ترموود از محبوب‌ترین مصالح چوبی در شهر شیراز است

چوب اصلاح شده حرارتی یا ترموود، در انواع سخت و نرم با استفاده از فرآیند تولید خاص بهینه‌سازی می‌شود و مقاومت آن در برابر عوامل محیطی افزایش می‌یابد. رایج‌ترین انواع چوب برای تولید محصول چوب‌های صنوبر، کاج و سایر چوب‌های سخت هستند. این چوب‌ها در کوره‌ای پردازش می‌شوند که در آن اکسیژن کم از سوختن چوب جلوگیری می‌کند. مزایای بسیار این چوب باعث محبوبیت خرید ترموود در شیراز شده است.

اصلاح حرارتی چوب آن را پایدارتر می‌کند و دوام طبیعی آن را افزایش می‌دهد. چوب ترموود در برابر جذب رطوبت و همچنین عوامل محیطی مانند پوسیدگی و آسیب حشرات مقاوم است. به لطف فرایندهای سازگار با محیط‌زیست که برای ایجاد ترموود استفاده می‌شود، ترموود در گروه مصالح دوستدار محیط‌زیست قرار دارد. از سوی دیگر این چوب ظاهری تیره‌تر از چوب‌های خام دارد و با رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای شکلاتی و… در انواع پروژه‌ها نما استفاده می‌شود.

فرهنگ ساختمان‌سازی در شیراز؛ عامل افزایش خرید ترموود در این شهر

شهر شیراز یکی از شهرهای پیشرو ایران در امر ساخت بناهای مدرن است. از سوی دیگر تاریخچه غنی شیراز در استفاده از مصالح چوبی در صنعت ساختمان‌سازی زبانزد می‌باشد. شما می‌توانید نمونه‌های استفاده از انواع چوب را در مکان‌هایی چون باغ ارم و حافظیه و بسیاری از بناهای قدیمی این شهر مشاهده کنید.

مردم شهر شیراز به شکل و فرم ساختمان اهمیت بسیاری می‌دهند. علت این امر توجه به جزئیات و سلیقه بالای مردم شیراز است. به‌تازگی باتوجه‌به کشف خواص استثنایی چوب ترموود و تمایل به داشتن بناهایی مدرن و متفاوت، مردمان این شهر به خرید ترموود رو آورده‌اند و معماران برجسته این شهر نیز علاقه‌مند به استفاده از این متریال کاربردی هستند.

سنت طولانی استفاده از چوب به‌عنوان مصالح ساختمانی متمایز و دوستدار محیط‌زیست، در شیراز از دیرباز وجود داشته است. تکنیک ساخت ساختمان با چوب و نازک‌کاری، طبق گفته معماران برجسته شیرازی مستلزم آن است که عناصر فقط با درهم‌تنیدگی ماهرانه قطعات سازنده به هم متصل شوند.

طبق آخرین گزارش مجله معماری ایران، تجربیات مهندسی ساخت‌وساز از 35 پروژه ترموودی در شهر شیراز نشان‌دهنده الهام‌بخش بودن این پروژه‌ها، برای شهرهای دیگری است که به‌دنبال استفاده از چوب ترموود  در ساخت‌وساز هستند.

عوامل تعیین‌کننده قیمت خرید ترموود در شیراز

همان‌طور که می‌دانید، بیشتر مجموعه‌های عرضه‌کننده مصالح ساختمانی در تهران قرار دارند که همین امر باعث شده است شهرهایی که از پایتخت دور هستند، قیمت مصالح و کالاها در آن‌ها متفاوت باشد. در ادامه متن به بررسی عوامل تعیین‌کننده قیمت خرید ترموود در شیراز می‌پردازیم.

مکانیزم تولید ترموود

فرایندی که در آن چوب معمولی به ترموود تبدیل می‌شود، توسط یک تکنولوژی جدید انجام می‌شود. قطعاً این تکنولوژی که منجر به تولید یک متریال پرکاربرد شده است هزینه‌هایی را در برخواهد داشت. هزینه راه‌اندازی و کار با این فناوری‌ها بر قیمت خرید ترموود تأثیر می‌گذارد.

سبک پردازش ترموود

طی فرایند ترموسازی، هریک از چوب‌ها بسته به نوع چوب خام، با روش‌های متفاوتی ترمو می‌شوند. هریک از این روش‌ها ابزار و ماشین‌آلات خاصی نیاز دارند و هزینه‌های آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین فرایند تولید نیازمند تعیین هزینه سوخت و انرژی برای انجام فرایند است.

نوع کاربرد چوب ترموود

همان‌طور که ترموود انواع مختلفی دارد که برای کاربردهای متفاوت تولید می‌شوند. به‌عنوان‌مثال ترموودی که برای دکینگ کنار استخر به کار می‌رود با چوب ترموودی که برای ساخت روف‌گاردن استفاده می‌شود، متفاوت است؛ بنابراین کاربرد ترموود در شیراز، تعیین‌کننده نوع آن و نوع ترموود نیز تعیین‌کننده قیمت خرید آن می‌باشد.

قطر ترموود

میزان قطر چوب ترموود ارتباط مستقیمی با نوع کارایی آن دارد. از چوب‌های قطورتر برای ساخت سازه‌هایی با نیاز به استحکام بالا استفاده می‌شود. اما از ترموود نازک در طراحی دکوراسیون داخلی بهره می‌گیرند. چوب‌های قطور ترموود معمولاً از انواع نازک گران‌تر هستند.

گونه درختی چوب ترمو

چوب ترموود از انواع درختان سخت‌چوب و نرم‌چوب تولید می‌شود. از انواع این درختان می‌توان به چوب‌های زبان‌گنجشک، راش و کاج اشاره کرد؛ بنابراین تفاوت در قیمت چوب خام اولیه بر قیمت خرید ترموود در شیراز اثرگذار است.

رنگ چوب ترموود

ترموود به دلیل اینکه در مراحل اولیه فرایند اصلاح حرارتی تحت دمای شدید قرار می‌گیرد معمولاً دارای رنگ قهوه‌ای تیره می‌شود. بااین‌حال تنوع در چوب اولیه می‌تواند باعث تفاوت در رنگ ترموود شود. سازندگان و طراحان معمولاً به دنبال رنگ‌های مختلف این متریال هستند. تولیدکنندگان ترموود نیز برای تأمین نیاز و سلیقه مشتریان خود، چوب ترموود را در رنگ‌های متنوع تولید می‌کنند.

طرح و اشکال طبیعی ترموود

قطعاً همگی خط‌های مواج روی چوب‌ها را دیده‌ایم. هروقت یکی از این چوب‌ها دارای اشکال متفاوت و خاص هستند به قیمت بالایی فروخته می‌شوند. در چوب ترموود نیز به همین شکل است، زیرا ترموود همان چوب معمولی می‌باشد که با گرما تولید شده است و این اشکال و خطوط را با وجود ترمو شدن حفظ می‌کند.

پارس آرای کوهستان؛ واردکننده چوب ترموود مرغوب

باتوجه‌به مطالب ذکرشده، خرید ترموود در شیراز برای معماران و طراحان ساختمان مزایای بسیاری دارد. اما برای کسانی که به‌تازگی می‌خواهند اقدام به خرید و استفاده از این چوب مقاوم کنند، دانستن این نکته ضروری است که باید این متریال را از مجموعه‌ای خریداری کرد که کیفیت چوب را نیز تضمین برای شما تضمین کند.

مجموعه پارس آرای کوهستان، مجموعه‌ای متشکل از کارشناسان مجرب صنعت ساختمان‌سازی کشور است و انواع چوب ترموود خارجی و باکیفیت را وارد می‌کند. ما در این مجموعه ترموود موردنیاز پروژه‌های ساختمانی شما در شیراز را تأمین می‌کنیم. برای خرید این محصولات و یا دریافت خدمات اجرای پروژه‌های ترموودی می‌توانید با همکاران ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

برچسب ها: