افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی با انتخاب فرش مناسب برای پارکت

انتخاب فرش مناسب پارکت تاثیر زیادی در افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. استفاده از فرش بر روی پارکت، از پارکت در برابر آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. عوامل زیادی در انتخاب فرش مناسب پارکت تاثیرگذار هستند و باید متناسب با نوع پارکت، سبک دکوراسیون، بافت فرش و سلیقه بهترین فرش را برای روی پارکت انتخاب کرد.

چرا باید از فرش برای پوشش پارکت استفاده کنیم؟

استفاده از فرش مناسب پارکت علاوه بر افزایش زیبایی دکوراسیون اتاق، به گرم‌شدن کف ساختمان در فصل زمستان و افزایش مقاومت پارکت در برابر ضربه‌ها کمک می‌کند. همچنین سطح سفت پارکت برای کودکان ممکن است خطرناک باشد و انتخاب فرش مناسب پارکت شرایط امن‌تری را برای آن‌ها به‌وجود می‌آورد. در انتخاب فرش مناسب برای پارکت‌ها باید به عوامل متعددی توجه داشت تا هم زیبایی دکوراسیون از بین نرود و هم متناسب با کارکرد پارکت، از این متریال چوبی استفاده بهتری شود.

فرش برای پوشش پارکت
فرش برای پوشش پارکت

پارامترهای انتخاب فرش مناسب پارکت عبارتند از:

  • جنس فرش: باید با توجه به فضای موجود که چه مقدار تردد در آن وجود دارد، باید ماشینی یا دستی بودن فرش را برای پارکت انتخاب کرد
  • تناسب ابعاد فرش با فضا: در انتخاب ابعاد فرش باید به ابعاد فضا دقت کرد. وسعت کف فضا و ابعاد مبلمانی که روی فرش قرار می‌گیرند از جمله مواردی است که باید به آن دقت شود
  • دقت در انتخاب رنگ فرش‌ها: تناسب رنگ فرش با دکوراسیون و نوع پارکت، عامل اصلی افزایش زیبایی چیدمان داخلی ساختمان است. همچنین مدل مستطیلی، دایره‌ای و یا بیضی نیز باید متناسب با کارکرد آن‌ها برای پارکت انتخاب شوند
  • نوع استفاده از فضا: تفکیک فضای داخلی ساختمان با استفاده از فرش، به نشان دادن پارکت‌ها کمک می‌کند و تناسب بین آن‌ها جلوه زیبایی به اتاق می‌بخشد
  • ویژگی‌های پارکت: نوع جنس و سبک پارکت در انتخاب فرش مناسب آن موثر است

انواع فرش‌های مناسب برای پارکت

فرش‌ها متناسب با جنس و رنگ متفاوت خود، برای انواع پارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا طیف‌های رنگی سیاه، سفید و خاکستری فرش با هر نوعی از پارکت‌ها تناسب دارند. پالت‌های رنگی با تنالیته رنگی چوبی مانند قهوه‌ای، عسلی، کهربابی و زرد تیره با فرش‌های با تنالیته رنگی گرم سازگارترند. همچنین ترکیب فرش و پارکت برای هر دو نوع سبک دکوراسیون سنتی و روستایی استفاده می‌شوند و جذابیت خاصی را به دکوراسیون داخلی می‌بخشند. علاوه بر این پارامترها، باید به ویژگی‌های دیگری برای انتخاب فرش مناسب پارکت دقت کرد.

این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • استفاده از رنگ مکمل برای فرش در ساختمان‌های دارای پارکت لمینت
  • استفاده از فرش‌های بافته‌شده با جوت بر روی پارکت‌های لمینتی
  • استفاده از فرش‌های ضخیم برای افزایش گرمای پارکت
  • استفاده از یک فرش مناسب پارکت برای جلوگیری از ایجاد صدا
  • استفاده از فرش‌های سایز بزرگ برای پوشاندن فضای بیشتری از اتاق به‌منظور جلوگیری از جمع‌شدن پرز و مو بر روی سطح پارکت
  • دقت به کیفیت و جنس فرش و تناسب آن با طرح و بافت پارکت چوبی

فرش با رنگ طبیعی؛ فرش مناسب پارکت قهوه‌ای

از آن جایی که بیشتر پارکت‌ها به رنگ چوب و قهوه‌ای هستند، استفاده از رنگ‌های طبیعی برای فرش‌ها، زیبایی دکوراسیون را افزایش می‌دهد. فرش مناسب پارکت قهوه‌ای، عموما رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، سبز و کرم دارند. همچنین با توجه به طبیعی بودن بافت پارکت‌های قهوه‌ای استفاده از فرش‌های سنتی ایرانی فضایی کلاسیک را ایجاد کرده و برای علاقه‌مندان به ترکیب دو نوع سبک مدرن و کلاسیک بهترین پیشنهاد به‌شمار می‌رود.

پارکت‌های باکیفیت
پارکت‌های باکیفیت

پارکت‌های باکیفیت نیازی به فرش‌های ضخیم ندارند

اگر از کیفیت و ضخامت بالای پارکت خود اطمینان دارید، از فرش‌های ضخیم برای پوشش آن استفاده نکنید. فرش‌های ساده بدون پرز زیبایی خاصی به پارکت‌های ضخیم می‌دهند و با ایجاد تعادل در جنس پارکت و فرش، رفت و آمد را برای افراد تسهیل می‌کنند.

فرش مناسب پارکت رنگ روشن

برای بزرگ نشان دادن فضا، شادابی و جذابیت دکوراسیون از پارکت‌های رنگ روشن استفاده می‌کنند. استفاده از فرش‌هایی با رنگ‌های خنثی و متضاد با رنگ‌های روشن باعث افزایش تنوع در انتخاب سبک دکوراسیون شده و با ایجاد یک کنتراست رنگی زیبا، سایه زیبایی در اطراف فرش ایجاد می‌شود. رنگ‌های سفید، قهوه‌ای تیره، آبی کمرنگ، خاکستری روشن و … از رنگ‌های فرش مناسب پارکت روشن هستند.

فرش‌های طرح‌دار؛ مناسب برای پارکت‌های مدرن

استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید یا طوسی کم‌رنگ در دکوراسیون‌های مدرن بیشتر استفاده می‌شود. این نوع پارکت‌های چوبی را می‌توان با فرش‌های دارای طرح شلوغ پوشاند. زیرا پارکت‌ها باعث ایجاد حس لختی و خالی بودن در اتاق می‌شوند. بر همین اساس استفاده از رنگ‌های تیره مانند آبی سلطنتی، بنفش و شرابی با ایجاد فضایی گرم، جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی ساختمان می‌دهد.

برای پارکت‌های تیره از فرش‌های روشن استفاده کنید

فرش مناسب پارکت تیره، فرشی است که دارای طیف رنگی روشن باشد. با توجه به تاریک کردن فضای خانه با رنگ این پارکت‌ها، باید با تقویت روشنایی فضای داخلی ساختمان تعادل را ایجاد کرد. این کار با اضافه‌کردن فرش‌های رنگ روشن طرح‌دار، رنگ روشن دیوارها و کابینت به‌وجود می‌آید. برای افزایش زیبایی دکوراسیون می‌توان از کنتراست بین فرش و پارکت در سبک مدرن یا کلاسیک استفاده کرد.

فرش‌های لوکس؛ انتخابی مناسب برای پارکت‌های سبک کلاسیک

در دکوراسیون‌های کلاسیک، بیشتر از پارکت‌های تیره استفاده می‌شود. با توجه به سبک کلاسیک این پارکت‌ها، می‌توان از فرش‌های سنتی استفاده کرد. وقاری که فرش‌های سنتی به سبک‌های کلاسیک پارکت می‌بخشند، این نوع فرش‌ها را به فرش مناسب پارکت کلاسیک تبدیل می‌کند.

پارکت‌های سبک کلاسیک
پارکت‌های سبک کلاسیک

انتخاب فرش مناسب، به ویژگی‌های پارکت بستگی دارد

این که چه نوع فرشی را برای پارکت استفاده کنیم، به شرایط متفاوتی بستگی دارد. اما مهم‌ترین عامل، طرح پارکت و جنس آن است. یکی از بهترین پارکت‌های موجود در بازار که دارای طرح‌های متنوعی است، پارکت‌ ترموود است. این پارکت‌ها به‌دلیل مقاومت بالای خود در برابر آب، صدا، حرارت و ضربه بهترین نوع پارکت در بازار هستند. پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از معتبرترین مراکز عرضه پارکت‌های باکیفیت وارداتی، به شما در خرید پارکت مناسب کمک می‌کند. شما می‌توانید با مشاهده پارکت‌های موجود در سایت ما، با توجه به نیازهای محیط و سلیقه خود، می‌توانید بهترین پارکت را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

برچسب ها: