آیا می توان پارکت چوبی را تعمیر کرد؟ امکان تعمیر و تعویض پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی از جمله کف‌پوش‌های ساختمانی محسوب می‌شوند، که با رعایت نکات مهم درباره نگهداری این محصولات چوبی، طول عمر آن‌ها افزایش می‌یابد. این امکان وجود دارد که با مرور زمان و به دلایل مختلف، نیاز به تعمیر پارکت چوبی حس شود. پارکت از چوب طبیعی بادوام ساخته می‌شود. اما، عوامل گوناگونی هستند، که منجر به فرسوده‌شدن آنها می‌شوند.

اما آیا می توان پارکت چوبی را تعمیر کرد؟ بله هنگام تعمیر پارکت ترمووود و چوبی، برخی از بخش‌ها به جهت خرابی بیش از حد، نیاز به جایگزین‌شدن دارند. این موضوع، اهمیت یک‌دست و یک نو بودن پارکت‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد. با شستن و سابیدن رویه چوب، پارکت چوبی قدیمی ترمیم نمی‌شود و این کار به خرید پارکت چوبی یا ترمیم پارکت توسط متخصص حرفه‌ای نیاز دارد. در این مطلب از پارس آرای کوهستان همراه ما باشید تا به بررسی نحوه تعمیر پارکت چوبی بپردازیم.

آیا می توان پارکت چوبی را تعمیر کرد؟ امکان تعمیر و تعویض پارکت چوبی

تعمیر پارکت چوبی منزل

عدم زیرسازی صحیح، مشکلات کف بنا، رطوبت و… باعث لق شدن و صدای جیرجیر تایل پارکت می‌شود. آیا می توان پارکت چوبی را تعمیر کرد؟ اگر بخش‌های سالم پارکت از بخش‌های خراب آن بیشتر بوده و تنها بخش کوچکی از پارکت‌های چوبی دچار مشکل شود، می‌توانید همان بخش را جدا کرده و با پارکت‌های جدید و باکیفیت تعویض کنید.

برای این کار، باید ابتدا تایل هم رنگ و مناسب با رنگ پارکت تهیه نمایید تا پس از نصب نیز تناسب رنگی به هم نخورد. بهتر است برای تعمیر پارکت چوبی منزل خود، به متخصصین حرفه‌ای فعال در این زمینه مراجعه کنید.

اگر نیازی به خرید پارکت چوبی و جایگزینی آن داشته باشید، بدون مشکل این کار را انجام دهید. تعویض قسمت آسیب‌دیده پارکت چوبی امکان‌پذیر است و تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که پارکت چوبی نو نباید از نظر رنگ و طرح با پارکت زمینه تفاوت داشته باشد؛ چراکه جلوه مناسبی ندارد و محیط را از حالت یکدست بودن خارج می‌کند.

تعمیر پارکت چوبی بادکرده

بادکردن پارکت چوبی، بیشترین مشکلی است که در پارکت‌ها رخ می‌دهد و برای افراد بسیار آزاردهنده است. آیا می توان پارکت چوبی را تعمیر کرد؟ بادکردن پارکت چوبی دلایل مختلفی از جمله رطوبت، ریختن آب، عبور لوله آب گرم، بالارفتن دمای لوله‌ها و… دارد.

هزینه تعمیر پارکت چوبی بادکرده در مقایسه با تعویض کل کف‌پوش بسیار کمتر است و روش ساده‌تری نیز دارد. در این روش تعمیر، تایتل‌های مستطیل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و کف پوش به‌صورت یکپارچه دیده می‌شود. هر کدام از این قطعات مجزا هستند و می‌توان آن‌ها را از محل خارج کرد.

کم‌هزینه‌ترین روش تعمیر پارکت چوبی بادکرده این است، که از نزدیک‌ترین دیوار به پارکت بادکرده شروع به برداشتن پارکت‌ها شود. تایل‌هایی که از هم باز شده را به یکدیگر قفل کنید و در صورت لزوم، به شیارهای باز شده چسب بزنید.

تعمیر پارکت چوبی بادکرده

تعمیر پارکت چوبی قدیمی

با گذر زمان جذابیت و درخشندگی پارکت چوبی کم می‌شود. از همین رو، نگهداری درست و استفاده از محصولات شستشو و نظافت ویژه برای پارکت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. با رعایت برخی نکات از جمله قراردادن فرش‌ها یا محافظ‌های نرم بر زیر مبلمان، اندازه‌گیری رطوبت و… می‌توانید از پارکت چوبی خود مراقبت کنید.

با رعایت تمامی نکته‌ها، آیا می توان پارکت چوبی را تعمیر کرد؟ برای تعمیر پارکت‌های چوبی قدیمی و یا جایگزین‌کردن آن‌ها با پارکت چوبی جدید، می‌توانید با متخصصان فعال در زمینه پارکت‌ها ارتباط برقرار کنید.

هزینه تعمیر پارکت چوبی چقدر است؟

قبل از تعمیر پارکت‌های چوبی خود، بهتر است از هزینه آن اطلاع بیابید. هزینه تعمیر پارکت چوبی به موارد متعددی بستگی دارد که اولین و مهم‌ترین مورد، میزان حجم آسیب‌دیدن است. در صورت آسیب جدی به پارکت نیاز به تعمیر تایل پارکت می‌باشد.

متراژ محیط و پارکت‌های استفاده شده باعث افزایش هزینه ها می‌شوند. همچنین در برخی موارد، نیاز به جایگزینی پارکت جدید وجود دارد. این موضوع نیز نشان می‌دهد که تعمیر پارکت‌ها هزینه‌های متغیری دارند. در حالت کلی، نمی‌توان گفت که هزینه تعمیر پارکت‌های چوبی چقدر است. هزینه را کارشناسان پس از مشاهده پارکت‌ها و حجم آسیب وارد شده تعیین می‌کنند.

هزینه تعمیر پارکت چوبی چقدر است؟

تعمیر پارکت چوبی در چند قدم با پارس آرای کوهستان

بسیاری از افراد برای برطرف‌کردن مشکلات پارکت‌های چوبی خود، به تعمیر آن‌ها فکر می‌کنند. اما آیا می توان پارکت چوبی را تعمیر کرد؟ بله پارکت چوبی قابل تعمیر و در صورت خرابی حتی قابل تعویض است. درحالیکه برخی افراد تصور می‌کنند که اگر پارکت آن‌ها دچار مشکل شود، بهترین راه تعویض کامل آن است؛ اما این موضوع برای تمامی پارکت‌ها صدق نمی‌کند و یک اشتباه پر هزینه محسوب می‌شود.

در برخی موارد و به تشخیص متخصص، می‌توانید پس از تعمیر پارکت چوبی با صرف کمترین هزینه، برخی از سایر بخش‌های پارکت‌های چوبی را که دیگر تعمیر نمی‌شود، با پارکت‌های جدید جایگزین کنید. برای تعمیر و جایگزین پارکت‌های چوبی جدید و باکیفیت به‌جای پارکت‌های قدیمی خود، می‌توانید به شرکت پارس آرای کوهستان، برترین و اولین تأمین‌کننده چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در ایران مراجعه کنید.

کارشناسان پارس آرای کوهستان آماده ارائه مشاره رایگان در حوزه خرید پارکت‌های چوبی به شما هستند. کارشناسان هزینه‌های لازم برای انجام این کار را برای راحتی هر چه بیشتر کار شما تخمین می‌زنند.

 

برچسب ها: