مزایای نمای چوبی ترموود؛ نمایی جذاب در همه دوره‌ها

نماسازی چوب به دلیل رنگ و ظاهر زیبا، جلوه‌ای متفاوت به ساختمان می‌بخشد؛ اما با وجود همه زیبایی این متریال، مشکلاتی مانند طول عمر پایین و عدم مقاومت در برابر رطوبت و… موجب می‌شود که استفاده از این متریال در نمای ساختمان هزینه زیادی در برداشته باشد. البته این روزها از طریق نماسازی با ترموود این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. از مزایای نمای چربی ترموود می‌توان به مقاومت بالای این متریال در برابر رطوبت و تغییرات جوی اشاره کرد. در ادامه با دیگر مزایای ترموود بیشتر آشنا خواهید شد.

نمای ترموود چیست؟

نماسازی ساختمان تأثیر زیادی در جلوه ملک برای بینندگان دارد. اولین چیزی که از یک ساختمان به چشم می‌خورد نمای آن است و هر چقدر این نما زیباتر باشد و متریال جذاب‌تری در آن به‌کاررفته باشد جلوه نما بهتر خواهد بود. چوب یکی از متریالیست که در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند و با استفاده از آن در نمای ساختمان حس صمیمیت نسبت به سازه ایجاد می‌شود. باتوجه‌به محدودیت‌هایی که استفاده از چوب در فضای باز به‌خصوص نمای ساختمان دارد، برای نماسازی سازه‌ها از جایگزین آن یعنی ترموود استفاده می‌شود.

ترموود نما نسبت به هر عامل محیطی که نمای ساختمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد مقاوم است. برای مثال باران‌های اسیدی امروزه در تمام شهرها عامل اصلی خرابی مصالح و متریالی که در نمای ساختمان به کار می‌روند هستند که باتوجه‌به ضد آب بودن ترموود نسبت به این عارضه محیطی مقاوم بوده و نمای ساختمان مدت، مدت‌زمان طولانی‌تری سالم باقی می‌ماند.

مزایای نمای چوبی ترموود

مزایای نمای چوبی ترموود بسیار زیاد است. با استفاده از این متریال در نمای ساختمان علاوه بر اینکه نمایی جذاب و چشم‌نواز خواهید داشت، تا مدت‌ها خیال خود را بابت خرابی نما و هزینه تعمیرات راحت خواهید کرد. از جمله مزایای نمای چوبی ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترموود ظاهری کاملاً شبیه به چوب طبیعی دارد و اگر به دنبال متریالی هستید که حس و حالی طبیعی به ساختمان شما دهد، این محصول بهترین گزینه است
  • چوب ترموود نسبت به رطوبت و حرارت مقاوم است، در نتیجه تغییرات جوی آسیبی به آن وارد نمی‌کنند
  • یکی از نکات مهم در مورد نمای ساختمان امکان تمیزکردن و شستشوی آن است که در نماهایی که با ترموود ساخته می‌شوند، به‌سادگی امکان‌پذیر است
  • نمای ترموود به‌سادگی قابل‌اجرا است. چوب ترموود نسبت به دیگر متریال شکل‌پذیرتر است در نتیجه اجرای آن روی نما به‌سادگی انجام می‌شود
  • ترموود دوستدار محیط‌زیست است و این موضوع یکی دیگر از مزایای نمای چوبی ترموود است. این متریال به طور 100 درصد بازیافت می‌شود، اجرای آن آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند و باتوجه‌به طول عمری که دارد، تا مدت‌ها نیازی به تعویض آن نخواهد بود
  • اجرای راحت تغییرات در نما یکی دیگر از مزایای نمای چوبی ترموود است. ترموود را می‌توان به‌سادگی از نما جدا کرد و در صورت تمایل متریال دیگری را جایگزین آن کرد
  • علاوه بر تمام موارد گفته شده، ترموود به‌راحتی در تمام سبک‌ها اجرا می‌شود و قصد طراحی هر سبکی که داشته باشید، امکان استفاده از ترموود برای شما وجود دارد

مراحل نماسازی با چوب ترموود

به‌منظور نماسازی با چوب ترموود باید مراحلی را طی کرد. در اولین مرحله باید وضعیت ساختمان از نظر موقعیت مکانی، اقلیم و بافت منطقه را مورد بررسی قرارداد. ترموود مقاوم به رطوبت و حرارت و متریالی مقاوم در برابر حمله حشرات است، در نتیجه با استفاده از آن، نمایی ماندگار خواهید داشت. بررسی وضعیت ساختمان به‌منظور انتخاب نوع ترموود حائز اهمیت است. پس از انتخاب نوع ترموود باید زیرسازی را انجام داد. اگر متریال دیگری روی نمای ساختمان وجود دارد، اگر بخشی از نما دچار خرابی و شکستگی است و اگر نما غیرهمسطح است، پیش از اجرا نیاز به بازسازی خواهد بود.

پس از زیرسازی متناسب با طراحی انجام شده برای نما باید ترموود را استفاده کرد. اجرای ترموود بسته به سبک گاهی در یک بخش و گاهی در تمام سطح نما انجام می‌شود. پس از اجرای نما با ترموود گاهی نیاز است که سطح را رنگ کرد تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد و ماندگاری متریال نیز بیشتر شود.

قیمت نماسازی با ترموود

از دیگر مزایای نمای چوبی ترموود می‌توان به قیمت مناسب کار با این متریال و طراحی نما با آن اشاره کرد. قیمت نمای ترموود به عوامل مختلفی بستگی دارد و مسائل گوناگونی در آن تأثیرگذار هستند بااین‌حال به دلیل مقاومت و طول عمر بالا که نیاز به تعمیر و هزینه‌های جانبی کار با ترموود را کم می‌کنند، قیمت نماسازی با ترموود نسبت به بسیاری از متریال نماسازی مناسب‌تر است. از جمله مسائلی که در قیمت‌گذاری ترموود تأثیر دارند، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • نوع ترموود، وارداتی یا صادراتی بودن آن
  • برند تولیدکننده ترموود
  • ابعاد و اندازه هر شاخه ترموود
  • وزن هر شاخه از ترموود
  • متراژ نمایی که ترموود در آن کار می‌شود
  • رنگ ترموود
  • هزینه‌های اجرا

برای داشتن نمایی زیبا از مزایای نمای چوبی ترموود غافل نشوید

مزایای نمای چوبی ترموود آن‌قدر زیاد است که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد. البته هر ترموودی برای نماسازی ساختمان مناسب است و ترموود انتخابی باید از مقاومت خوب و ویژگی‌هایی برخوردار باشد که ماندگاری آن را افزایش دهند. انواع این محصول که بر اساس محل تولید تقسیم‌بندی می‌شوند، ویژگی‌هایی دارند که ترموود هر برند را با برند دیگر متمایز می‌کند. برای خرید ترموود استونی، یکی از بهترین انواع این متریال می‌توانید با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان در ارتباط باشید. پارس آرای عرضه‌کننده ترموود و دیگر متریال چوبی مقاوم و ماندگار، با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت است.

سؤالات متداول

مزایای نمای چوبی ترموود چیست؟

قیمت مناسب اجرا، امکان طراحی انواع سبک‌ها با این متریال و ماندگاری متریال از جمله مزایای استفاده از ترموود در نمای چوبی هستند.

قیمت اجرای ترموود در نما به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع ترموود، متراژ و مقدار ترموود مصرفی، مساحت ساختمان و… در قیمت اجرای نمای چوبی با ترموود تأثیرگذار هستند.