خرید پارکت چوبی در مشهد

قبل از خرید پارکت چوبی در مشهد باید معیارها و نکاتی را در نظر بگیرید تا خرید بهتری را تجربه کنید. تنوع بالا در پارکت‌های چوبی انتخاب را کمی مشکل کرده است. از سوی دیگر انتخاب درست پارکت چوبی سبب بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان‌دادن محیط کار و منزل می‌شود و در جلوه نهایی فضا تأثیر زیادی دارد. حتی اگر در انتخاب رنگ پارکت دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است منزلتان کوچک‌تر به نظر برسد.

چند نکته مهم برای خرید پارکت چوبی در مشهد

انتخاب رنگ و طرح پارکت، می‌تواند تأثیر زیادی در تغییر محیط اتاق و پذیرایی داشته‌ باشد. این کار، سبب بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان‌دادن فضا ‌می‌شود. اگر می‌خواهید فضای منزل و محل کارتان نمایی افقی داشته باشد، باید رنگ پارکت‌ها و سقف روشن‌تر از دیوارها باشد. برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌توانید از پارکت رنگ روشن استفاده کنید.

اگر برای مکانی شلوغ قصد خرید پارکت دارید، باید از نوع مناسبی از پارکت چوبی استفاده کنید که ماندگاری بسیار بالایی دارد. در فضاهایی که تردد خیلی بیشتر است، مانند فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها باید برای پارکت‌ها پوشش انتخاب کنید.

پارکت‌های چوبی به طور معمول در ضخامت‌های ۶ تا ۱۵ میلی‌متر تولید می‌شوند. افرادی که نیاز به پارکت عایق دارند معمولاً از پارکت‌های ضخیم‌تر استفاده می‌کنند. اما پیشنهاد می‌شود به‌جای افزایش ضخامت، از فوم به خصوصی که برای زیر پارکت استفاده می‌شود بهره ببرید. همچنین باید دو روز قبل از نصب پارکت آن را تحویل گرفته و در مکان موردنظر قرار دهید تا با محیط هم‌دما شود.

چند نکته مهم برای خرید پارکت چوبی در مشهد

خرید انواع پارکت چوبی در مشهد

 با شناخت کامل انواع پارکت‌های رایج، می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. به طور معمول ۴ نوع پارکت در مشهد رایج است و فروش بالایی دارند. در ادامه به معرفی و بررسی چهار نوع پارکت رایج می‌پردازیم. با خواندن این قسمت از مقاله می‌توانید آن‌ها را باهم مقایسه کرده و انتخاب درستی داشته‌ باشید.

پارکت لمینت

 پارکت لمینت، به علت  تشابهی که به چوب دارد، از پرمصرف‌ترین و رایج‌ترین نوع پارکت‌ها در مشهد است. ضخامت ۸ تا ۱۲ میلیمتری این نوع پارکت، بیشترین استفاده را دارد.

لمینت تنوع بالایی در رنگ و شکل داشته و قیمت پایین‌تری نسبت به پارکت چوبی دارد. اما پایین‌بودن قیمت، بی‌دلیل نیست و کیفیت آن نسبت به نوع چوبی کمتر است. این نوع پارکت از مشتقات چوب مانند HDF تولید می‌شود. لایه رویی پارکت لمینت برچسبی از طرح چوب است.

نگهداری از این نوع پارکت آسان است و لکه‌های بر روی آن، با یک دستمال مرطوب پاک می‌شوند. اما خیلی زودتر از پارکت‌های طبیعی فرسوده و غیرقابل‌استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین معایب این نوع پارکت، عدم قابلیت تعمیر بوده و در صورت خرابی نیاز به تعویض تمامی قطعات آن است. در برابر رطوبت ضعیف و در برابر آب آسیب‌پذیر است. پارکت لمینت در برابر پارکت چوبی حس گرمای خیلی کمی دارد. اگر به دنبال پارکت ماندگار و مدرن هستید، پیشنهاد می‌شود پارکت‌های چوبی باکیفیت را تهیه کنید.

 پارکت تمام چوب

 افرادی که برای دکوراسیون منزل خود اقلام طبیعی را می‌پسندند، از این نوع پارکت استفاده می‌کنند. در ساخت پارکت تمام چوب از چوب خالص استفاده می‌شود. مدت نصب این نوع پارکت نسبت به سایر پارکت‌ها بیشتر و نگهداری آن مشکل‌تر است.

از این پارکت در مشهد استقبال زیادی می‌شود، زیرا این پارکت در مناطق گرم یا مرطوب آسیب می‌بیند و از آنجایی که آب‌وهوای مشهد سرد و خشک است، نگهداری از آن آسان است.

مراحل چسبکاری، سمباده زنی و پولیش این نوع پارکت چوبی باید توسط نصابان ماهر انجام شود و نیاز به تخلیه منزل دارد. مزایای این پارکت شامل ظاهر طبیعی و مقاومت در برابر خط‌وخش است.

نصب این پارکت، قیمت خانه را در هنگام فروش بالا می‌برد. ظاهر این پارکت درخشان است و ماندگاری طولانی دارد. این نوع کف‌پوش به نسبت، قیمت بالایی داشته و در برابر رطوبت ضعیف عمل می‌کند. نصب اشتباه این پارکت می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و به خسارت ختم شود.

 پارکت تمام چوب

 پارکت مهندسی شده

 این کف‌پوش مانند پارکت تمام چوب از چوب خالص تشکیل می‌شود. پارکت مهندسی تا حد زیادی عایق صدا و گرما است و قابلیت تعمیر دارد. با پولیش و سنباده‌کاری می‌توانید آن را همیشه نو و تازه نگه دارید و به آن جلا ببخشید. می‌توان گفت که کفپوش مهندسی محبوب‌ترین پارکت در مشهد است و انتخاب درصد بالایی از ساکنان، برای خرید پارکت چوبی در مشهد است.

 در ساخت این پارکت چندین لایه چوبی بر روی‌هم پرس می‌شوند و در برابر گرما و رطوبت بسیار مقاوم است. پارکت مهندسی شده نسبت به پارکت تمام چوب کمتر منبسط و منقبض می‌شود و تغییر سایز می‌یابد. برای خرید، نوع ارزان‌قیمت را انتخاب نکنید. زیرا این پارکت‌ها قابلیت سمباده کشیدن و جلا دادن را ندارند.

 پارکت pvc

پارکت پی‌وی‌سی به نسبت پارکت‌های تمام‌ چوب و مهندسی، عمر بسیار کوتاهی دارد و فاقد قابلیت انتقال است‌. در واقع پارکت pvc یک‌بارمصرف است. همچنین، پس از اتمام استفاده، با طبیعت سازگار نیست و به آن آسیب وارد می‌کند. در صورت تماس دائم نور خورشید به این نوع پارکت، رنگ آن از بین رفته و خیسی آب نیز سبب ازبین‌رفتن آن می‌شود.

قیمت این کف‌پوش نسبت به پارکت‌های طبیعی و چوبی پایین‌تر است. اما همان‌طور که گفته شد، معایب زیادی دارد. بنابراین در هنگام خرید پارکت، اگر ماندگاری و کیفیت برایتان حائز اهمیت است، پارکت‌های باکیفیت را جایگزین کنید. پارکت چوبی ماندگاری بسیار بالاتری داشته و از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 پارکت pvc

پارس آرای کوهستان؛ مرجعی مطمئن برای خرید و نصب پارکت چوبی در مشهد

پارس آرای کوهستان انتخابی مطمئن در عرضه و نصب انواع پارکت در تهران و شهرستان‌های ایران است. شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی را از مجموعه ما تهیه کنید. امکان نصب دقیق و اصولی پارکت نیز برای شما فراهم شده تا بتوانید با اطمینان خاطر از کف‌پوش خود بهره ببرید.

کارشناسان ما شما عزیزان را که قصد خرید پارکت چوبی در مشهد برای منزل و محل کار خود را دارید، به بهترین نحو راهنمایی می‌کنند. پروژه‌های نصب پارکت خود را با خیالی راحت به تیم ‌ما بسپارید. پارس آرای کوهستان از مشاوره در خرید بهترین و مناسب‌ترین پارکت تا نصب دقیق و حرفه‌ای آن در کنار شما خواهند بود.

 

برچسب ها: