تجربه‌ای از دوام و ظرافت با قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود

ترموود از مهم‌ترین متریال‌های مورداستفاده در آیتم‌های دکوراتیو داخلی و دکوراسیون خارجی است. این متریال به دلیل فراوری متفاوت تولید و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، گزینه اول کارفرمایان برای ساخت سازه‌های چوبی از جمله سقف کاذب به شمار می‌آید. قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود یک فرایند تخصصی و دقیق است که باید با استفاده از مناسب‌ترین تایل‌های ترموود و به‌کارگیری روش‌های اصولی انجام شود. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان به بررسی ویژگی‌ها و استانداردهای اجرای ترموود برای زیر سقف می‌پردازیم.

مزایای استفاده از ترموود برای قالب‌سازی زیر سقف‌

استفاده از ترموود برای اجرای قالب‌سازی زیر سقف، این متریال را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و درعین‌حال کاربردی‌ترین چوب‌ها برای افزایش ایمنی و زیبایی سقف‌ها تبدیل کرده است. معمولاً برای قالب‌سازی زیر سقف‌های چوبی، گچی، بتنی و… از تایل‌ها و پروفیل‌های ترموود استفاده می‌کنند.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود عبارت‌اند از:

  • قابل‌استفاده برای سقف محیط‌های باز و مرطوب مانند حیاط، پشت‌بام، فضای استخر و سونا
  • بدون مواد شیمیایی و برخورداری از خواص ارگونومیک و اکولوژیک
  • امکان استفاده از ابعاد متفاوت باتوجه‌به امکان آسان‌برش چوب
  • قابلیت پنهان‌کردن تأسیسات و سیم‌کشی‌های ساختمان
  • کاهش میزان مقاومت پیچشی و خمشی
  • بدون هیچ‌گونه زنگ‌زدگی و پوسیدگی
  • مقاوم در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی
  • انعطاف‌پذیری بالا در زمان نصب
  • ثبات رنگ، شکل و ابعاد
  • نصب ساده و سریع
  • عایق مناسب صدا
  • سبک بودن سقف

قالب‌سازی زیر سقف با ترموود برای کدام سازه‌ها و فضاها کاربرد دارد؟

استفاده از چوب ترموود برای قالب‌سازی زیر سقف در تمام انواع سازه‌ها متداول است. باتوجه‌به نوع سازه در فضای باز یا فضای بسته، باید بر اساس ضخامت تایل‌ها یا پروفیل‌های ترموود، از زیرسازی مناسبی برای افزایش استحکام این سازه‌ها استفاده کرد. همچنین انتخاب نوع پروفیل یا تایل ترموود برای قالب‌سازی زیر سقف بر عهده کارشناسان و مجریان این کار است. بااین‌حال می‌توانید قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود را برای انواع روف‌گاردن‌ها، تراس و بالکن، سقف آشپزخانه و پذیرایی، سقف سرویس بهداشتی و حمام، ایوان حیاط و… به کار گرفت.

قالب‌سازی زیر سقف با استفاده از تایل‌‌های ترموود؛ انتخاب اول مجریان

به‌طورکلی برای قالب‌سازی زیر سقف با استفاده از متریال چوبی دو روش استفاده از تایل و پروفیل وجود دارد؛ اما به دلیل ضخامت‌های مناسب و روش نصب آسان‌تر تایل‌ها، کاربرد این متریال در افزایش ماندگاری و استحکام سقف بیشتر است. تایل‌های ترموود، الوارهای برش خورده این متریال هستند که در ابعاد مشخصی تولید می‌شوند. این الوارها با سوارشدن بر روی زیره‌هایی از جنس پلاستیک، به‌صورت قالب‌بندی در کنار هم قرار گرفته و در قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود بیشتر این نوع ترموودها را به کار می‌گیرند.

انتخاب ابعاد مناسب برای قالب‌سازی زیر سقف با کمک متریال ترموود، به مساحت فضا بستگی دارد. به‌طورکلی متداول‌ترین تایل‌های موجود در بازار در ابعاد 30 × 30 و 40 × 40 برش داده می‌شوند و با فرایند تولید متفاوت و قرارگیری بر روی زیره‌های پلاستیکی، مقاومت بالایی در برابر نفوذ حشرات موذی، رطوبت و باران، گردوغبار، عبور صدا، تغییرات مختلف آب‌وهوایی و… به دست می‌آورند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از تایل‌های ترموود در قالب‌سازی زیر سقف عبارت‌اند از:

  • طبیعی بودن و القای حس طبیعت
  • افزایش زیبایی و کمک به مدرن‌شدن فضای داخلی
  • بالاترین میزان مقاومت در برابر عوامل محیطی نسبت به متریال‌های چوبی مشابه

نکات مهم افزایش ماندگاری الوارهای ترموود برای قالب‌سازی

نگهداری و استفاده اصولی الوارهای ترموود در افزایش ماندگاری و قرارگیری اصولی در زمان اجرای قالب‌سازی زیر سقف نقشی مهم را بر عهده دارند. به همین دلیل در زمان جابه‌جایی آن‌ها باید توجه داشته باشید که کوچک‌ترین آسیب یا ضربه‌ای به آن‌ها وارد نشود. توصیه می‌کنیم برای افزایش ایمنی قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود، متریال‌های خریداری شده را تا قبل از نصب با پارچه‌ای پلاستیکی بپوشانید.

از سوی دیگر، قالب‌های ترموود را به‌صورت کاملاً صاف بر روی زمین قرار دهید. با وجود مقاوم‌بودن ترموودها نسبت به رطوبت و آب، بهتر است این الوارها با سطح زمین تماسی نداشته باشند تا آب موجود در کف طول عمر آن‌ها را کاهش دهد. توجه داشته باشید که این الوارها نسبت به آب و رطوبت مقاوم هستند؛ اما ضد آب نیستند.

نکته مهم دیگر در نگهداری قالب‌های ترموود برای زیر سقف، اطمینان از عدم کهنه شدن آن‌ها و افزایش طول عمر با جلوگیری از پوسیده‌شدنشان است. برای این کار در زمان تخلیه متریال‌ها، بهتر است آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید و اشعه فرابنفش قرار ندهید.

قالب‌سازی زیر سقف با استفاده از تایل‌های ترموود چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تایل‌های ترموود، عدم نیاز آن‌ها به زیرسازی است. این تایل‌ها با داشتن زیره‌های پلاستیکی، به‌راحتی در داخل یکدیگر پیچ یا میخ می‌شوند. البته شما می‌توانید برای افزایش مقاومت قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود، پیچ‌های گالوانیزه و ضدزنگ را به کار بگیرید که در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاومت بالاتری دارند.

اجرای قالب‌سازی زیر سقف با چوب ترموود توسط پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان یک مجموعه بزرگ و معتبر در زمینه ارائه انواع خدمات در زمینه مشاوره و اجرای قالب‌سازی زیر سقف با استفاده از چوب ترموود است. کارشناسان مجموعه ما برای این کار از باکیفیت‌ترین ترموودهای وارداتی استفاده می‌کنند و متناسب با مساحت سازه، ابعاد مناسب تایل‌های ترموود را مورداستفاده قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی قالب‌سازی زیر سقف‌ها با مشاوران مجرب سایت ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

روش اجرای قالب‌سازی زیر سقف با تایل‌های ترموود چگونه است؟

برای نصب این متریال نیازی به زیرسازی نیست و فقط باید تایل‌ها را به یکدیگر متصل کرد.

چرا باید از ترموود برای قالب‌سازی زیر سقف استفاده کرد؟

افزایش مقاومت و ماندگاری، زیبایی و سادگی، عایق مناسب صدا، سبکی سقف، نصب ساده و سریع و… از جمله این دلایل هستند.

قالب‌سازی زیر سقف با متریال ترموود برای چه فضاهایی کاربرد بیشتری دارد؟

از چوب ترموود می‌توان برای قالب‌سازی زیر سقف انواع کافی‌شاپ‌ها، روف‌گاردن‌ها، استخرها، خانه‌ها، تراس و بالکن و… استفاده کرد.

برچسب ها: