نصب پارکت برای کف پذیرایی

درگذشته، برای پوشاندن کف پذیرایی معمولاً از سنگ و یا سرامیک استفاده می‌شد و عموماً طراحی و دکوراسیون خانه کمتر موردتوجه قرار می‌گرفت. باگذشت زمان و پیشرفت علم معماری و دکوراسیون داخلی، پارکت چوبی به بازار وارد و جایگزین سنگ و سرامیک شد. کف‌پوش‌های چوبی ظاهر شیکی به محیط کار و یا خانه شما می‌دهند و نگهداری از آن‌ها نیز آسان است. بسیاری از افراد برای پارکت کردن پذیرایی در مقایسه با دیگر قسمت‌های خانه، حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند. به همین دلیل در این محتوا قصد داریم تا نکات مهم در انتخاب و نصب پارکت برای کف پذیرایی را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات مهم در انتخاب و نصب پارکت برای کف پذیرایی

از آن جایی که علاوه بر زیبایی پارکت، مقاومت چوب و نگهداری از آن بسیار مهم است، انتخاب یک پارکت مناسب برای کف پذیرایی باید با صبر و حوصله فراوانی انجام شود. در این قسمت به نکات مهم در انتخاب پارکت برای کف پذیرایی می‌پردازیم:

انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی

انتخاب پارکت چوبی مناسب برای پذیرایی خانه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. لازم است که رنگ پارکت چوبی با فضای پذیرایی متناسب باشد. البته منظور ما این نیست که پارکت را هم‌رنگ با دیگر عناصری که در این قسمت از خانه وجود دارد، انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های متضاد می‌تواند باعث شود که پارکت در فضای پذیرایی بیشتر به چشم بیاید. اما اگر می‌خواهید دیگر عناصر پذیرایی موردتوجه قرار بگیرند، بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

ابعاد و مساحت اتاق پذیرایی

این که اتاق پذیرایی شما کوچک و یا بزرگ باشد، خیلی مهم نیست. رنگ کف‌پوش چوبی که برای فضای پذیرایی انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی بر مساحت و ابعاد فضای موردنظر شما دارد. مسلماً رنگ‌های روشن باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. در مقابل استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شود که فضا کوچک‌تر از آن چه هست به نظر برسد.

پارکت چوبی براق و یا مات

در دو نوع براق و مات ارائه و وارد بازار می‌شوند. پارکت‌های چوبی مات مدرن‌تر هستند و در فضا‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرند که سبک دکوراسیون آن‌ها مدرن و یا مینیمال است. پارکت‌های چوبی براق بیشتر در فضا‌های کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرند.

نکات مهم در انتخاب و نصب پارکت برای کف پذیرایی

نقش سایر عناصر در انتخاب و نصب پارکت برای کف پذیرایی

درنظرگرفتن عنصرهای موجود در فضا در انتخاب و نصب پارکت برای کف پذیرایی بسیار مهم هستند. درصورتی‌که قصد خرید پارکت‌های چوبی را دارید و از نوع خاصی از مبلمان را در دکوراسیون منزل استفاده کرده‌اید، بهتر است ریسک نکنید و از رنگ‌های خنثی برای خرید پارکت استفاده کنید. این رنگ پارکت با انواع مبلمان سازگاری و تناسب دارد.

چنانچه فاصله زیادی بین آشپزخانه و اتاق پذیرایی وجود ندارد، بهتر است هنگام خرید پارکت برای کف پذیرایی رنگ عناصر موجود در آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید. از دیگر مواردی که در انتخاب پارکت برای پذیرایی باید در نظر داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هماهنگ‌سازی رنگ پارکت چوبی با نور محیط

نقش نور بر دکوراسیون داخلی غیرقابل‌انکار است. البته این مسئله در ساختمان‌های مسکونی بیشتر موردتوجه قرار دارد. پارکت‌های چوبی در دورنگ تیره و روشن وجود دارند که هر یک دارای زیبایی و جذابیت خاصی برای خود هستند.

هماهنگ‌سازی رنگ کف‌پوش چوبی با نور محیط باعث می‌شود که فضای پذیرایی شما بزرگ‌تر نشان داده شود. اگرچه رنگ‌های تیره فضایی لوکس و خاص به خانه شما می‌بخشند؛ اما در محیط‌های کم‌نور، رنگ تیره گزینه مناسبی نخواهد بود. در مقابل، پارکت‌های روشن در محیط‌های کم‌نور باعث بزرگ جلوه‌دادن محیط شما خواهد شد.

درنظرگرفتن بافت پارکت

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب پارکت برای کف پذیرایی، توجه به بافت پارکت است. پارکتی که دارای بافت یا خطوط عمودی باشد باعث می‌شود که فضای خانه باریک و بزرگ‌تر نمایش داده شود. در مقابل، پارکت با بافت افقی باعث پهن‌تر و مسلماً کوچک‌تر جلوه‌دادن فضای پذیرایی خواهد شد.

عایق گرمایی مناسب

هنگام انتخاب پارکت برای پذیرایی باید شرایط آب‌وهوایی منطقه محل سکونت خود را در نظر بگیرید. اگر محیط خانه شما سرد است و یا در یک محیط سردسیر واقع شده بهتر است از پارکتی استفاده کنید که در مقابل سرما مقاومت مناسبی داشته باشد.

ضخامت و استقامت بالا

از آن جایی که در فضای پذیرایی تردد بیشتر از دیگر قسمت‌های خانه است و وسایل زیادی از جمله مبلمان، میز ناهارخوری و کنسول بر کف آن قرار می‌گیرد، بهتر است هنگام خرید پارکت به ضخامت و پایداری این محصول توجه کنید.

نقش سایر عناصر در انتخاب و نصب پارکت برای کف پذیرایی

نکات مهم در نصب پارکت برای کف پذیرایی

در نصب پارکت برای پذیرایی درنظرگرفتن نکات زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  • صاف‌کردن سطح زیرین

قبل از نصب پارکت برای کف پذیرایی می‌بایست سطحی که قرار است پارکت روی آن نصب شود را صاف نمود. ممکن است کفپوش قبلی سیمانی بوده باشد، بنابراین لازم است که سطح یا کف موردنظر بدون برجستگی باشد.

  • سازگار کردن کف پوش چوبی با محیط

پارکت‌های چوبی خریداری شده را در محیطی که قرار است نصب در آن انجام شود، قرار دهید. قراردادن پارکت‌ها دو روز قبل از نصب باعث می‌شود که پارکت‌ها با محیط سازگار شوند.

  • هوا و رطوبت فضای موردنظر را در نظر بگیرید

از نکات مهم در انتخاب و نصب پارکت برای کف پذیرایی این است که دمای هوا و رطوبت فضا را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید، تا به مشکل برنخورید.

  • ابعاد و متراژ فضای موردنظر را اندازه‌گیری کنید

از دیگر نکاتی که برای خرید و نصب پارکت برای پذیرایی باید در نظر گرفته شود، ابعاد و متراژ فضایی است که قرار است آن را پارکت کنیم. این ابعاد باید به‌دقت اندازه‌گیری شوند.

  • پارکت‌های چوبی را مورب نصب کنید

نحوه نصب پارکت‌های چوبی نقش بسزایی در بزرگ‌تر جلوه‌دادن فضای خانه ایفا می‌کند. نصب‌کردن پارکت‌های چوبی به حالت مورب باعث می‌شود که خطوط طولانی‌تری بر روی سطح زمین ایجاد شود و در نتیجه اتاق پذیرایی بزرگ‌تر و دلبازتر نشان داده شود.

نکات مهم در نصب پارکت برای کف پذیرایی

خرید بهترین پارکت‌ چوبی برای پذیرایی از پارس آرای کوهستان

نصب پارکت برای کف پذیرایی باید باکیفیت و بادوام باشد، به دلیل نقش بسیار مهم و پررنگ، این بخش از منزل اهمیت بسیار زیادی دارد. پارکت‌های چوبی ارائه شده توسط پارس آرای کوهستان از کیفیت بالایی برخوردارند. دوام بی‌نظیر این پارکت‌ها آن‌ها را به گزینه‌های عالی برای خرید تبدیل کرده است. پارکت‌های چوبی که توسط شرکت پارس آرای کوهستان ارائه می‌شوند از مقاومت بالایی در برابر فشار، سایش و عوامل محیطی برخوردار بوده و به همین دلیل برای فضا‌هایی که در خانه تردد بیشتری دارند، مانند اتاق نشیمن و پذیرایی گزینه عالی هستند.

 

برچسب ها: