ترموود؛ یک مصالح چوبی پرکاربرد در تبریز

چوب یکی از اولین مصالحی می‌باشد که به طور طبیعی و به‌وفور در دسترس بشر بوده است. ثابت شده است که سوزاندن سطح چوب باعث افزایش مقاومت آن برای استفاده در فضای باز می‌شود. در فرایند تولید چوب ترموود، از چوب طبیعی استفاده می‌شود که ساختار سلولی آن به دلیل مکانیزم ترموسازی تغییر کرده است. چوب‌های عملیات حرارتی یا اصلاح‌شده باحرارت که ضدآب هستند، به ترموود یا چوب ترمو معروف هستند. در این مطلب به بررسی نکات خرید ترموود در تبریز و مزایای آن می‌پردازیم.

محبوبیت خرید ترموود در تبریز

شهر تبریز، یکی از مدرن‌ترین شهرهای کشور ایران به شمار می‌رود. تبریز که از فرهنگی غنی بهره می‌برد از دیرباز در امر ساخت بنا بسیار پیشرو بوده است. برای مردمان تبریز شکل و دکوراسیون خانه معرفی‌کننده فرهنگ آن‌ها می‌باشد. اگر به این شهر سری زده باشید متوجه معماری زیبای خانه‌ها و دکوراسیون داخلی و مبلمان شهری آن خواهید شد.

تبریز، یکی از شهرهای ایران است که ساخت‌وساز در آن با جدیدترین تکنولوژی‌های موجود پشتیبانی می‌شود و همین موضوع باعث شده است که معماران و طراحان برجسته این شهر از متریال‌های متفاوتی برای ساخت بناها استفاده‌کنند.

یکی از این متریال‌های مهم برای بناسازی در تبریز، چوب ترموود است. این چوب در زمان ورود خود به بازار مصالح چوبی در این شهر از محبوبیت‌های بالایی برخوردار شد؛ زیرا سلیقه مردم تبریز به‌علاوه هوشمندی آن‌ها باعث شد نهایت بهره را از این مصالح باارزش ببرند. در ادامه به بررسی دلایل محبوبیت خرید ترموود در تبریز می‌پردازیم.

ثبات ابعادی ترموود

ثبات ابعادی یکی از دلایل محبوبیت خرید ترموود در تبریز است. مهم‌ترین تغییر در خواص چوب هنگام فرایند تولید، در پایداری ابعادی آن رخ می‌دهد. به‌طوری که تغییر ابعادی ترموود آن‌هم در درازمدت تنها چیزی در بین 4 تا 9 درصد است. چوب اصلاح شده حرارتی همچنین مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی، کپک و حشرات دارد. الوارهای اصلاح‌شده حرارتی مزایای زیادی نسبت به سایر محصولات چوبی دارند. این چوب چهار برابر بیشتر از چوب معمولی دوام می‌آورد و برای محافظت از آن در برابر هوا یا آسیب حشرات نیازی به مواد نگهدارنده یا رنگ ندارد. هرچند از این موارد نیز می‌توان برای افزایش مقاومت و زیبایی آن استفاده‌کرد.

طبیعی بودن و سازگاری ترموود با محیط‌زیست

ترموود دارای مزایای بسیاری است، اما همچنین یک رکورد زیست‌محیطی عالی را نیز در اختیار دارد. ترموود سازگاری خوبی با محیط‌زیست دارد. در طول فرایند عملیات حرارتی، تمام شیره چوب و رطوبت آن حذف می‌شوند و از هیچ نوع ماده شیمیایی نیز استفاده نمی‌شود. بنابراین معماران با خرید ترموود در تبریز در واقع محصولی سبز و پایدار و دوستدار محیط‌زیست را خریداری می‌کنند.

دوام بالا؛ از دلایل خرید ترموود در تبریز

چوب‌های کاج به دلیل دوام بهتر در فرایند ترمو شدن استفاده می‌شوند. خواص بافت چوب کاج باعث کاهش لایه‌برداری می‌شود. چشم‌انداز بصری کاج نیز به دلیل فاصله گره‌ها واضح‌تر و زیباتر است. به همین دلیل از این نوع چوب برای تولید ترموود استفاده می‌شود تا دوام آن دوچندان شود و طول عمر طولانی‌تری داشته‌باشد.

مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی در شهر تبریز

آب‌وهوای شهر تبریز در اکثر فصول سال سرد است و همین عامل باعث شده است که برای ساخت بناهای خود از ترموود استفاده‌کنند؛ زیرا این چوب مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی از جمله دماهای شدید، رطوبت و اشعه UV از خود نشان‌می‌دهد.

توانایی ترموود در برابر عناصر خشن طبیعت آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای فضای باز و فضای داخلی مانند کف‌پوش، نمای ساختمان، روکش و سازه‌های داخل باغ تبدیل می‌کند. مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی و عملکرد و زیبایی ترموود از دلایل محبوبیت آن هستند.

تطبیق‌پذیری و جذابیت زیبایی‌شناختی

عنصر زیبایی در بنا برای مردم تبریز اهمیت بسیاری دارد. رنگ‌های گرم ترموود و الگوهای گره‌های منحصربه‌فرد آن، ظرافت طبیعی را به هر پروژه‌ای اضافه می‌کنند. تطبیق‌پذیری ترموود اجازه می‌دهد تا در طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله فضاهای بیرونی و اجرای عناصر طراحی داخلی استفاده شود. خرید ترموود در تبریز چه باهدف ساخت بناها به سبک روستایی؛ کلاسیک یا مدرن باشد، این چوب سلیقه مردم این شهر را تأمین می‌کند.

عوامل مؤثر بر قیمت خرید ترموود در تبریز

باتوجه‌به پیشرفت صنعت ساخت‌وساز، مصالح مدرن مانند ترموود همیشه بازار پررونقی دارند. عوامل زیادی بر قیمت چوب ترموود اثر می‌گذارند که باعث می‌شود در نهایت قیمت محصول نهایی در، متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال برای تعیین قیمت خرید ترموود در تبریز قطعاً هزینه‌های حمل‌ونقل تأثیرگذار هستند. در ادامه عوامل مؤثر بر قیمت خرید ترموود در تبریز را بررسی خواهیم کرد.

دوری از پایتخت

فاصله نسبتاً زیاد تبریز از تهران، به‌عنوان شهر مبدأ ارسال ترموود باعث افزایش نسبی قیمت ترموود می‌شود. چوب ترموود که عمدتاً به‌صورت وارداتی استفاده می‌شود و برای جابه‌جایی به شهرهای دیگر از جمله تبریز نیاز به حمل‌ونقل دارد. هزینه‌های حمل‌ونقل و کارمزد نیروهای انسانی بر قیمت خرید ترموود در تبریز تأثیر می‌گذارند.

نوع چوب ترموود

چوب ترموود، کاربردهای متنوعی دارد. دو کاربرد اصلی این متریال استفاده در دکوراسیون خارجی و داخلی است. برای به‌کارگرفتن این چوب در طراحی و اجرای پروژه، به انواع متفاوتی از چوب ترموود نیاز می‌باشد. برای دکوراسیون خارجی معمولاً از ترموودهای سفت و خشن استفاده می‌کنند که قیمت بیشتری نسبت به ترموود نرم یا سافت دارد.

میزان مقاومت ترموود

چوب ترموود با افزایش دما و کاهش رطوبت مقاومت فشاری و خمشی بیشتری به دست می‌آورد. به‌عبارت‌دیگر، این چوب در برابر چرخه‌های گرم و سرد و تغییرات رطوبتی که در فضای باز رخ می‌دهند، مقاومت متفاوتی از خود نشان می‌دهد. چوب‌های ترموودی که برای مناطق مرطوب به کار برده می‌شوند با ترموودهای مناطق خشک یا نیمه‌خشک متفاوت است. فرایند تولید هرکدام باتوجه‌به کارایی آن با دیگری فرق دارد که بر قیمت چوب ترموود تأثیر می‌گذارد.

پارس آرای کوهستان؛ برترین واردکننده انواع چوب ترموود

برای استفاده از چوب ترموود در شهر تبریز، در مرحله اول باید ترموودی را سفارش دهید که کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشد؛ در غیر این صورت هزینه‌های شما در درازمدت افزایش می‌یابد. به‌منظور تهیه انواع چوب ترموود، نیاز دارید از یک مجموعه برتر و معتبر این محصول را خریداری کنید.

شرکت پارس آرای کوهستان، اولین و برترین واردکننده انواع چوب‌های ترموود مرغوب در سراسر کشور می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ما انواع این چوب محبوب را خریداری کنید. ما در این مجموعه خدمات اجرای انواع پروژه‌های ترموودی را نیز ارائه می‌دهیم.

برچسب ها: