نقش تاثیرگذار پارکت چوبی در دکوراسیون را بهتر بشناسید

چرا نقش پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های اداری تا این حد مهم است؟ انتخاب کفپوش چوبی مناسب باید انتخابی دقیق و صحیح باشد تا هم باعث زیبایی بخشیدن به ساختمان گردد و هم دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. پارکت‌های چوبی عمدتا از چوب درختانی مانند افرا، بلوط، زبان گنجشک و بامبو تهیه می‌شوند و با عملیات‌های مختلفی مانند برش‌کاری و شکل‌دهی که بر روی آن‌ها انجام می‌شود برای پوشش کف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نقش کفپوش چوبی در دکوراسیون بسیار پررنگ بوده و به کمک آن می‌توان طرح و رنگ‌های مختلفی را ایجاد و فضای منزل را به کل عوض کرد. مثلا با انتخاب چوب‌هایی با رنگ روشن، فضای داخلی بزرگتر و با انتخاب چوب‌هایی تیره این فضا به مراتب بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

نقش پارکت چوبی
نقش پارکت چوبی  

نقش پارکت چوبی در دکوراسیون به لحاظ رنگ

اولین و مهم‌ترین نقشی که پارکت‌ها می‌توانند در دکوراسیون منزل شما داشته باشند، رنگ است. شما بر اساس سلیقه خود می‌توانید از پارکت‌هایی با رنگ تیره و یا رنگ روشن استفاده کنید. به این منظور ابتدا رنگ پارکت مورد نظر را در ذهن خود تداعی کنید. این تداعی ممکن است با توجه به رنگی که شما برای دیوار در نظر دارید و همچنین رنگ مبلمان پرده و یا سایر لوازم تزئینی منزلتان باشد.

با تجسم این رنگ‌ها می‌توانید تشخیص دهید که از چه پارکت‌های چوبی باید استفاده کنید. اگر تمایل دارید تا دکوراسیون منزلتان حال و هوایی مدرن و در عین حال ساده داشته باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از پارکت‌هایی با رنگ نسبتا روشن است.

نقش پارکت چوبی در دکوراسیون از نظر شکل

دومین نقش مهم پارکت چوبی در دکوراسیون فضای منزل، شکل آن است. پارکت‌های چوبی به طور معمول در اشکالی مانند مستطیل و مربع ساخته می‌شوند. در بیشتر موارد پارکت‌های مستطیلی بین 60 تا 180 سانتی‌متر طول و بین 5 تا 40 سانتی‌متر عرض دارند. از طرفی پارکت‌های چوبی مربعی شکل در ابعاد ۴۰ در ۴۰ ، ۶۰ در ۶۰، ۸۰ در ۸۰ و ۱۰۰ در ۱۰۰ تولید می شوند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید سبک منازلتان مانند خانه‌های دهه 60 و 70 میلادی باشد، به سراغ پارکت‌هایی با اشکال هندسی مختلف بروید. در زمان نصب این پارکت‌های چوبی هم این موضوع را در نظر بگیرید که وسایل منزلتان را به گونه‌ای بچینید که روی این پارکت‌ها بیش از حد شلوغ نباشد. زیرا ممکن است که شکل هندسی خود را از دست بدهند.

نقش پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی

نقش پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی بر اساس مساحت فضای پروژه

آخرین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهند که برای خانه‌هایی با ابعاد کوچک بیشتر باید از رنگ‌های روشن استفاده شود. دلیل این امر هم آن است که استفاده از پارکت‌های چوبی با رنگ روشن باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. از طرفی شما می‌توانید به راحتی خانه‌های بزرگ‌تر را حتی با پارکت‌هایی به رنگ تیره یا براق پوشش دهید.

برای درک بهتر نقش پارکت چوبی در دکوراسیون به این نکات توجه کنید

یکی از موارد مهم در انتخاب پارکت‌های چوبی برای دکوراسیون، نوع چوبی است که پارکت با آن ساخته می‌شود. به هر میزان که چوب مورد نظر مرغوب‌تر باشد، پارکت دوام و کیفیت بالاتری نیز دارد. پیشنهاد ما به شما برای پوشش کف منزل، استفاده از پارکت‌های تولید شده با چوب درخت بلوط است. زیرا چوب درخت بلوط علاوه بر فشردگی و استحکام بالایی که دارد، رنگ زیبایی نیز دارد و در مقایسه با سایر چوب‌ها در مقابل آب مقاومت بیشتری دارد.

مزایای استفاده از پارکت چوبی در دکوراسیون

یکی از موضوعات مهم در رابطه با درک هرچه بهتر نقش پارکت چوبی در دکوراسیون، شناخت مزایای آن است. به دلیل استفاده از چوب طبیعی در این پارکت‌ها، این آیتم دکوراسیون با بدن انسان کاملا سازگار است و به عنوان یکی از بهترین کفپوش‌های جهان از نظر بهداشت و پاکیزگی شناخته می‌شود.

نقش پارکت چوبی در دکوراسیون را می‌توان در حفظ دمای کف محیط نیز جستجو کرد. این کفپوش‌ها دمای خود را در فصول سرد و گرم سال، در حد ایده‌آل حفظ می‌کنند. ظاهر زیبا و شیک از جمله دیگر مزایای پارکت‌های چوبی به شمار می‌آیند.

هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون

پارکت‌های چوبی به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، به آسانی با سایر وسایل و آیتم‌های دکوراسیون کلی فضا قابل انطباق هستند. همچنین این کفپوش‌های چوبی، بستری امن برای کودکان به شما می‌آیند و آن‌ها می‌توانند با خیالی آسوده روی آن‌ها بدوند و بازی کنند.

طول عمر بالا و نظافت آسان

چوب، ماده‌ای مقاوم و با دوام است. به تبع آن، پارکت‌های چوبی نیز از مقاومت و طول عمر بسیار بالایی در مقایسه با سایر کفپوش‌های دکوراسیون برخوردار هستند. چنانچه این پارکت‌های چوبی به هر دلیلی نیاز به بازسازی پیدا کنند، می‌توان عملیان بازسازی آن را با خیالی راحت انجام داد. از طرفی این مدل از کفپوش‌ها، نظافت پردردسری ندارند و به راحتی تمیز می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان این کار را با استفاده از یک دستمال مرطوب و یا لکه‌برهای صنعتی مخصوص پارکت انجام داد.

ایجاد جلوه‌ای‌ متفاوت با شناخت نقش پارکت چوبی
ایجاد جلوه‌ای‌ متفاوت با شناخت نقش پارکت چوبی

ایجاد جلوه‌ای‌ متفاوت با شناخت نقش پارکت چوبی در دکوراسیون

چوب یکی از عناصر طبیعی است که استفاده از آن در دکوراسیون، جلوه زیبایی به منزل داده و باعث انتقال حس خوبی در بین افراد می‌شود. به جز پارکت چوبی، محصولات چوبی مختلفی وجود دارند که از آن‌ها در دکوارسیون داخلی منازل و محل کار استفاده می‌شود. قفسه‌های چوبی و قاب‌های چوبی از جمله این موارد در نظر گرفته می‌شوند.

پارس آرای کوهستان، اولین و معتبرترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان است. تیم پارس آرای کوهستان، بزرگ‌ترین مجری پروژه‌های طراحی و نصب پارکت‌های چوبی در منازل مسکونی و محیط‌های اداری است. با محصولات پارس آرای کوهستان مانند پارکت چوبی، می‌توانید کیفیت را به گونه‌ای دیگر تجربه کنید.

برچسب ها: