استفاده از ترموود و ساخت درب چوبی مدرن و زیبا

زیبایی دکوراسیون خانه یکی از مهم‎ترین موضوعات در صنعت ساخت و ساز است و یکی از عواملی که می‎تواند زیبایی آن را افزایش دهد، درب خانه است. درب‎های ترموودی از آیتم‌های پرطرفداری هستند که می‎تواند در موارد بسیار زیادی مورداستفاده قرار بگیرد. این درب‏‎ها اهمیت بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی و خارجی خانه دارند. درب‎ های ترموودی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام خصوصیات ویژه خود را دارند. به‌عنوان‌مثال اگر سبک زندگی شما به شکلی است که به مسافرت‎های طولانی می‎روید، می‎توانید درب‎ های ضدسرقت ترموود را خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات راهنمای انتخاب درب چوبی ترموود می‌‎پردازیم.

ترموود و درب‎های ترموودی؛ یک متریال بی‌نظیر

ترموود یکی از پرکاربردترین متریال‎ هایی است که مزایای گوناگونی دارد. نام این چوب از ترکیب دو واژه یونانی یعنی ترمو به معنی حرارت زیاد و وود به معنای چوب برگرفته شده است. بادقت به معنای ترموود می ‎توان متوجه شد که در روند تولید این متریال، برای افزایش مقاومت ترموود، بر اساس شرایط خاص و تا مقدار معین به این چوب حرارت داده می‎شود. هدف از انجام این عملیات بالابردن میزان مقاومت این چوب در برابر عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی است.

استفاده از چوب ترموود برای ساخت سازه‎های بسیار زیادی به انجام می‎رسد که یکی از آن‎ها درب‌های چوبی ترموود هستند. از مهم‎ترین دلایلی که استفاده از درب چوبی ترموود را رایج کرده است می‎توان به مواردی مانند انعطاف، زیبایی طبیعی، نصب سریع و … اشاره کرد. برای خرید این درب‎‌ها باید به یک سری از نکات مهم تحت عنوان راهنمای انتخاب درب چوبی ترموود توجه داشته باشید. مزایای درب‎ های ترموودی یکی از اصلی ‎ترین دلایلی است که می‌تواند شما را برای خرید این سازه چوبی ترغیب کند.

این مزایا عبارت‌اند از:

  • درب‎ های چوبی ترموود دارای طول عمر بالایی هستند
  • تابش نور خورشید نمی‎تواند رنگ درب ترموودی را تغییر دهد یا کدر کند
  • درب چوبی ترموود به‌عنوان یک عایق صوتی و حرارتی شناخته می‎شود
  • چوب درب‌های ترموودی باتوجه‌به حرارت دیدن و فشرده ‎شدن در مقابل حشرات مختلف مقاومت مناسبی دارند
  • حمل و نصب درب ‎های ترموودی باتوجه‌به سبک بودن وزن این متریال، ساده و سریع انجام می‌شود
  • رطوبت درونی چوب ترموود با فرایند حرارت‎‌دهی از بین رفته و درب چوبی ترموود دچار پوسیدگی نمی‎شود
  • انبساط و انقباض نمی‎تواند باعث تغییر شکل ابعاد چوب ترموود شود
  • درب‎ های ترموود دوست‎دار محیط‎ زیست هستند، چرا که چوب ترموود کاملاً طبیعی است و در تولید آن ماده شیمیایی به کار نمی‎رود
  • فرایند حرارت شدیدی که چوب ترموود تحمل می‎کند موجب می‏شود که خط‌وخش انداختن بر روی درب ترموودی بسیار سخت باشد
  • ترموود در برابر زلزله مقاومت قابل‌توجهی دارد، بنابراین درب چوبی ترموود در امنیت خانه نیز مؤثر است

نگاهی به نکات راهنمای انتخاب درب چوبی ترموود

همان‌طور که اشاره شد توجه به نکات راهنمای انتخاب درب چوبی ترموود باعث می‎شود که شما خرید موفق‌تری داشته باشید. از مهم‎ترین نکاتی که توجه به آن ضروری است می‎توان به آَشنایی با استانداردهای ترموود اشاره کرد. ازآنجایی‌که در بازار امروز ترمو چوب‌ها دارای محبوبیت خاصی هستند، بسیاری از افراد سودجو ترموودهای بی ‎کیفیتی را روانه بازار می‎کنند. تشخیص این چوب‎ ها از ترموودهای باکیفیت ممکن نیست، مگر با کسب اطلاعات در خصوص مشخصات ترموود و استانداردهای آن که در ادامه به معرفی مهم‎ترین نمونه‎ های آن می‎پردازیم.

بررسی کیفیت و نوع چوب ترموود

برای اینکه بتوانید درب چوبی ترموود خوبی را خریداری کنید در ابتدا باید به نوع چوب ترمو دقت داشته باشید. بهترین چوب برای ساخت درب ترموودی، چوب درخت کاج است. در بهتر است که جنس ترموود درب چوبی مورد نظر شما از درخت کاج باشد. در غیر این صورت چوب درختان سرو و صنوبر نیز می‎توانند گزینه‎ های بعدی باشند.

تراکم ترموود

نکته دیگری که باید به آن دقت ویژه‎ای داشته باشید، تراکم ترموود است. به طور کلی هرچقدر که تراکم چوب ترموود بالاتر باشد، از مقاومت بهتری نیز برخوردار خواهد بود. از این رو باید در این مورد نیز اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

برند چوب ترموود

یکی از عوامل خرید خوب و مطمئن بدون تردید معتبر بودن برند محصول مربوطه است. شما نیز برای اطمینان خاطر از انتخاب درب چوبی ترموود بهتر است این چوب را از یک برند جهانی تهیه کنید تا با مشکلاتی نظیر ترک‎خوردگی و شکستگی مواجه نشوید. مجموعه‎ های مختلفی در ایران وجود دارند که محصولات خود را با بهترین برندهای دنیا ارائه می‎کنند

خرید ترموود از مجموعه معتبر و بررسی پروژه‎های قبلی مجموعه مربوطه

از سایر نکات راهنمای انتخاب درب چوبی ترموود می‎توان به تحقیق درمورد مجموعه فروشنده ترموود اشاره کرد. شما باید قبل از خرید درب چوبی خود در مورد کیفیت اجرا و محصولات مجموعه مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب کنید. برای این کار می‎توانید به سایت مرکز مربوطه مراجعه کرده و علاوه بر خواندن نظرات، پروژه‏های قبلی آن‎ها را هم بررسی کنید.

قیمت درب چوبی ترموود به چه صورت تعیین می‎شود؟

ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که عوامل موثر بر خرید درب ترموودی چیست. به طور کلی ضخامت در قیمت‏‎گذاری ترموود تاثیر زیادی دارد. درب چوبی ترموود ارزان محصولی است که ضخامت کمی دارد و هر چقدر که ضخامت چوب ترموود افزایش پیدا کند، قیمت این محصول نیز بالاتر می‎رود. ابعاد درب، طرح آن، برند محصول نیز در تعیین‎ قیمت درب چوبی ترموود موثر هستند. در نهایت تعرفه مرکز فروشنده نیز تاثیر بسزایی در قیمت‎ گذاری این محصولات دارند.

ثبت سفارش خرید ترموود و اجرای درب ترموودی در پارس آرای کوهستان

در این مطلب نگاهی به نکات انتخاب درب چوبی ترموود انداختیم. این درب‎ ها مزایای بسیار زیادی دارند و تهیه آن‎ها می‎تواند کاربردهای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. البته این موارد به کیفیت محصولات مجموعه مورد نظر شما نیز بستگی دارد.

گروه پارس آرای کوهستان آماده است با بالاترین کیفیت و همچنین قیمت مناسب درب‎هایی چوبی ترموود را به فروش برساند. مجموعه ما با به‎ کارگیری نصاب‎ های متخصص و باسابقه، فرآیند نصب درب ‎های ترموودی را به با بهترین کیفیت ممکن به  انجام می‎رساند. برای ثبت سفارش آنلاین خرید و اجرای درب چوبی ترموود به پارس آرای کوهستان مراجعه کنید.

سوالات متداول

درب‎های ضدسرقت چوبی ترموود چه کاربردهایی دارند؟

اصلی‏‎ ترین کاربردهای درب‎‌های ضدسرقت ترموود شامل مواردی همانند منازل مسکونی، ساختمان‎های مختلف تجاری و عمومی، هتل ‎ها و مسافرخانه‎‌ها، رستوران‎‌ها، شرکت ‎ها و …می‏شوند.

پایداری درب‌های ترموودی به چه اندازه است؟

عملیاتی که روی چوب درب‎ های ترموودی انجام شده بدون استفاده از ماده شیمیایی بوده است. با توجه به تولید این درب ‎ها با استفاده از منبع پایدار و مواد طبیعی می‎توان نتیجه گرفت که این سازه از پایداری و مقاومت بالایی برخوردار است.

برچسب ها: