با ترموود جلوه زیبایی به محیط بدهید و از محیط‌زیست هم حمایت کنید

به‌کارگیری چوب در صنعت ساختمان از گذشته‌های دور رواج داشته است و برای این موضوع از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شده است. یکی از موارد مهم در انتخاب مصالح ساختمانی، سازگاری آن‌ها با محیط‌زیست است. ترموود جزو آن دسته از محصولاتی است که به دلیل فرایندهای حرارتی اعمال شده بر روی آن سازگاری بسیار بالایی با محیط‌زیست دارد و از هیچ‌گونه مواد شیمایی یا مصنوعی در ساخت آن استفاده نشده است. در مقابل سایر چوب‌هایی که با اصلاحات شیمایی روانه بازار می‌شوند، علاوه بر اینکه ناپایدار بوده و مستعد پوسیدگی، قارچ‌زدگی و حشره زدن هستند برای محیط زیست بسیار زیان‌بار خواهند بود. در این مطلب از پارس آرای کوهستان می‌خواهیم به موضوع چگونگی حمایت از محیط زیست با ترموود بپردازیم.

با کدام نوع ترموود می‌توان از محیط زیست حمایت کرد؟

به‌طورکلی ترموود انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای کاربردی منحصر‌به‌فرد طراحی و ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که تمامی انواع چوب ترموود از نظر اصلاح حرارتی شبیه به یکدیگر نیستند و هر کدام درجه‌ای متفاوت از سازگاری با محیط‌زیست دارند.

اما با چوب‌های سخت ترموود می‌توان بهتر از محیط زیست حمایت کرد. این چوب‌ها عبارت‌اند از:

  • بلوط
  • توسکا
  • روبینیا

ویژگی‌هایی که باعث شده‌اند ترموود با محیط‌زیست سازگار باشد

چرا با ترموود حمایت از محیط‌زیست به‌سادگی امکان‌پذیر است؟ ترموود یکی از بهترین متریال‌ها در صنعت ساخت‌وساز برای نمای سازه یا آیتم‌های چوبی مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی است. در ساخت ترموود از حرارت، دمای بالا و بخار آب استفاده می‌کنند تا خواص آن را بهبود ببخشند و در نهایت چوبی سازگاری با محیط‌زیست را تولید کنند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به دلیل اینکه در پروسه تولید ترموود، رطوبت چوب به حداقل ممکن می‌رسد ترموود مقاومت بالایی در برابر رطوبت در مقایسه با چوب‌های معمولی دارد
  • ساختار ترموود به شکلی است که حشرات موذی و چوب‌خوار به آن علاقه‌ای ندارند
  • ترموود در برابر نفوذ آب و پوسیدگی به طور کامل مقاوم است
  • ترموود در مقایسه با سایر نماهای چوبی که برای محیط‌زیست مضر هستند، گزینه مطلوبی است
  • مقاومت بالا در برابر انواع حریق
  • ترموودها در شرایط جوی مختلف دچار آسیب نمی‌شوند
  • ثبات ابعاد
  • طول عمر و ماندگاری بالا
  • ثبات رنگ
  • عدم استفاده از هیچ‌گونه ماده مصنوعی یا شیمیایی در مراحل مختلف ساخت

شناخت تأثیرات چوب ترموود بر طبیعت برای حمایت از محیط‌زیست

به علت تولید بسیار گسترده مواد مصنوعی و تأثیرات مخربی که بر روی سلامت محیط‌زیست دارند، استفاده از محصولات طبیعی به‌ویژه در صنعت ساخت‌وساز از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که در خصوص ترموود ممکن است در ذهن افراد شکل بگیرد این است که آیا ترموود با محیط‌زیست سازگاری دارد یا خیر؟ یا ترموود چه تأثیری بر روی محیط‌زیست می‌گذارد؟ در ادامه پاسخ این پرسش‌ها را دریافت خواهید کرد.

در مراحل فراوری ترموود بخار آب و حرارت جایگزین می‌شوند

برای پاسخ به این پرسش باید گفت که طول مرحله پردازش و فراوری چوب‌های ترموود به‌جای استفاده از مواد شیمیایی، بخار آب و حرارت بالا جایگزین می‌شوند. به همین دلیل ترموود در مقایسه با چوب‌های عادی که با استفاده از مواد شیمایی تولید می‌شوند، برتری دارند و هیچ‌گونه تأثیر مخربی بر روی محیط‌زیست نخواهند داشت. از سویی دیگر، ترموود محیطی طبیعی و کاملاً غیرسمی است.

به دلیل هم استفاده از آن هیچ تأثیری بر روی سلامت افراد ندارد. همچنین دررابطه‌با بحث حمایت از محیط‌زیست با ترموود باید گفت که این محصول قابلیت بازیافت دارد و در صفر تا صد مراحل تولید آن از موادی بدون تأثیرات مخرب شیمیایی و سازگار با محیط‌زیست استفاده شده است.

از دیگر تأثیرات ترموود بر محیط‌زیست می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • چوب ترموود به طور کامل تصفیه شده است و طبیعی می‌باشد، آیتم‌های ساخته شده از آن در دکوراسیون داخلی و خارجی هیچ نشانه‌ای از وجود مواد آلاینده یا فلزات سنگین ندارند
  • جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه زمانی که ترموود به‌عنوان چوب نما استفاده می‌شود
  • کاهش معنادار موادی سرطان‌زایی مانند ترپن‌ها، اسید استیک، فورفورال و اسید فرمیک که به طور طبیعی در چوب‌ها وجود دارند

سوالات متداول

منظور از کلاس‌های خطر چوب ترموود چیست؟

انجمن بین‌المللی ترموود برای مقابله با خطرات زیست محیطی چوب‌های تصفیه نشده دسته‌بندی ارائه کرده است که بر مبنای آن چوب‌ها بر اساس تاثیراتی که بر محیط زیست دارند، طبقه‌بندی می‌شود. این کلاس‌های خطر نیز از شماره 1 تا 4 هستند.

مقاومت نسبت به نفوذ عوامل بیولوژیک چطور به حمایت از محیط زیست با ترموود کمک می‌کند؟

به علت حرارت بسیار بالایی که در ترموود در زمان ساخت می‌بیند، تمامی باکتری‌ها، میکروب‌ها، و قارچ‌های موجود در این الوار به طور کامل از بین می‌روند. بنابراین هیچ نوع عامل خورنده‌ای در ترموود برای بروز پوسیدگی و آسیب به محیط زیست وجود نخواهد داشت.

منظور از تعادل اکولوژیکی یک متریال ساختمانی چیست؟

تعادل اکولوژیکی تستی برای سنجش میزان سازگاری یک متریال با محیط زیست است که این شاخصه برای چوب ترموود مثبت است.

پارس آرای کوهستان؛ ارائه‌کننده ترموودهای دوستدار محیط زیست

ترموود محصولی است که در مراحل مختلف ساخت آن از حرارت و بخار آب به جای مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده می‌شود. به همین دلیل در صورتی که از علاقه‌مندان استفاده از چوب در صنعت ساختمان هستید، می‌توانید با خیالی آسوده از این متریال در بخش‌های مختلف ساختمان مانند نمای خارجی، استخر، سونا و روف گاردن استفاده کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده کامل‌ترین محصولات ترموود در کشور است. تمامی ترموودهای مجموعه دارای تاییدیه تست‌های اکولوژیک از معتبرترین مراکز تست متریال در دنیا هستند و با قیمتی مناسب به شما عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید ترموودهای با کیفیت وارداتی و سازگار با محیط زیست را دارید، مجموعه ما از صفر تا صد مراحل نصب و خدمات پس از فروش در کنار شما است.

برچسب ها: