مزایای ساخت تراس با ترموود به‌عنوان متریالی لاکچری و مدرن

طی یک دهه اخیر مصالح چوبی صنعت ساخت‌وساز به گزینه‌ای هوشمندانه برای طراحی و ساخت انواع سازه‌ها تبدیل شده‌اند. در همین راستا ترموود به‌عنوان یک چوب مصنوعی با خصوصیاتی منحصر‌به‌فرد، انتخاب اول طراحان به‌منظور دیزاین و استفاده در بخش‌های مختلف تراس بوده است. چرا که تراس ساخته شده از ترموود در مقابل باران، برف، رطوبت و تغییرات دمایی عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهد. در این مطلب شما را با مزایای ساخت تراس با ترموود آشنا می‌کنیم.

مهم‌ترین مزایای ساخت تراس با ترموود

ترموود به علت مزایای فراوان، جایگاه ممتازی در ساختمان‌سازی دارد. با توجه به اینکه تراس محیطی باز به شمار می‌رود و همواره از سوی خطرات و آسیب‌های محیطی تهدید می‌شود، باید از ترموود برای دیزاین و ساخت بخش‌های مختلف آن استفاده کرد. در ادامه این بخش به مزایای ساخت تراس با ترموود می‌پردازیم.

چوب ترموود نگرانی شما را از بابت پوسیدگی رفع می‌کند

یکی از مزایای ساخت تراس با ترموود، عدم وجود پوسیدگی در آن است. زیرا ترموود به دلیل قرارگیری در فرایند حرارتی، رطوبت خود را ازدست‌داده و مقاومت بیشتری نسبت به باکتری، قارچ و سایر عواملی که باعث پوسیدگی می‌شوند، پیدا می‌کند.

از مزایای ساخت تراس با ترموود می‎‌توان به‌ظاهر جذاب این متریال اشاره کرد

ترموود از نظر ظاهری وضعیت بسیار مناسبی دارد و به بهترین شکل ممکن خود را با سایر اجزای سازه هماهنگ می‌کند. یکی از دلایل جذابیت ظاهری چنین متریالی قرارگیری آن در معرض فرایند حرارتی است که ظاهری بسیار چشم‌نواز به آن می‌دهد.

هماهنگی با سایر اجزای تراس

ترموود به علت خصوصیاتی که دارد به‌راحتی می‌تواند خود را با دیگر اجزای تراس هماهنگ کند. برای نمونه می‎‌توانید از آن برای ساخت صندلی، میز، نرده و دیگر ملزومات تراس استفاده کنید. به این ترتیبی تراسی زیبا با هارمونی و دیزاینی شیک خواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای ساخت تراس با استفاده از ترموود، سهولت نگهداری و نظافت این سازه است

در کل ترموود در مقایسه با چوب‌های معمولی نیاز کمتری به مراقبت پیدا می‌کند. شما به‌منظور مراقبت از ترموود می‌توانید تنها از آب و صابون استفاده کنید. در ضمن باید اشاره کنیم که ترموود مقاومت بالایی نسبت به لکه‌شدن دارد و در برابر آب و رطوبت هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

ترموود مقاومت بالایی در مقابل حشرات و قارچ‌ها از خود نشان می‌دهد

فرایند حرارتی که در ترموود تراس استفاده شده است، باعث می‌شود تا ترموود مقاومت بالایی نسبت به حشرات، آفات و دیگر میکروارگانیسم‌ها داشته باشد. وجود همین خصلت در ترموود، عمر مفید تراس را افزایش داده و نیاز به مواد حفاظتی شیمیایی را به حداقل می‌رساند.

ترموود ثبات ابعاد دارد

از دیگر مزایای ساخت تراس با ترموود باید به وجود ثبات ابعاد اشاره کرد. اصولاً به علت کاهش معنادار محتوای رطوبتی درون ساختار چوب، این محصول ثبات ابعاد پیدا می‌کند. به همین خاطر نیز تغییرات دمایی و یا رطوبت محیط تأثیر به‌مراتب کمتری بر روی ابعاد و شکل چوب می‌گذارند. به‌این‌ترتیب چوب ترموود ترک‌خوردگی و تغییر شکل ناشی از تغییرات محیطی را دیگر ندارد.

ترموود با طبیعت سازگار است

یکی از دلایلی که باعث شده تا در معماری امروز و به ویژه برای ساخت تراس، ترموود به اولویت تبدیل شود، ویژگی سازگاری با محیط‌زیست این متریال است. زیرا ترموود از چوبی تهیه می‌شود که از منابع بازیابی شده است. به همین خاطر است که استفاده از ترموود به‌عنوان جایگزینی برای چوب در تزیینات دکوراسیون تراس، به محافظت از محیط‌زیست هم کمک می‌کند.

در طراحی تراس با ترموود باید به چه نکاتی توجه کرد؟

درگذشته طراحی و ساخت تراس به کمک متریال‌هایی مثل چوب معمولی، سیمان، گچ و سنگ صورت می‌گرفت. در شرایطی که همه این مصالح احتیاج به هزینه و زمان بسیاری برای تعمیر و نگهداری داشتند. از طرفی دیگر امروزه این مصالح دمده شده‌اند و مصالح دیگری مانند ترموود که مقاوم و زیبا است، جای آن‌ها را گرفته است.

با رعایت این نکات در طراحی می‌توانید از مزایای ساخت تراس با ترموود بهره‎‌مند شوید:

  • ترموود را حتما از مراکز معتبر تهیه کنید. ترموود مرغوب از درختانی با سنین بالا، بدون گره و با تراکم دانه بالا تهیه می‌شود و فرایند ترموسازی آن اصول بین‌المللی را رعایت می‌کند
  • اصل تعادل را در استفاده از ترموود باید رعایت کنید. یعنی باید به‌اندازه کافی از چوب ترموود برای ساخت ملزومات تراس استفاده شود تا هزینه طراحی کاهش یابد، اما به میزانی استفاده از آن کم نباشد تا قابلیت پویایی و جذابیت تراس کاهش نیابد
  • در مناطقی که آب‌وهوای مرطوب دارند و میانگین بارش سالیانه در آن‌ها بالا است، باید به ساخت مکانی برای تخلیه آب توجه شود. این امر به‌ویژه در نقاطی با آب‌وهوای مرطوبت بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. به این منظور می‌‌توان یک سیستم دفع آب در نظر گرفت که شامل لوله‌‌های زیر زمینی، سیستم دفع آب در لایه زیرین تراس و استفاده از لوله‌‌های آب فرسایشی باشد

لذت استراحت در سازه‌ای مدرن با تراس ترموود پارس آرای کوهستان

با درنظرگرفتن ویژگی‌های ترموود برای تراس معماران، سازندگان و طراحان انواع ساختمان می‌توانند به کمک این متریال مقاوم و مقرون‌به‌صرفه، بهبودی چشمگیر در عملکرد و ظاهر تراس خود ایجاد کنند. در نهایت توصیه می‌کنیم که ترموود را از مجموعه‌ای قابل‌اطمینان تهیه کنید تا بتوانید به طور کامل از مزایای آن بهره‌مند شوید. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از مراکز قابل‌اطمینان برای خریداری چوب ترموود تراس است. شما می‌توانید برای ثبت سفارش ساخت تراس ترموود با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

قیمت ترموود برای تراس به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

درجه کیفی ترموود، ابعاد و اندازه، نوع چوب، تعداد و مقدار استفاده از ترموود در تراس و شرایط اقتصادی حاکم بر بازار از جمله عواملی هستند که قیمت ترموود تراس را تعیین می‌کنند.

چرا نصب سریع یکی از مزایای ساخت تراس با ترموود است؟

کفپوش ترموود با پروفیل‌هایی مخصوص و پانل‌هایی که امکان جابه‌جایی دارند، ساخته می‌شود. از طرفی نصب چوبی حرارتی برای تراس در مقایسه با سایر کفپوش‌های چوبی، از نظر هزینه و زمان صرفه‌جویی قابل تأملی را به دنبال خواهد داشت.

سازگاری ترموود با سبک‌های مختلف معماری برای طراحی تراس از چه نظر یک مزیت است؟

سازگار بودن با سبک‌های معماری مختلف باعث ایجاد نوعی ارزش‌افزوده برای ملک می‌شود.

برچسب ها: