عوامل تأثیرگذار بر قیمت چوب ترموود در پروژه‌های مختلف ساختمانی

ترموود متریالی است که به علت فراوری با مکانیزم‌های پیشرفته حرارتی، در مقایسه با چوب‌های دیگر از استحکام و دوام بالاتری برخوردار می‌باشد. ترموود در مقابل کپک، ساس، قارچ، موریانه و سایر حشرات موذی می‌تواند مقاومت زیادی از خود نشان دهد و به همین خاطر برای استفاده در محیط‌هایی با آب‌وهوای شرجی بهترین گزینه است. توجه داشته باشید که هر چه کیفیت ترموود بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. از طرفی طیف گسترده قیمت این محصول در بازار ممکن است برای بسیاری از متقاضیان گیج‌کننده باشد. باتوجه‌به اهمیت این موضوع در این مطلب از پارس آرای کوهستان عوامل تأثیرگذار بر قیمت چوب ترموود را به شما معرفی می‌کنیم.

عوامل کمی و کیفی تأثیرگذار بر قیمت چوب ترموود

یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت چوب ترموود، نوع چوب مورداستفاده برای ساخت این محصول است. حتی دررابطه‌با برندهای مطرح چوب هم نوع چوب در برآورد قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد. اصولاً چوب‌هایی که برای ساخت ترموود مورداستفاده قرار می‌گیرند به دو نوع سخت‌چوب و نرم‌چوب تقسیم‌بندی می‌شوند.

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • روش نصب
  • چگالی چوب
  • گره‌های ترموود
  • ضخامت پروفیل‌ها
  • رنگ محصول
  • هزینه‌های سوخت در پروسه تولید

روش نصب ترموود بر قیمت نهایی این محصول تأثیر می‌گذارد

به‌طورکلی اجرای ترموود و نصب آن در یک پروژه آسان و سریع است؛ اما در صورت وجود شرایط پیچیده‌ای در سازه ساختمان و یا سختی محل نصب، نصب این متریال سخت‌تر شده و اجرای آن نیاز به استفاده از تجربیات تکنسین‌ها دارد.

چگالی ترموود با اندازه‌گیری ابعاد و وزن آن تعیین می‌شود

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت چوب ترموود باید به چگالی چوب اشاره کنیم. چگالی یا دانسیته ترموود از طریق اندازه‌گیری وزن و ابعاد این محصول به دست می‌آید. ترموودهایی با چگالی پایین اغلب مقاومت بیشتری دارند. البته لازم به توضیح است که تأثیر چگالی روی انواع مختلف چوب متفاوت است. برای نمونه درصورتی‌که از چوب گردوی برزیلی در فرایند حرارتی ترموود استفاده شود، حرارت داده شده به چوب نتیجه‌ای عکس داشته و چنین حرارتی می‌تواند ترک‌های متعددی را بر روی سطح محصول ایجاد کند.

گره‌های زنده و مرده از عوامل تأثیرگذار بر قیمت چوب ترموود هستند

تعداد، اندازه و موقعیت قرارگیری گره‌های چوب بر قیمت نهایی این متریال تأثیر دارد. به تأثیر شاخه‌ها روی تنه درخت، گره گفته می‌شود. گره‌های چوب در واقع سخت‌ترین قسمت هر چوب را تشکیل می‌دهند. چرا که حرکت چوب از محل گره شروع می‌شود. در ترموودها دو نوع گره تحت عنوان گره‌های مرده و گره‌های زنده دیده می‌شود.

ویژگی‌های گره‌های مرده و زنده به شرح زیر هستند:

  • گره‌های مرده به دلیل خشک‌شدن شاخه روی تنه درخت ایجاد می‌شوند. تأثیر گره‌های مرده بر روی مقاومت و کیفیت ترموود منفی است. به همین خاطر هم به این گره‌ها، گره‌های ناسالم گفته می‌شود. خوب است بدانید که گره‌های مرده طبق جداول کیفیت ارائه شده توسط سازمان جهانی ترموود باید دارای اندازه و تعداد مشخصی باشند تا خللی به کیفیت ترموود وارد نشود
  • گره زنده نوعی از گره است که در آن شاخه کماکان به چوب تنه وابستگی پیدا نکرده است. برای شناسایی گره‌‌های زنده می‌توانید به رنگ آن‌ها توجه کنید که از رنگ تنه درخت تیره‌تر است. چون گره‌های زنده به لحاظ فنی مشکلی برای ترموود ایجاد نمی‌کننند و بر روی کیفیت نهایی چوب تاثیر خاصی ندارند، به این دست گره‌‌ها، گره‌‌های سالم می‌گویند

ضخامت‌های استاندارد ترموود برای پروفیل‌های اجرایی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت چوب ترموود می‌توانیم به ضخامت اجرایی پروفیل‌های این محصول اشاره کنیم. کارخانجات مختلفهم اغلب در زمان تولید ترموود، ضخامت‌های استاندارد ترموود برای پروفیل‌های اجرایی را تعیین می‌کنند تا سازندگان طبق این ضخامت‌ها بتوانند سازه‌های خود را طراحی کنند. در بعضی مواقع سازه طراحی شده ضخامت کمتر یا بیشتری در مقایسه با نمونه استاندارد ترموود دارد و در چنین شرایطی مشتری مجبور به سفارش یک مدل اختصاصی می‌شود که این مدل اختصاصی هزینه بالاتری را می‌طلبد. به همین خاطر بهتر است پیش از ساختن سازه خود، ضخامت و ابعاد ترموود را از کارخانه استعلام بگیرید.

رنگ ترموود بر قیمت آن تأثیر دارد

به‌طورکلی ترموودها در رنگ‌های مختلفی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. در بعضی مواقع مشتری به دنبال یک‌رنگ خاص برای پروژه خود می‌گردد و در بازار آن را پیدا نمی‌کند. به همین خاطر به کارخانه تولیدکننده سفارش تولید ترموودی با رنگ موردنظر را می‌دهد. در این شرایط به علت اختصاصی‌بودن سفارش مربوطه، هزینه نهایی آن در مقایسه با ترموودهای موجود در بازار افزایش پیدا خواهد کرد.

پروسه تولید ترموود با فرایندهای حرارتی همراه است

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت چوب ترموود شاید کمتر به آن توجه شود، هزینه‌های سوخت است. به‌طورکلی یکی از ارکان اصلی پروسه تولید ترموود، فرایندهای حرارتی هستند. به همین دلیل کارخانه‌ها تولید ترموود به‌منظور تولید این چوب‌ها به سوخت موردنیاز برای کوره‌ها احتیاج دارند. هزینه تهیه این سوخت‌ها برای هر کارخانه‌ای نسبت به مراکز پخش سوخت تعیین می‌شود و به همین دلیل این مسئله می‌تواند تا حد زیادی روی قیمت محصول نهایی ترموود تأثیر داشته باشد.

خرید ترموودهایی با استاندارد کیفی بین‌المللی از پارس آرای کوهستان

شاید در بازار با ترموودهای ایرانی مواجه شوید که قیمت کمتری در مقایسه با ترموودهای اروپایی دارند. در این شرایط ممکن است این قیمت‌ها شما را برای خرید این محصولات وسوسه کنند. درصورتی‌که این ترموودها در شرایط مختلف محیطی ماندگاری ندارند و با کوچک‌ترین ضربه دچار فرورفتگی یا خراش می‌شوند. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از مهم‌ترین مراکز عرضه ترموود برای بخش‌های مختلف ساختمان در کشور است. شما از طریق سایت ما می‌توانید برترین انواع ترموود را با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش خریداری کنید.

برچسب ها: