تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد

ترموود از متریال‌های محبوب در ساخت سازه‌های مدرن به شمار می‌رود که به دلیل ظاهر طبیعی و برخورداری از ویژگی‌های برجسته، کاربردهای فراوانی در دکوراسیون داخلی و خارجی دارد. بسیاری از کارفرمایان در زمان انتخاب ترموود، بین ترموودهای ایرانی و خارجی اختلاف‌نظر دارند. علت این موضوع نیز قیمت پایین‌تر ترموودهای ایرانی و نگرانی آن‌ها از کیفیت پایین محصول است. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان به بررسی مهم‌ترین علت تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

ترموودهای وارداتی قیمت بالاتری دارند

با مراجعه به مراکز معتبر فروش ترموودهای ایرانی و خارجی، متوجه می‌شوید که قیمت ترموودهای وارداتی بیشتر است. این موضوع به دلیل کیفیت بالاتر چوب‌های وارداتی و ماندگاری بالای آن‌ها می‌باشد. در کنار هزینه‌های مختلف برای فراوری اصولی ترموود، حمل‌ونقل و هزینه‌های گمرک، قیمت نهایی چوب‌های وارداتی از فنلاند و استونی را افزایش می‌دهد. البته ویژگی‌های چوب‌های وارداتی خرید آن‌ها را به یک گزینه مطمئن تبدیل می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ترموودهای وارداتی عبارت‌اند از:

  • بالاترین مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی
  • بدون خطر برای انسان و طبیعت
  • عدم تغییر شکل و فرم و ابعاد در برابر شرایط محیطی
  • اخذ تأییدیه‌های لازم از سازمان‌های بین‌المللی
  • نیاز کمتر به نگهداری

علت تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی چیست؟

دلایل گران‌تر بودن ترموودهای وارداتی به یک یا دو مورد تفاوت خلاصه نمی‌شود. این ترموودها در مقایسه با ترموودهای داخلی عملکرد بهتری دارند و از متریال‌های ارگانیک تولید شده‌اند. البته برخی شرکت‌های داخلی نیز ترموودهای باکیفیتی را تولید می‌کنند؛ اما به دلیل فرایند تولید اصولی و استفاده از باکیفیت‌ترین چوب‌ها برای فراوری ترموود، ترموودهای وارداتی گران‌تر هستند. بر همین اساس اگر به دنبال علت تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی هستید، با ما در ادامه همراه باشید.

کیفیت و دوام؛ عامل تفاوت قیمت ترموود داخلی و وارداتی

دوام و ماندگاری ترموودها را باید بر اساس پایداری آن‌ها در برابر عوامل نامساعد محیطی مانند نفوذ آب، رطوبت، باکتری‌ها و… بررسی کرد. ترموودهای خارجی به علت مقاومت بسیار بالایی که در برابر شرایط نامساعد جوی و نفوذ باکتری‌ها و قارچ‌ها و نیز حشرات موذی دارند، نسبت به ترموودهای داخلی گران‌تر هستند. البته ممکن است مقاومت برخی ترموودهای وارداتی نسبت به دیگر متریال‌های خارجی کمتر باشد که در این شرایط باز هم هزینه خرید آن متغیر خواهد بود.

ترموودهای خارجی را در آزمایشگاه‌ها و لابراتوارهای تخصصی بر اساس معیارهایی مشخص بارها بررسی می‌کنند؛ بنابراین باکیفیت تضمین شده به ایران صادر می‌شوند. به همین علت تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی می‌تواند به دلیل کیفیت و ماندگاری بالاتر متریال‌های خارجی باشد.

تفاوت در مواد اولیه برای ساخت

در تولید ترموودهای وارداتی از درختانی مانند پاین یا کاج سوزنی استفاده می‌شود که به دلیل گره‌های پروانه‌ای شکل، بر افزایش کیفیت چوب ترموود نقش بالایی دارند. از سوی دیگر ترموودهای ایرانی غالباً از چوب‌های کاج روسی تولید می‌شوند که نسبت به چوب‌های کاج سوزنی یا پاین کیفیت به‌مراتب کمتری دارند و مقاومت آن‌ها نیز در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف کمتر است. بر همین اساس، دیگر علت تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی، استفاده از چوب‌های باکیفیت در فرایند فراوری ترموودهای وارداتی است.

برخورداری از جدیدترین تجهیزات برای فراوری ترموود در شرکت‌های خارجی

یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل تفاوت قیمت در ترموودهای داخلی و خارجی، مجهز بودن شرکت‌های فراوری ترموود خارجی به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات است. کوره‌های شرکت‌های ایران به دلیل عدم توانایی در همگن نگه‌داشتن دما، ممکن است چوب را در دمای بالا بسوزانند.

به همین دلیل برای جلوگیری از سوختن چوب، حرارت کوره را در دماهای بالا کمتر می‌کنند که همین موضوع در فرایند فراوری اختلال به وجود می‌آورد. تفاوت فراوری اصولی در ترموودهای وارداتی، علاوه بر مقاومت آن‌ها، دو مزیت دیگر نیز دارد که قیمت ترموودهای خراجی را نسبت به متریال‌های ایرانی افزایش داده است.

این دو مزیت عبارت‌اند از:

  • روشن‌تر بودن رنگ ترموودهای ایرانی نسبت به نمونه خارجی
  • صاف و صیقلی بودن ترموودهای وارداتی و ترک داشتن ترموودهای ایرانی

اجرای اصولی فراوری ترموود؛ یک علت مهم برای تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی

اجرای استاندارد و اصولی فراوری ترموود از داشتن تجهیزات و فناوری‌های تولید این متریال نیز اهمیت بیشتری دارد. فراوری اشتباه در بیشتر ترموودهای ایرانی باعث افت کیفیت و مقاومت آن‌ها شده است. شرکت‌های خارجی با بررسی کامل رطوبت در زمان فرایند فراوری، میزان درجه حرارت، یکسان بودن پخش حرارت در تمام چوب، نبود اکسیژن، شرایط حرارت‌دهی در داخل کوره و… تست‌های مختلفی را از چوب به عمل می‌آورند که باعث افزایش کیفیت در تولید ترموود می‌شود؛ بنابراین اجرای غیراستاندارد فراوری ترموود در داخل کشور را می‌توان یک علت تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی به شمار آورد.

ترموود ایرانی یا خارجی را متناسب با بودجه و شرایط سازه خریداری کنید

باکیفیت بودن ترموودهای وارداتی بر همه آشکار است. البته این به معنای عدم استفاده از ترموودهای داخلی نیست؛ بلکه ترموودهای وارداتی خیال شما را از بابت هزینه‌های خرید مجدد و نگهداری ترموود راحت می‌کنند و بالاترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب ترموود ایرانی یا وارداتی، ابتدا شرایط سازه را در نظر بگیرید و متناسب باکیفیت موردنظرتان، متریال مناسب را خریداری کنید. اگر به دنبال کیفیت، ماندگاری و زیبایی همیشگی ترموود هستید، قطعاً خرید ترموود خارجی توصیه می‌شود.

خرید باکیفیت‌ترین ترموودهای تولید استونی از پارس آرای کوهستان

استونی یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید ترموودهای باکیفیت است. مجموعه پارس آرای کوهستان باعرضه باکیفیت‌ترین محصولات تولیدشده از چوب مقاوم ترموود استونیایی، تجربه ظرافت و ماندگاری را به شما هدیه می‌دهد. شما می‌توانید با بررسی محصولات پارس آرای کوهستان در بخش فروشگاه سایت ما، باکیفیت‌ترین آیتم‌های ترموودی را خریداری کنید.

سؤالات متداول

دلیل گران‌تر بودن ترموودهای وارداتی نسبت به ترموودهای ایرانی چیست؟

اجرای استاندارد، متریال باکیفیت، برخورداری از تجهیزات مناسب و پیشرفته و… از جمله این عوامل هستند.

استفاده از چوب‌های باکیفیت چه تأثیری در تعیین قیمت ترموودهای ایرانی و خارجی دارد؟

چوب‌های باکیفیت شکل ظاهری براق و صیقلی‌تر و مقاومت بالاتری در شرایط نامساعد جوی دارند.

نقش تکنولوژی در تفاوت قیمت ترموود ایرانی و خارجی چیست؟

شرکت‌های خارجی با برخورداری از تکنولوژی‌های پیشرفته فرایند استاندارد فراوری ترموود را انجام می‌دهند.

برچسب ها: