مقایسه پارکت چوبی افرا با سایر پارکت‌ها

هنگام مقایسه پارکت چوبی افرا با سایر پارکت‌ها مطمئناً مشتری متوجه درجه سختی و استقامت این کف‌پوش چوبی خواهد شد. بافت و درخشندگی کفپوش افرا از دیگر ویژگی‌هایی است که آن را از دیگر کف‌پوش‌ها متمایز می‌سازد. همچنین، دوام و مقاومت کف پوش چوبی افرا در مقایسه با دیگر پارکت‌های چوبی بیشتر بوده و همین مسئله باعث استقامت و دوام بیشتر آن خواهد شد.

در این مقاله، قصد داریم به مقایسه پارکت‌های چوبی افرا با سایر پارکت‌های چوبی بپردازیم. ویژگی‌ها و مزایای این نوع پارکت چوبی را بررسی و آن را از دیگر گزینه‌ها متمایز سازیم. از ویژگی‌های فیزیکی چون جنس چوب، طراحی و ظاهر آن تا ویژگی‌های عملکردی مانند مقاومت در برابر فشار و نحوه نصب، در این مقایسه به بررسی جزئیات عمیقی از پارکت چوبی افرا خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از پارکت چوبی افرا

هنگام مقایسه پارکت چوبی افرا با سایر پارکت‌ها متوجه خواهیم شد که این پارکت‌ها در برابر عایق و صدا مقاوم هستند، همین مسئله دلیل برتری آن‌ها است. از دیگر مزایای استفاده از پارکت‌های چوبی افرا که باعث شده به انتخابی بی‌بدیل برای خریداران تبدیل شود، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پارکت‌های چوبی در مقایسه با سرامیک و یا سنگ از مقاومت و دوام بیشتری در برابر ضربه برخوردار هستند.
  • استفاده از چوب درختان در ساخت پارکت‌های چوبی می‌تواند حس گرم و لذت‌بخشی را به خانه ببخشد.
  • عمر پارکت‌های چوبی تقریباً ۵۰ سال تخمین ‌زده شده است، درحالی‌که سرامیک و یا سنگ با افتادن یک لیوان شیشه‌ای هم ترک برمی‌دارند و به‌نوعی به پایان عمر خود می‌رسند.
  • نصب پارکت‌های چوبی افرا در مقایسه با سرامیک و سنگ راحت‌تر بوده و فضای اطراف را کثیف و نامرتب نمی‌کند.
  • پارکت‌های چوبی افرا به‌راحتی با تمامی عناصر دکوراسیون و هر رنگی در محیط تناسب پیدا خواهند کرد.
  • از دیگر مزایای استفاده از پارکت‌های چوبی می‌توان به کاهش گردوغبار و جلوگیری از آلرژی در کودکان و بزرگسالان اشاره کرد.
  • در مقایسه با سنگ و یا سرامیک، پارکت‌های چوبی نرم‌تر بوده و بدین ترتیب هنگام افتادن اجسام یا کودک بر روی زمین ضربه و آسیب کمتری رخ خواهد داد. منازلی که در آن‌ها کودک و یا سالمند وجود دارد، بهتر است از پارکت‌های چوبی استفاده کنند.

مزایای استفاده از پارکت چوبی افرا

نکات مهم در خرید پارکت چوبی افرا

نکات مهم هنگام خرید پارکت‌های چوبی به خریدار کمک می‌کند تا انتخاب درست و مناسبی داشته باشد. از جمله این نکات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به دوام پارکت چوبی

استفاده از پارکت‌های چوبی در خانه و یا محل کار باعث می‌شود که روز خود را در محیطی زیبا سپری کنیم. بااین‌وجود، نباید از استقامت و دوام آن غافل شد. استقامت و دوام پارکت‌های چوبی باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان سالیان سال از آن استفاده نمود. هنگام مقایسه پارکت چوبی افرا با سایر پارکت‌ها متوجه این ویژگی خواهید شد.

تناسب رنگ پارکت و دکوراسیون

از دیگر نکات مهم برای خرید پارکت‌های چوبی، انتخاب رنگی متناسب با دکوراسیون محیط کار و یا محل زندگی شماست.

توجه به ضخامت محصولات

ضخامت پارکت‌های چوبی با یکدیگر متفاوت هستند. مثلاً تمامی ضخامت‌ها برای محیط‌های مسکونی گزینه مناسبی نیستند؛ بنابراین بهتر است در محیط‌های پر رفت‌وآمد از پارکت‌های ضخیم و بادوام استفاده نمایید.

نوع چوب به کار گرفته شده در ساخت پارکت‌های چوبی

چوب درختانی همچون افرا، اقاقیا، زبان‌گنجشک، آلبالو، بلوط و… برای ساخت پارکت به کار گرفته می‌شوند. هنگام خرید پارکت‌های چوبی باید به نوع چوب در ساخت آن توجه داشته باشید.

نکات مهم در خرید پارکت چوبی افرا

عوامل مؤثر بر قیمت پارکت‌های چوبی افرا

قیمت یکی از فاکتور‌های مقایسه پارکت چوبی افرا با سایر پارکت‌ها است، که در خرید پارکت موردتوجه قرار می‌گیرد. هنگام مراجعه به بازار و یا فروشگاه‌های مختلف متوجه تفاوت قیمت این محصولات می‌شویم. اما چه عواملی بر قیمت پارکت‌های چوبی افرا تأثیر می‌گذارند. در این قسمت این عوامل بررسی می‌شوند.

عایق بودن پارکت

پارکت‌های چوبی عایق مناسب، از ورود یا خروج سرما، گرما، انرژی و صدا جلوگیری خواهد کرد. مسلماً هر چه ضخامت پارکت‌های چوبی بیشتر باشد، عایق بهتری خواهد بود. بنابراین ضخامت از جمله عوامل مؤثر بر قیمت پارکت‌های چوبی افرا محسوب می‌شود.

راحتی و سهولت در نصب پارکت‌های چوبی

نصب پارکت‌های چوبی افرا علاوه بر این که آسان بوده به‌سرعت نیز انجام می‌شود. این کف‌پوش‌ها بدون این که کمترین آلودگی و یا سروصدایی ایجاد کنند، نصب خواهند شد.

مقاومت و دوام بالای پارکت‌های چوبی

در ساخت پارکت‌های چوبی افرا از چوب خالص استفاده شده است. مقاومت این پارکت در مقابل خراش و یا اجسام نوک‌تیز و برنده زیاد است. هرچه مقاومت پارکت‌های چوبی بیشتر باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

چرا خرید پارکت چوبی افرا توصیه می‌شود؟

یکی از موارد مقایسه پارکت چوبی افرا با سایر پارکت‌ها رنگ روشن و ثابت آن است که به آسانی تمیز می‌شود. ظاهر زیبای این پارکت باعث شده به انتخاب مسلم خریداران تبدیل شود. ازآنجایی‌که پارکت‌های چوبی افرا از زیبایی طبیعی و خواص بی‌همتایی برخوردارند، بر روحیه و احساسات افرادی که در خانه ساکن هستند تأثیرات مثبتی خواهد داشت. به دلیل رنگ ملایم و طبیعی پارکت‌های چوبی افرا، اثربخشی این محصول در تقویت و بهبود احساس آرامش در افراد به اثبات رسیده است.

به‌علاوه، این زیبایی باعث افزایش جذابیت محیط و واردشدن حس گرما و صمیمت در خانه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌هایی که باعث تمایز پارکت‌های چوبی افرا از دیگر پارکت‌های چوبی می‌شود، مقاومت در مقابل گردوغبار است. همین مسئله باعث می‌شود که کیفیت هوا در خانه بهبودیافته و میزان آلرژی در کودکان و بزرگسالان نیز به طور قابل‌توجهی کاهش یابد.

چرا خرید پارکت چوبی افرا توصیه می‌شود؟

خرید بهترین و باکیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی افرا از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان با فروش پارکت‌ چوبی افرا این فرصت را برای خریداران مهیا می‌سازد تا از فواید بی‌نظیر این محصولات بهره‌مند شوند. پارکت‌های چوبی افرا با استفاده از چوب افرا باکیفیت بالا ساخته می‌شوند. این جنس چوب با مقاومت بالا و بازدهی عالی به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها در صنعت پارکت شناخته می‌شود. طراحی و تنوع ظاهری پارکت‌های چوبی افرا از پارس آرای کوهستان به این محصولات جلوه‌ای استثنایی می‌بخشد.

همچنین، پارکت‌های چوبی افرا به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار، سایش و… گزینه‌ای عالی برای نقاط پر تردد مانند اتاق‌های نشیمن یا اتاق‌خواب هستند. باتوجه‌به مزایای ذکر شده، خرید پارکت‌های چوبی افرا از پارس آرای کوهستان باعث زیبایی داخلی منزل شما می‌شود. همچنین، به دلیل کیفیت و مقاومت بالا، به سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در زمینه دکوراسیون منزل تبدیل خواهد شد.

 

برچسب ها: