خرید کفپوش پارکت

پارکت نوعی کفپوش است که در طرح‌های مختلفی ساخته شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. پارکت چوبی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها، دارای مزایا و معایب متفاوتی هستند. باتوجه‌به این ویژگی‌ها، افراد برای موارد مختلف از انواع پارکت چوبی استفاده می‌کنند. برای استفاده از این کفپوش‌ها باید با انواع آن‌ها آشنا شده و ویژگی‌های هرکدام را بدانید تا بهترین انتخاب را برای محل موردنظر انجام دهید.

در این مقاله از پارس آرای کوهستان به بررسی خرید کف‌پوش پارکت و دیگر جزئیات مربوط به تهیه این محصول خواهیم پرداخت. پارکت‌های چوبی امکان ساخته‌شدن در هر طرح و رنگی را دارند و به همین دلیل خرید کفپوش پارکت چوبی برای منازل، شرکت‌ها و فضاهای مختلف یکی از ایده‌های جذاب و مناسب در تغییر دکوراسیون خواهد بود. برای آشنایی با انواع کفپوش پارکت چوبی و خرید آن‌ها، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

خرید کفپوش پارکت

معرفی انواع پارکت و مزایا و معایب آن‌ها

برای خرید کفپوش پارکت باید بدانید، که هر کدام از انواع پارکت‌های تولیدی دارای مزایا و معایبی هستند، که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید، تا فضایی مناسب و ایده‌آل برای محل کار یا زندگی شما به ارمغان آورند.

پارکت چوبی یک‌تکه (Solid)

پارکت چوبی یک‌تکه، یکی از انواع پرطرفدار پارکت است، که به‌صورت 100 درصدی و یک‌تکه از چوب ساخته می‌شود. این پارکت‌ها با استفاده از شیار و زبانه به یکدیگر متصل شده و با میخ و چسب نیز روی سطح موردنظر نصب می‌شوند. پارکت‌های چوبی دارای ضخامتی بین 12 تا 23 میلی‌متر هستند و دوام، مرغوبیت و کیفیت بالایی ارائه می‌کنند.

در کنار این ویژگی‌ها، پارکت‌های چوبی یک‌تکه جزء گران‌ترین پارکت‌ها نیز به شمار می‌روند. دوام بالای این پارکت‌ها از ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها به شمار می‌رود. اما ممکن است، پس از مدتی استفاده، ظاهر و سطح این نوع پارکت رنگ ‌و رو رفته شود که با روکش و کمی مراقبت، به حالت قبل بر می‌گردد.

این پارکت‌ها برای اتاق‌های نشیمن، کودک و در مجموع اتاق‌های پر رفت‌وآمد بسیار مناسب هستند. تقاضای خرید کفپوش پارکت چوبی یک‌تکه باعث شده تا پارکت چوبی دست دوم نیز به راحتی به فروش برسد و بازار خرید آن داغ باشد. یکی از معایبی که برای این پارکت در نظر گرفته می‌شود، واکنش آن در مقابل رطوبت است، که به راحتی شکم می‌دهد و برآمده می‌شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، باید آن را به خوبی با میخ و چسب به زمین محکم نصب کرد، تا کمتر حرکت کند. همچنین، در محیط‌هایی که سیستم گرمایشی در کف قرار دارد، استفاده از این نوع پارکت مناسب نیست و بهتر است قبل از خرید کف‌پوش پارکت چوبی یک تکه، کف محل مورداستفاده را با زیرسازی آماده کنید.

پارکت چوبی یک‌تکه (Solid)

پارکت چوبی سه‌لایه مهندسی شده

یکی دیگر از انواع پارکت ها، پارکت سه لایه مهندسی شده است. این پارکت دارای ضخامت 10 تا 15 میلی‌متر است، که از سه‌لایه مختلف تشکیل شده و در هنگام ساخت، روی‌هم پرس شده‌اند. لایه اول این پارکت از چوب با تراکم بالا ساخته شده است. در لایه دوم، فیبر چوبی و لایه رویی نیز که لایه روکش نام دارد، از جنس چوب بلوط با ضخامت 2.5 میلی‌متر تشکیل می‌شود.

پارکت‌های چوبی یک‌تکه و مهندسی شده قابلیت بازسازی شدن دارند. اما در مورد پارکت مهندسی شده باید به این نکته توجه کنید، که این پارکت‌ها زمانی قابل بازسازی هستند، که لایه رویی آن‌ها 2.5 میلی‌متر ضخامت داشته باشد. در هنگام خرید کفپوش پارکت سه‌لایه حتماً به این موردتوجه کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

پارکت‌های مهندسی شده مزایای مختلفی دارند؛ از جمله این که می‌توان آن‌ها را روی سطوح بتنی بدون زیرسازی نصب کرد. همچنین به صورت شناور نیز قابلیت نصب را دارند. توجه كنيد، انعطاف پذیری این پارکت‌ها بالاتر از نوع چوبی یک تکه است.

پارکت‌های سه‌لایه ارزان قیمت، قابلیت سمباده کشی ندارند و نوع شناور آن‌ها را نیز نمی‌توان سمباده کشید. با توجه به این موارد، حتماً در هنگام خرید کفپوش پارکت، از مراجع معتبر خرید کرده و از مناسب‌بودن نوع آن نیز اطمينان حاصل كنيد.

"</p

کفپوش پارکت لمینت (Laminate)

کفپوش پارکت لمینت، یکی از انواع پارکت است که به تازگی وارد بازار شده و با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که دارد، دارای محبوبیت است. این کفپوش‌ها از سه لایه مختلف و فشرده تشکیل شده‌اند.
کفپوش‌های لمینت با وجود این که قیمت بسیار کمتری در مقایسه با انواع پارکت‌های چوبی یا سنگی دارند؛ اما معایبی نیز دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با وجود این که این پارکت‌ها در برابر آب مقاومت دارند؛ اما این مقاومت صد در صدی نیست و در صورتی که به‌صورت مداوم در معرض رطوبت باشند، دچار پیچ خوردگی و آسیب خواهند شد. همچنین، در صورت بروز مشکل پیچ خوردگی و یا آسیب‌های دیگر، امکان تعمیر آن‌ها وجود ندارد و باید تعویض شوند.
این پارکت‌ها بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد صرف هزینه برای کفپوش ندارند. این پارکت‌ها در مقایسه با پارکت چوبی یا سنگی، زیبایی و جلوه طبیعی ندارند. از طرف دیگر، پارکت‌های چوبی یا سنگی با گذشت زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهند.

کفپوش پارکت چوبی

خرید بهترین کفپوش پارکت در ایران از مجموعه پارس آرای کوهستان

خرید کفپوش پارکت چوبی نیاز به اطلاعات کافی در این زمینه دارد. در این مقاله، انواع پارکت را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب هرکدام را به شما معرفی کردیم. اگر شما به خرید پارکت و کف‌پوش علاقه دارید، می‌توانید با مشاهده محصولات ما در پارس آرای کوهستان ، بهترین نوع آنها را انتخاب کنید. این پارکت‌ها توسط بهترین طراحان پارکت طراحی و ساخته شده‌اند، برای همین کیفیت آن‌ها تضمین شده خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر، در بخش تماس با ما با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: