با خرید ترموود برای نما، تنوع و زیبایی را به محیط زندگی خود اضافه کنید

نمای چوب و سازه‌های چوبی ساختمان که به نام ترموود شناخته می‌شود، در معماری به سبک مدرن، بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است. در سال‌های نه چندان دور استفاده از استیل و شیشه برای استفاده در نمای ساختمان‌ها متداول بود. در حالی که امروزه خرید ترموود برای نما، تنوع و آزادی عمل زیادی را در اختیار معماران گذاشته است. ترموود با توجه به فرایند تولید و ساختی که دارد، ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برای استفاده در نمای ساختمان دارد.

با خرید ترموود برای نما، تنوع و زیبایی را به محیط زندگی خود اضافه کنید
با خرید ترموود برای نما، تنوع و زیبایی را به محیط زندگی خود اضافه کنید

چرا افراد به سراغ خرید ترموود برای نما می‌روند

امروزه استفاده از چوب ترموود برای نمای ساختمان‌های مدرن با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است. با خرید ترموود برای نما می‌توان به ساختمان حس گرما بخشید. در نتیجه امروزه معمارانی که به دنبال استفاده از عنصر خلاقیت در پروژه‌های خود هستند دیگر کمتر به سراغ نماهای بتنی، سنگی و یا شیشه‌ای می‌روند.

یکی از دلایل انجام این کار این است که استفاده از استیل و یا آهن در نما، بیشتر برای ساختمان‌های صنعتی مناسب است. ترموود از خشک شدن چوب در اثر گردش هوا و بخار آب به دست می‌آید. همین فرایند دمای مغز داخلی چوب را تا دمای 185 تا 220 درجه بالا می‌برد. به همین دلیل ترموود مقاومت بالایی در برابر رسوب و شکنندگی دارد.

خرید ترموود با هدف استفاده در نمای ساختمان‌های مدرن

از آنجایی که خطوط صاف از جمله خصوصیات سبک مدرن به شمار می‌آید، اصولا طراحی نما با استفاده از پانل‌های عمودی و یا افقی ترموود برای این سبک بسیار جذاب است. در حقیقت شما با خرید ترموود برای نما می‌توانید طراحی کاملا ساده و در عین حال بسیار زیبا داشته باشید.

ترموودهای عمودی باعث می‌شوند که سازه بلندتر به نظر برسد. از سویی دیگر بهره‌گیری از آیتم‌هایی مثل پنجره‌های مینیمال، زیبایی بیشتری را به نما اضافه می‌کند. به‌کارگیری ترکیب چوب ترموود با شیشه برای نمای ساختمان‌هایی به سبک معماری معاصر هم گزینه‌ای بسیار مناسب است.

خرید ترموود با هدف استفاده در نمای ساختمان‌های مدرن
خرید ترموود با هدف استفاده در نمای ساختمان‌های مدرن

ترموود نما چه قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، خرید ترموود برای نما را به گزینه‌ای مناسب تبدیل کرده است. در صورتی که پروسه تولید چوب ترمو به شکل صحیح انجام شده باشد، این متریال می‌تواند بین 40 تا 60 سال در نمای ساختمان شما ماندگاری داشته باشد.

چوب ترمو در برابر سرما، طوفان و باران‌های شدید مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که خرید ترموود ارزان قیمت برای نما، هر چند سال نیاز به فینیشنیگ یا همان رنگ‌آمیزی دارد. زیرا رطوبت و حشرات دو عامل مهم در آسیب رساندن به ترموهای نامرغوب هستند. در نتیجه بهتر است در زمان خرید ترموود برای نما به این نکته مهم توجه داشته باشید. ترموودهای مرغوب ماندگاری بالاتری دارند و تا سال‌ها نیازی به فینیشینگ نخواهند داشت.

در این رابطه خواندن مقاله ” نکات خرید ترموود | نکات طلایی برای انتخاب بهترین نوع این متریال کاربردی ” میتواند مفید باشد !

با ترموود می‌توانید دما را در فضای داخلی نیز متعادل نگه دارید

ترموود به دلیل قابلیت‌هایی که دارد، بسیار آهسته شروع به گرم شدن می‌کند. به همین دلیل هم این متریال یک عایق حرارتی مناسب به شمار می‌آید. زیرا گرما را در تابستان و زمستان در خود نگه داشته و آن را دیرتر به فضای داخلی منتقل می‌کند. بنابراین خرید ترموود برای نمای ساختمان نه تنها زیبایی طبیعی را به سازه شما می‌بخشد، بلکه منجر به کاهش دائمی هزینه‌های مربوط به گرمایش نیز می‌شود.

سهولت در نگهداری

شما با خرید و انتخاب ترموود برای نما نیاز آنچنانی به مراقبت از این متریال نخواهید داشت. نگهداری از این متریال در نما در مقایسه با چوب‌های مصنوعی، نسبتا آسان‌تر است. زیرا از آنجایی که حرارت سبب مقاومت چوب می‌شود، پوسیدگی سطحی در نمای ساختمان به ندرت اتفاق می‌افتد. همچنین ترموود در سراسر چوب، رنگی ثابت دارد و می‌تواند حتی بعد از گذشت سال‌ها، ظاهر خود را به راحتی حفظ کند.

با ترموود می‌توانید دما را در فضای داخلی نیز متعادل نگه دارید
با ترموود می‌توانید دما را در فضای داخلی نیز متعادل نگه دارید

زیبایی چشم‌نواز سازه‌های چوبی

نماهای طراحی شده با استفاده از چوب ترموود زیبایی منحصر‌به‌فردی را به منزل شما هدیه می‌کنند. متریال ترموود در نما، زیبایی طبیعت را به زندگی شلوغ شهری می‌آورد و با فضای اطراف، هارمونی کاملی برقرار می‌کند. به جرات می‌توانیم بگوییم که با خرید ترموود برای نما می‌توانید نگاه هر بیننده‌ای را جذب کنید.

با نمای ترموود، دیگر به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌شود

یکی از مزایای خرید ترموود برای نما، سازگاری بالای این متریال با محیط زیست است. چوب ترموود به عنوان متریالی بازیافت‌پذیر، به راحتی به طبیعت بر می‌گردد. علاوه بر این در پروسه ساخت ترموود، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود.

خرید ترموود برای نما نیازمند توجه به چه نکاتی است

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید ترموود برای نما باید به آن توجه کنید، مشخصات و استانداردهای این متریال است. با توجه به محبوبیت بالای این چوب‌ها برای نمای ساختمان، بسیاری از سودجویان ترموهایی بی‌کیفیت را روانه بازار می‌کنند. اما شما نمی‌توانید این افراد را از تولیدکنندگان معتبر تشخیص دهید، مگر اینکه با مشخصات این متریال آشنایی داشته باشید.

در ادامه به برخی از این نکات مهم اشاره می‌کنیم:

  • در زمان خرید ترموود برای نما توجه داشته باشید که ضخامت آن‌ها باید 18 تا 21 میلی‌متر باشد
  • وجود هرگونه ترک در سطح چوب‌ها نشان از بی‌کیفیت بودن این چوب‌ها است
  • ترمو چوب‌ها دارای رنگ مخصوص به خود هستند. این رنگ هم ناشی از حرارتی است که در فرایند ترمو شدن به این متریال اعمال می‌شود
  • هر چه میزان رگه‌های روی چوب بیشتر باشد، نشان از نزدیکی متریال به مغز چوب دارد
  • صاف و صیقلی بودن سطوح چوب ترموود نشان‌دهنده کیفیت مناسب آن‌ها است
ساخت یک نمای لوکس با خرید ترموود برای نما
ساخت یک نمای لوکس با خرید ترموود برای نما

ساخت یک نمای لوکس با خرید ترموود برای نما

قیمت خرید ترموود برای نما ارتباط زیادی با نوع چوب اولیه و همچنین فرایند ترمو کردن آن‌ دارد. برای مثال ترمو چوب‌های کشور فنلاند، قیمت بالاتری در مقایسه با سایر ترموچوب‌ها دارند. به منظور خرید ترموود برای نما سعی کنید تا جای ممکن از شرکت‌های معتبر تولید‌کننده ترمو چوب خرید کنید. زیرا این شرکت‌ها به طور معمول دارای استاندارهای تولید ترموود هستند و خدمات خود را گارانتی می‌کنند.

با کلیک کردن رو این قسمت میتونید بهترین محصولات چوب ترموود ما را مشاهده کنید !

اگر می‌خواهید از ترمو چوب‌ها در طراحی نمای ساختمان استفاده کنید، بهتر است از ترمو چوب‌هایی که از مغز چوب تهیه شده‌اند، استفاده کنید. زیرا این ترمو چوب‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند. استفاده از متریال ترموود در طراحی نما، سازه‌ای مدرن، خاص و چشمگیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

برچسب ها: