مزایای بی‌شمار ترموود برای کنار استخر

ترموود نوعی چوب است که طی یک فرایند پیچیده تحت‌فشار و حرارت بالا قرار گرفته است. این نوع چوب به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند برای کنار استخرها استفاده شود. از جمله ویژگی‌ها و مزایای ترموود برای کنار استخر می‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت، عدم جذب آب، امکان استفاده به‌عنوان کف‌پوش و دیوارپوش در سونای خشک، عدم نیاز به بازسازی سنگین و امکان ایجاد فضای مناسب برای تهویه و خروج رطوبت اشاره کرد. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان، به‌صورت کامل مزایای استفاده از این نوع چوب را بررسی کرده‌ایم.

ترموود؛ نوعی چوب تحت‌فشار برای استفاده در محیط استخر

ترموود نوعی چوب خاص است که با قرارگرفتن در کوره مخصوص، با ایجاد حرارت و فشار، فشرده می‌شود و بافت آن نسبت به چوب‌های معمولی تغییر می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا کاربرد استفاده از این نوع چوب‌ها تغییر کند.

اگر از الوار چوب‌های معمولی در محیط‌های مرطوب مانند دکینگ استخر استفاده کنید، بعد از مدت کوتاهی، چوب از بین خواهد رفت. این در حالی است که اگر از ترموود برای این منظور استفاده کنید، دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت.

مزایای ترموود برای کنار استخر چیست؟

استفاده از ترموود در کناره یا همان دکینگ استخر، مزایای زیادی دارد که باعث شده است تا استفاده از آن نسبت به متریال دیگر ارجحیت پیدا کند. شما می‌توانید از مجموعه پارس آرای کوهستان، انواع ترموود اصلی و باکیفیت را با قیمت رقابتی خریداری کنید.

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در دکینگ استخر عبارت‌اند از:

  • مقاومت فوق‌العاده مناسب در برابر رطوبت
  • جذب بسیار پایین آب
  • عدم ایجاد تغییر شکل در اندازه و شکل ترموود در گذر زمان
  • برخورداری از مقاومت مناسب در برابر حرارت بالا
  • امکان استفاده به‌عنوان کف‌پوش دکینگ به دلیل برخورداری از منافذ مناسب جهت تخلیه آب

مقاومت رطوبتی بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از ترموود در کنار استخر، مقاومت رطوبتی بالای آن است. این نوع چوب‌ها وقتی که در فرایند ساخت در کوره با دمای بالا قرار می‌گیرند، همه رطوبت داخل آن‌ها از بین می‌رود و فاصله میان بافت‌های چوب کمتر می‌شود که این منجر به فشرده‌تر شدن آن خواهد شد. با ایجاد بافتی مستحکم‌تر، دیگر جایی برای جذب رطوبت باقی نمی‌ماند. به همین خاطر است که ترموودهایی که در کنار استخرها استفاده می‌شوند، جذب رطوبت بسیار پایینی دارند و به همین خاطر، می‌توانید با خیال راحت از این بابت از این نوع چوب‌ها به‌عنوان دکینگ استفاده کنید.

جذب آب بسیار کم

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، چوب ترموود به دلیل ویژگی‌هایی که دارد و فرایندی که در طول ساخت برای آن رخ می‌دهد، بافت فشرده‌ای پیدا می‌کند. همین بافت فشرده باعث می‌شود تا برخلاف چوب معمولی، آب نتواند به داخل بافت آن نفوذ کند. همین موضوع باعث شده است تا ترموودها برای استفاده به در دکینگ استخر گزینه‌ای عالی باشند.

نکته‌ای که درباره مزایای ترموود برای کنار استخر وجود دارد این است که به دلیل عدم نفوذ آب به داخل بافت آن، در گذر زمان هیچ‌گونه تغییر ابعاد و طراحی را مشاهده نخواهید کرد. این در حالی است که چوب معمولی بعد از کمی نفوذ آب، طراحی و بافت خود را از دست خواهد داد و به‌اصطلاح تبله خواهد کرد.

عدم تغییر در شکل و اندازه بعد از گذر زمان

از جمله دیگر مزایای ترموود برای کنار استخر می‌توان به عدم تغییر در شکل و اندازه بعد از گذر زمان اشاره کرد. در گذر زمان، رطوبت و نفوذ آب باعث تغییر در شکل و ابعاد چوب‌های معمولی می‌شود. حتی در برخی مواقع، گرما و سرمای شدید نیز می‌تواند عاملی برای این اتفاق باشد. این در حالی است که در ترموود باکیفیت، به‌هیچ‌عنوان چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد. اگر قصد خرید چوب ترموودی را دارید که برای استفاده به‌عنوان دکینگ استخر مناسب باشد، کافی است سری به بخش محصولات فروشگاه پارس آرای کوهستان بزنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقاومت مناسب در برابر حرارت

ترموود در زمان ساخت، در کوره‌ای با دمای بیشتر از 250 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود تا در زمان استفاده نیز، حتی اگر ترموود در معرض دمایی در حدود 300 درجه قرار بگیرد، باز هم از بین نرود.

اگر می‌خواهید از ترموود به‌عنوان دکینگ استخر یا در محیط سونای خشک استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم محصولاتی را برای این منظور انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ترموودهای بی‌کیفیت در گذر زمان ممکن است حالت سوختگی پیدا کنند و به‌راحتی از بین برود.

امکان استفاده به‌عنوان کف‌پوش

از چوب ترموود می‌توان علاوه بر یک پوشش دکینگ، به‌عنوان کف‌پوشی برای محیط اطراف استخر نیز استفاده کرد. درحالی‌که برخی از متریال دیگر، تنها به دلیل عدم جذب رطوبت و آب گزینه مناسبی برای استفاده در کنار استخر هستند و باید روی آن‌ها پوششی ایجاد شود که جلوه زیبایی داشته باشد.

اگر می‌خواهید از ترموود به‌عنوان کف‌پوش استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به هارمونی رنگی توجه کنید. ترموودها در طیف‌های رنگی زیادی ساخته و عرضه می‌شوند. برای ایجاد تضاد رنگی، اگر سونای خشک در نزدیکی استخر قرار دارد، بهتر است رنگ دکینگ را مقداری روشن‌تر از سونا در نظر بگیرید. در این صورت، محیط زیبایی منحصربه‌فردی خواهد داشت.

بهترین نوع چوب ترموود برای استفاده در کنار استخر چیست؟

به‌طورکلی، چوب‌های ترموود به دو نوع Soft Wood و Hard Wood تقسیم می‌شوند. ترموودهای نرم از چوب درختان با برگ سوزنی ساخته می‌شوند. درحالی‌که ترموودهای چوب سخت، مربوط به درختان با برگ‌پهن می‌شوند. باتوجه‌به نوع استفاده و شرایط دکینگ استخر، ترموودهای سخت چوب گزینه بهترین برایتان خواهند بود.

چوب ترموود باکیفیت مخصوص استخر را از کجا بخریم؟

اگر می‌خواهید برای کنار استخر ترموود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم محصولاتی را انتخاب کنید که از نظر کیفیتی شناخته شده هستند. ما در مجموعه پارس آرای کوهستان، انواع ترموود باکیفیت را برای فروش ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برای خرید ترموود دلخواه خود و اجرای دکینگ استخر به بخش محصولات فروشگاه پارس آرای کوهستان سر بزنید یا همین حالا با کارشناسان مجموعه مهاجرتی ما تماس بگیرید.

 

برچسب ها: