نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری؛ بهترین متریال برای این کاربرد

طی سال‌های اخیر، مبلمان شهری در طراحی فضاهای شهری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. درواقع شهرداری‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای زیباسازی فضاهای شهری باید از مبلمانی خاص‌تر استفاده کنند. از طرف دیگر، بسیاری از افراد، از مبلمان شهری در فضاهای باز ویلا و ساختمان‌های خود نیز استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان شهری، مبلمان شهری ترموود است. این متریال به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، نور خورشید و پوسیدگی، به محبوبیت زیادی رسیده است. به همین خاطر، در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری می‌پردازیم.

چرا نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری پررنگ است؟

قبل از این که مهم بودن نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری را بررسی کنیم، باید کمی با مبلمان شهری و ماهیت استفاده از آن در فضاهای شهری آشنا شویم. مبلمان شهری عموماً در فضاهای عمومی شهر مانند پارک‌ها استفاده می‌شود. به همین خاطر در معرض انواع شرایط سخت آب‌وهوایی مانند رطوبت و نور مستقیم خورشید قرار دارد. البته باید اشاره کرد که به دلیل کاربردی‌بودن و زیبایی ظاهری مبلمان شهری، از این آیتم‌ها در ویلاها، روف‌گاردن آپارتمان‌ها و حیاط‌ها نیز استفاده می‌شود که البته شرایط محیطی مشابهی دارند.

در کنار اهمیت مقاومت بالای مبلمان شهری در برابر عوامل محیطی، زیبایی این آیتم نیز اهمیت بالایی دارد. مبلمان شهری باید به فضاهای شهری جذابیت ظاهری اضافه کند. حال نوبت آن است که به سراغ نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری برویم. ترموود از دو شاخصه مهم برای استفاده در طراحی مبلمان شهری برخوردار است؛ زیبایی ظاهری و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی.

به‌طورکلی ترموود از مزایای زیر به‌عنوان یک متریال جذاب و باکیفیت برخوردار است:

  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر پوسیدگی و نفوذ حشرات
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • طراحی ظاهری زیبا و بسیار خاص
  • نصب آسان
  • هزینه نگهداری و ترمیم مناسب

باید اشاره کرد که مزایای ترموود که در بالا عنوان شد، به‌صورت کلی هستند. اما نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری کمی اختصاصی‌تر است. به همین خاطر در ادامه، اهمیت نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

جذابیت ظاهری ترموود

مهم‌ترین دلیل نقش پررنگ ترموود در طراحی مبلمان شهری، زیبایی این متریال است. همان‌طور که اشاره شد، در حال حاضر، مبلمان شهری دیگر مانند گذشته صرفاً استفاده کاربردی ندارد. بلکه باید از نظر ظاهری نیز فضاهای شهری را زیباتر کند. به همین خاطر استفاده از یک متریال جایگزین زیبا برای طراحی آیتم‌های شهری بسیار ضروری است. در نتیجه متخصصان در این حوزه، ترموود را برای طراحی آیتم‌های مبلمان شهری پیشنهاد کردند. متریالی با ظاهر زیبا و مینیمال که قطعاً می‌تواند بهترین گزینه برای طراحی این آیتم‌ها باشد. البته باید اشاره کرد که ترموود مورداستفاده در طراحی آیتم‌های مبلمان شهری باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا دوام آن در طول زمان حفظ شود.

مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم ترموود که نقش آن در طراحی مبلمان شهری را پررنگ‌تر از قبل می‌کند، مقاومت بالای آن در برابر شرایط محیطی دشوار است. آیتم‌های مبلمان شهری در فضای باز با تهدیدهای مختلفی مانند رطوبت باران و برف، نفوذ حشرات، هوازدگی، تابش مستقیم نور خورشید و… روبه‌رو هستند. به همین خاطر متریال مورداستفاده در طراحی مبلمان شهری باید نسبت به تمام این تهدیدها مقاومت بالایی داشته باشد. حال خبر خوب این است که ترموود از نظر مقاومت در برابر این تهدیدها در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و قطعاً می‌تواند تا سال‌ها بدون هیچ مشکلی در آیتم‌های مبلمان شهری به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

امکان پیاده‌سازی طرح‌های خاص و مدرن

تابه‌حال به آیتم‌های مبلمان شهری سنتی دقت کرده‌اید؟ میزها و نیمکت‌های سیمانی یا فلزی که رنگ‌ها و طراحی‌های مشابهی دارند و سال‌هاست که در بسیاری از فضاهای شهری از آن‌ها استفاده می‌شود. اینجاست که نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری بیشتر از گذشته پررنگ می‌شود. آیتم‌های مبلمان شهری که با ترموود ساخته می‌شوند، از نظر ظاهر به‌شدت جذاب هستند و می‌توانند نظر هر بیننده را جلب کنند. در نتیجه اگر به دنبال خرید یا ساخت آیتم‌های مبلمان شهری زیبا، خاص و جذاب هستید، ترموود بهترین متریالی است که می‌توانید برای این کار از آن استفاده کنید.

برای طراحی مبلمان شهری از چه ترموودی استفاده کنیم؟

ترموود مورداستفاده برای طراحی مبلمان شهری باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. چرا که استهلاک آیتم‌های مبلمان شهری بسیار بالاست و در نتیجه باید استحکام بالایی داشته باشند. ترموودهای وارداتی به دلیل کیفیت ساخت بالا و فرایند تولید مدرن و تخصصی، بسیار دوام بالایی دارند و گزینه‌ای عالی برای طراحی مبلمان شهری به شمار می‌آیند. ترموودهای ساخت کشور استونی از بهترین‌ها در بازار برای خرید هستند.

خرید ترموود از پارس آرای کوهستان برای طراحی مبلمان شهری

ترموود متریالی خاص و وارداتی است که البته در داخل کشور نیز تولید می‌شود. پارس آرای کوهستان طی سال‌های اخیر ترموود موردنیاز پروژه‌های ساختمانی و همچنین طراحی مبلمان شهری زیادی را تأمین کرده است. مجموعه ما مرکز اصلی واردات ترموود در ایران است و شما می‌توانید ترموود موردنیاز برای پروژه‌های خود را از پارس آرای کوهستان خریداری کنید.

سؤالات متداول

نقش ترموود در طراحی مبلمان شهری چیست؟

ترموود به دلیل جذابیت ظاهری، مینیمال بودن، دوام بالا، مقاومت بی‌نظیر در برابر رطوبت، پوسیدگی و نور خورشید، نقش پررنگی در طراحی مبلمان شهری دارد که عموماً در فضاهای باز استفاده می‌شود و باید در کنار زیبایی، مقاومت بالایی نیز داشته باشد.

آیا ترموود بهترین گزینه برای طراحی مبلمان شهری است؟

بله. البته برای افزایش دوام و زیبایی، از ترکیب ترموود و فولاد در طراحی مبلمان شهری استفاده می‌شود. زیبایی و دوام بالا از دلایلی هستند که ترموود را به بهترین گزینه برای طراحی مبلمان شهری تبدیل می‌کنند.

بهترین ترموود برای طراحی مبلمان شهری را از کجا بخریم؟

برای خرید ترموود باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بهترین عرضه‌کنندگان ترموود وارداتی در ایران است که شما می‌توانید ترموودهای موردنیاز برای طراحی مبلمان شهری را از مجموعه ما خریداری کنید.

برای طراحی مبلمان شهری ترموود ایرانی بهتر است یا وارداتی؟

قطعاً ترموود وارداتی کیفیت بالاتری نسبت به ترموود ایرانی دارد. اما اگر برای طراحی مبلمان شهری بودجه محدودی دارید، ترموود ایرانی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

برچسب ها: