏توانید از جارو استفاده کنید، اما اگر میزان برف زیاد است و یا برف روی چوب کنار استخر یخ‌زده، باید از محصولات مخصوص آب‌کردن یخ استفاده کنید.

مزایای چوب کنار استخر ترموود چیست؟

از مهم‏ترین مزایای چوب ترموود کنار استخر می‏توان به زیباتر کردن استخر و محیط اطراف آن، حس طبیعی بودن چوب و استحکام بالای ترموود اشاره کرد.

برای جلوگیری از رشد جلبک و قارچ در چوب کنار استخر چه باید کرد؟

این مشکل به طور عمده در محیط مرطوب و در چوب کنار استخر مشاهده می‌شود. اگر اثری از پوشش سبز بر روی دکینگ دیده شد، باید با استفاده از برسس های مخصوص بخش مربوطه را تمیز کنید. در ضمن این کار را به شکلی انجام دهید که هیچ خط و خراشی بر روی چوب ایجاد نشود.

برچسب ها: