انتخاب میان ترموود و سرامیک بر اساس تفاوت‌های آن‌ها

درگذشته بیشتر از انواع سرامیک و موزاییک به‌عنوان کف‌پوش استفاده می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های جدید برای افزایش مقاومت و استحکام چوب، امروزه شاهد استفاده از پارکت ترموود به‌عنوان کف‌پوش هستیم. افزایش تنوع کف‌پوش‌های موجود در بازار باعث شده است که بسیاری از افراد برای انتخاب گزینه مناسب دچار سردرگمی شوند. معمولاً افراد میان دو گزینه اصلی، یعنی پارکت و سرامیک دچار شک و تردید می‌شوند و نمی‌دانند که باید کدام یک از این کف‌پوش‌ها را انتخاب کنند. مقایسه پارکت ترموود و سرامیک برای کف‌پوش و آشنایی با ویژگی‌های خاص هر یک از این متریال‌ها، می‌تواند در انتخاب گزینه مناسب به ما کمک کند. در این مطلب، ویژگی‌های پارکت ترموود و سرامیک را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مقایسه ساختار پارکت ترموود و سرامیک برای کف‌پوش

یکی از تفاوت‌های اصلی پارکت ترموود و سرامیک به ساختار و متریال تشکیل‌دهنده آن‌ها مربوط می‌شود. ساختار و مواد مورداستفاده برای تولید سرامیک و پارکت ترموود می‌توانند به طور مستقیم روی تمامی خصوصیات فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی این کف‌پوش‌ها اثر بگذارند. به همین علت، در گام اول باید به مقایسه پارکت ترموود و سرامیک برای کف‌پوش از نظر ساختار بپردازیم.

معمولاً برای تولید سرامیک‌ها از انواع مواد معدنی استفاده می‌شود. استفاده از مواد معدنی عامل اصلی استحکام و مقاومت بالای این کف‌پوش‌ها به شمار می‌آید. پارکت ترموود از جنس چوب است. البته چوب مورداستفاده برای تولید این کف‌پوش از نوع چوب‌های معمولی نیست. برای تولید ترموود از یک فرایند حرارتی پیشرفته استفاده می‌شود که می‌تواند مقاومت و استحکام چوب را به طرز چشمگیری افزایش دهد. ضخامت سرامیک‌ها و پارکت‌های ترموود به‌صورت تقریبی در حدود 10 میلی‌متر هستند.

نصب پارکت ترموود راحت‌تر است یا سرامیک؟

یکی از موارد مهم دیگری که در هنگام مقایسه پارکت ترموود و سرامیک برای کف‌پوش به آن توجه می‌شود، بحث سهولت در نصب است. همان‌طور که می‌دانید، شما برای نصب سرامیک به‌عنوان کف‌پوش باید از مصالحی مانند ملات، چسب و… استفاده کنید. همین امر باعث دشوار و طولانی‌شدن فرایند نصب سرامیک می‌شود. اما شما برای نصب پارکت ترموود نیازی به استفاده از ملات، چسب و سایر مصالح ندارید.

پارکت‌های ترموود معمولاً به‌صورت تعدادی تایل هم‌اندازه و یک‌دست به بازار عرضه می‌شوند. تمامی این تایل‌ها دارای شیارها و زبانه‌هایی هستند که در هنگام نصب به‌راحتی درون یکدیگر چفت می‌شوند. به این روش ساده نصب پارکت ترموود روش نصب کلیکی گفته می‌شود. در نتیجه نصب پارکت ترموود ساده‌تر بوده و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

مقایسه پارکت ترموود و سرامیک از نظر طول عمر

همان‌طور که اشاره کردیم، پارکت‌های ترموود و سرامیک‌ها از ساختار مستحکم و مقاومی برخوردار هستند. ماندگاری و طول عمر مفید این کف‌پوش‌ها یکی از عواملی به شمار می‌رود که به‌صورت مستقیم با ساختار و میزان استحکام این کف‌پوش‌ها در ارتباط است.

با مقایسه پارکت ترموود و سرامیک برای کف‌پوش از نظر ماندگاری و طول عمر به این نتیجه می‌رسیم که هر دوی این کف‌پوش‌ها از طول عمر مفید قابل‌قبولی برخوردار هستند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان شکستگی یا ایجاد خط‌وخش روی سطح سرامیک و پارکت ترموود وجود داشته و این عامل بیشتر به میزان مقاومت و کیفیت متریال اولیه بستگی دارد.

مقایسه پارکت ترموود و سرامیک از نظر کاربرد

به‌طورکلی، سرامیک و پارکت ترموود دو مورد از کاربردی‌ترین متریال‌های موجود برای پوشش کف ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی به شمار می‌آیند. سرامیک در مقایسه با پارکت چوبی دوام و ماندگاری بیشتری دارد. به همین علت، پیشنهاد می‌شود که برای محیط‌های پرتردد مانند مجتمع‌های تجاری از سرامیک به‌عنوان کف‌پوش استفاده کنید.

پارکت‌های ترموود به دلیل زیبایی ظاهری و عملکرد فوق‌العاده خود به‌عنوان عایق صوتی بیشتر در محیط‌های مسکونی و ادارات کم تردد مورداستفاده قرار می‌گیرند. نصب این پارکت‌ها نه‌تنها به محیط موردنظر ظاهری خاص و منحصربه‌فرد می‌بخشد، بلکه مزایای فوق‌العاده دیگری نیز دارد.

مهم‌ترین مزایای نصب این کف‌پوش عبارت‌اند از:

  • عملکرد فوق‌العاده به‌عنوان عایق حرارتی
  • کمک به صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • امکان ایجاد هماهنگی بیشتر در دکوراسیون داخلی منزل

بهترین کف‌پوش برای محیط‌های مرطوب کدام گزینه است؟

یکی از سؤالات مهمی که در هنگام مقایسه پارکت ترموود و سرامیک برای کف‌پوش به وجود می‌آید، این است که کدام یک از این کف‌پوش‌ها برای محیط‌های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی مناسب‌تر است؟ به‌طورکلی، پیشنهاد می‌شود که برای محیط‌های مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… از سرامیک به‌عنوان کف‌پوش استفاده کنید. زیرا سرامیک در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و به‌راحتی دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود.

معمولاً چوب در برابر رطوبت و نفوذ آب حساسیت بیشتری دارد و قرارگرفتن این متریال در معرض رطوبت می‌تواند باعث پوسیدگی و رشد انواع قارچ و کپک شود. البته با وجود فرایند حرارتی پیشرفته مورداستفاده برای تولید پارکت ترموود این مشکل تقریباً به‌صورت کامل از بین رفته است. اما بااین‌وجود، همچنان پیشنهاد می‌شود که برای محیط‌هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی از سرامیک استفاده کنید.

خرید بهترین پارکت‌های ترموود از مجموعه پارس آرای کوهستان

پارکت ترموود و سرامیک به‌عنوان بهترین و کاربردی‌ترین کف‌پوش‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند. با مقایسه پارکت ترموود و سرامیک برای کف‌پوش و بررسی ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر یک از این کف‌پوش‌ها به این نتیجه می‌رسیم که پارکت به دلیل استحکام، مقاومت در برابر رطوبت و عملکرد عالی به‌عنوان عایق حرارتی و صوتی بهترین گزینه برای محیط‌های مسکونی و اداری است.

مجموعه پارس آرای کوهستان در زمینه واردات انواع پارکت ترموود و نصب و اجرای این کف‌پوش‌ها فعالیت می‌کند. اگر شما نیز قصد استفاده از این کف‌پوش‌های مقاوم و کاربردی را دارید، می‌توانید برای کسب مشاوره و خرید پارکت ترموود با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

کدام کف‌پوش در برابر حرارت و اشعه‌های مخرب خورشید مقاومت بهتری دارد؟

پارکت‌های ترموود به دلیل قرارگرفتن تحت‌فشار و حرارت بالا و فرایند تولید خاص خود در برابر حرارت و اشعه‌های مخرب خورشید عملکرد بهتری دارند.

نظافت پارکت ترموود راحت‌تر است یا سرامیک؟

مراحل نظافت پارکت ترموود و سرامیک تقریباً مشابه یکدیگر است و شما برای نظافت و حفظ پاکیزگی هیچ یک از این کف‌پوش‌ها با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید.

پارکت ترموود بهتر است یا سرامیک؟

در حالت کلی، پارکت ترموود به دلیل خواص منحصربه‌فرد خود برای منازل و ادارات کم تردد کف‌پوش مناسب‌تری است. البته شما برای محیط‌های مرطوب و اماکن پرتردد باید از سرامیک استفاده کنید.

برچسب ها: