با خرید ترموود برای دکوراسیون زیبایی خانه خود را دوچندان کنید

در گذشته از متریال چوب بیشتر برای ساختن نمای استفاده می‌شد. اما امروزه انواع چوب به ویژه چوب ترمو گزینه‌های مناسبی برای ساخت میز و صندلی و دیگر آیتم‌های دکوراسیون مانند کف‌پوش و دیوارپوش هستند. ترموود نوعی چوب فراوری شده است که زیبایی و مقاومت بالایی دارد. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی کاربردها و نکات خرید ترموود برای دکوراسیون بپردازیم.

با خرید ترموود برای دکوراسیون زیبایی خانه خود را دوچندان کنید
با خرید ترموود برای دکوراسیون زیبایی خانه خود را دوچندان کنید

مزایای استفاده از ترموود در دکوراسیون

ترموود در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد و در ساخت دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. ترموود به دلیل اینکه طبیعی بوده و یادآور طبیعت است، نمای محیط ساختمان را جذاب‌تر کرده و حس آرامش را منتقل می‌کند. برخی از مزایای به‌کاربردن ترموود در دکوراسیون ساختمان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عایق صدا است
  • وزن کمی دارد
  • سریع و راحت نصب می‌شود
  • رطوبت محیط را حفظ می‌کند
  • در برابر آتش، آب، طوفان و سرما مقاوم است
  • تجزیه‌پذیر بوده و به محیط‌زیست آسیب نمی‌زند
  • در برابر پوسیدگی و حمله حشرات، قارچ و کپک مقاومت دارد

کاربردهای ترموود در دکوراسیون

ترموود یکی از مدرن‌ترین مصالحی است که در ساخت دکوراسیون ساختمان استفاده می‌شود. این نوع چوب در نمای داخلی و بیرون ساختمان به کار برده می‌شود. به‌طورکلی در بسیاری از بخش‌های دکوراسیون ساختمان کاربرد دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کف‌پوش خانه
  • دیوارپوش ساختمان
  • قرنیزها
  • آلاچیق
  • پله و نرده
  • روف‌گاردن

خرید کف‌پوش ترموود برای دکوراسیون

کف‌پوش ترموود یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش ساختمانی است که از چوب ترمو ساخته می‌شود. به دلیل حرارت بالایی که این نوع چوب‌ها می‌بینند هرگونه باکتری در آن از بین رفته و مقاومت آن در برابر سرما و گرما افزایش پیدا می‌کند. یکی از بهترین انواع چوب برای ساخت کف‌پوش ترموود چوب درخت کاج است. نصب و اجرای این نوع کف‌پوش‌ها بسیار آسان بوده و قابل شست‌وشو با آب هستند. همچنین به‌راحتی می‌توان آن‌ها را از هم جدا کرده و دوباره نصب کرد. کف‌پوش‌های ترموود مقاومت بالایی در برابر ضربه، سایش و رطوبت دارند.

دیوارپوش؛ یکی از کاربردهای ترموود در دکوراسیون

کاربرد دیوارپوش ترموود در واقع همان استفاده از چوب ترمو در تزئین دیوارهای داخلی ساختمان است. خرید ترموود برای دکوراسیون دیوارها زیبایی نمای خانه را دوچندان می‌کند. لازم به ذکر است که از دیوارپوش‌های ترموود در نمای بیرونی برخی ساختمان‌های اداری و مسکونی هم استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای دیوارپوش ترموود می‌توان به استفاده از آن به جای کاغذ دیواری، تزئین شومینه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. برخی از مزایای دیوارپوش ترموود شامل مقاومت در برابر نور خورشید، طول عمر زیاد، نصب آسان و سریع، کم وزنی، ضد حشره بودن و عایق حرارت می‌شوند.

خرید قرنیز ترموود برای دکوراسیون فضاهای داخلی

قرنیز ترموود به دلیل اینکه در حرارت بالا فراوری می‌شود مقاومت بالا و طول عمر زیادی دارد. این نوع قرنیزها بیشتر از چوب درختانی مثل بلوط، راش و افرا در سایزهای 5 تا 14 سانتی‌متری ساخته می‌شوند. جالب است بدانید که قرنیزهای ترموود رنگ‌پذیر هستند و می‌توان در هنگام خرید قرنیز ترموود برای دکوراسیون، باتوجه‌به طرح و رنگ کف‌پوش، رنگ قرنیز را انتخاب کرد. از دیگر مزایای قرنیز ترموود می‌توان به مقاومت در برابر ضربه، رطوبت و پوسیدگی، نصب آسان و سریع، عایق صدا، رطوبت و گرما اشاره کرد.

دیوارپوش؛ یکی از کاربردهای ترموود در دکوراسیون

خرید ترموود برای ساخت آلاچیق

یکی از سازه‌هایی که در خانه‌های ویلایی، باغ‌ها و روف‌گاردن‌ها استفاده می‌شود آلاچیق است که انواع ساخته شده آن با ترموود محبوبیت زیادی دارند. در ساخت آلاچیق سه عامل مهم وجود دارد که شامل موقعیت، طراحی و انتخاب مصالح آلاچیق می‌شوند. دلیل اصلی استفاده از چوب ترمو در ساخت آلاچیق این است که ترموود در برابر رطوبت، باران و نور خورشید مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل رنگ و اندازه آن تغییر نخواهد کرد. جالب است بدانید که ترموود قابل تعمیر و ترمیم است؛ به همین دلیل یکی از بهترین مصالح برای ساخت آلاچیق به شمار می‌رود.

خرید ترموود برای پله و نرده

پله و نرده ترموود بیشتر در خانه‌های ویلایی و دوبلکس استفاده می‌شوند که در جذابیت و زیبایی بیشتر خانه تاثیر زیادی دارد. گاهی اوقات برای ساخت پله و نرد از مصالح ترکیبی استفاده می‌شود. یعنی ممکن است در ساخت نرده از شیشه و فلز استفاده شده و در ساخت پله چوب ترمو به کار برده شود. البته برعکس این حالت هم احتمال دارد اتفاق بیفتد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که از ترموود برای ساخت پله استفاده می‌شود، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، ضربه و سایش است.

خرید ترموود برای روف‌گاردن

یکی دیگر از کاربردهای ترموود ساخت روف‌گاردن است که فضای آن را زیباتر و دلچسب‌تر می‌کند. روف‌گاردن در واقع فضای سبزی است که در پشت‌بام ساختمان ساخته می‌شود و به آن بام سبز هم می‌گویند. ترموود به دلیل این که در برابر شرایط جوی مقاوم است گزینه بسیار مناسبی برای ساخت روف‌گاردن به شمار می‌رود. به این دلیل که روف‌گاردن نوعی فضای سبز به شمار می‌رود، پیاده‌سازی آن روی پشت‌بام خانه‌ها و ساختمان‌ها در شهرهای بزرگی که دسترسی به فضای سبز طبیعی محدود است، یک مزیت به شمار می‌آید. چرا که به راحتی در دسترس بوده و باعث کم شدن آلودگی هوا می‌شود.

خرید کف‌پوش ترموود برای دکوراسیون
خرید کف‌پوش ترموود برای دکوراسیون

نکات مهمی که باید در زمان خرید ترموود برای دکوراسیون بدانیم

در خرید ترموود برای دکوراسیون عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به ضخامت چوب ترمو، اعتبار برند سازنده، تنوع ترموود و تراکم چوب ترمو اشاره کرد. با توجه به موارد استفاده در دکوراسیون مختلف ضخامت ترموود متفاوت است. به عنوان مثال برای ساخت پله یا کف‌پوش باید ضخامت چوب ترمو بیشتر باشد و در ساخت دیوارپوش‌ها باید از ترموودهای با ضخامت کمتر استفاده شود.

در این رابطه خواندن مقاله ” نکات خرید ترموود | نکات طلایی برای انتخاب بهترین نوع این متریال کاربردی ” میتواند مفید باشد !

اعتبار برند ترموود باعث آسودگی خاطر مشتری از خرید ترموود برای دکوراسیون خواهد شد. همچنین هر چه شرکت عرضه‌کننده چوب ترمو، تنوع بیشتری در ترموودهای خود داشته باشد، انتخاب برای تزئین هر نوع دکوراسیونی آسان‌تر می‌شود. لازم به ذکر است که هر چه تراکم چوب ترمو بیشتر باشد مقاومت بیشتری خواهد داشت.

قیمت ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت چوب ترمو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زمان خرید آن باید آن‌ها را در نظر گرفت. از جمله این عوامل می‌توان به نوع، طرح و رنگ ترموود، نوع اجرای این نوع چوب‌ها و موارد دیگر اشاره کرد. البته عواملی مثل نوع حرارت دادن به چوب ترمو، مواد اولیه به کار رفته در ترموود و ضخامت چوب ترمو هم در قیمت آن تاثیر زیادی خواهند داشت.

خرید ترموود برای نما
خرید ترموود برای نما

خرید ترموود برای دکوراسیون از شرکت پارس آرای کوهستان

در خرید ترموود برای دکوراسیون باید دقت داشته باشید که از مراکز معتبر این چوب‌ها را تهیه کنید تا از کیفیت و جنس آن‌ها مطمئن باشید. یکی از بهترین مراکز فروش ترموود شرکت پارس آرای کوهستان است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ما انواع ترموود را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مشاهده کنید. در نهایت پس از مقایسه و بررسی، با توجه به دکوراسیونی که در نظر دارید، چوب ترمو مورد نظر خود را بخرید.

برچسب ها: