مقایسه نیمکت چوبی ترموود با چوب پلاست برای انتخاب

نیمکت‌ها از آیتم‌های پرکاربرد در فضاهای شهری هستند. به همین دلیل باتوجه‌به کاربردی که این آیتم‌ها دارند، شاید تمایل داشته باشید که از آن‌ها در محیط‌های باز خصوصی یا دکوراسیون استفاده کنید. برای ساخت نیمکت چوبی از متریال‌های گوناگونی استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها ترموود و پلاست می‌باشد. در این جا پرسشی مطرح می‌شود و آن هم این است که برای ساخت نیمکت چوبی، کدام یک از این متریال‌ها بهتر است؟ در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم تفاوت‌های نیمکت چوبی ترموود با چوب پلاست را مورد بررسی قرار بدهیم.

نیمکت ترموود چه نوع نیمکتی است؟

قبل از اینکه به بررسی تفاوت‌های نیمکت چوبی ترموود با چوب پلاست بپردازیم، قصد داریم ابتدا شما را با ماهیت نیمکت ترموود آشنا کنیم. در بخش بعدی نیز نیمکت پلاست را به شما معرفی می‌کنیم تا درک بهتری از تفاوت‌های این دو نیمکت داشته باشید. به‌طورکلی باید گفت استفاده از نیمکت ترموود باعث افزایش کیفیت و کاربردی‌تر شدن این آیتم مبلمان شهری می‌شود. نیمکت ترموود به شکل تمام چوب ساخته می‌شود.

البته می‌توان شبیه به نیمکت‌های عمومی نیمکت ترموود را هم به شکل ترکیبی و با استفاده از چوب یا فلز سفارش داد تا هم استحکام بالایی داشته باشد و راحتی آن در حدی باشد که به‌عنوان یک آیتم مهم مبلمان شهری رفاه حال کاربران را فراهم کند. در ساخت نیمکت‌های چوبی ترموود از هیچ‌گونه ماده شیمیایی استفاده نشده است و این محصول به دلیل قرارگیری در فرایندهای، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی ارتقا یافته‌ای دارد.

نیمکت پلاست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این قسمت با مطالعه ویژگی‌های نیمکت چوب پلاست، تفاوت‌های نیمکت چوبی ترموود با این مدل نیمکت برای شما ملموس‌تر می‌شود. در ساخت نیمکت‌های چوب پلاست یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده چوب طبیعی است. اما چوب تنها متریال مورداستفاده برای ساخت نیمکت پلاست نیست. پلاستیک هم یکی دیگر از مواد تشکیل‌دهنده نیمکت است. برای ساخت نیمکت پلاست، خرده‌ها و تکه‌های چوب را با پلاستیک ترکیب و سپس نیمکت پلاست را می‌سازند. چوب پلاست یک محصول مقاوم است و می‌توان از آن به‌سادگی برای ساخت نیمکت استفاده کرد.

مهم‌ترین تفاوت‌های نیمکت چوبی ترموود با چوب پلاست

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نیمکت چوبی ترموود با چوب پلاست، فرایند تولید و ساختار این دو نیمکت است. نیمکت پلاست محصولی کامپوزیتی است که با استفاده از ترکیب چند ماده اولیه مختلف ساخته می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که تراشه‌های چوب از جمله مواد اصلی در ساخت نیمکت پلاست هستند. در طرف مقابل ترموود به‌عنوان یک چوب اصلاح شده حرارتی، ضد رطوبت است و در فرایندی کاملاً طبیعی و بدون استفاده از هیچ‌گونه ماده شیمیایی ساخته می‌شود. به‌منظور ارائه یک مقایسه جامع‌تر در خصوص نیمکت‌های ترموود و پلاست، تفاوت‌های این دو نیمکت را در ادامه در قالب جدولی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نیمکت ترموود نیمکت پلاست
نیمکت‌های ترموود به سادگی قابلیت رنگ‌آمیزی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را به رنگ دلخواه در بیاورید در طول پروسه ساخت نیمکت پلاست از رنگ استفاده می‌کنند و به همین دلیل این نیمکت‌ها دیگر امکان رنگ‌آمیزی مجدد را ندارند
نیمکت ترموود وزن کمتری دارد و به همین دلیل جابه‌جایی آن آسان‌تر است وزن نیمکت پلاست در مقایسه با نیمکت ترموود به‌مراتب بیشتر است
نیمکت ترموود ضخامت، ساختار و بافت محکم‌تری را در مقایسه با سایر نیمکت‌های چوبی دارد در فصل زمستان ممکن است این نیمکت دچار یخ‌زدگی و شکنندگی شده و در تابستان نیز معمولاً دفرمه یا قیر مانند می‌شود
نیمکت ترموود تحت تاثیر شرایط جوی مختلف دچار انقباض و انبساط کمتری می‌شود چوب پلاست ممکن است بر اثر قرارگرفتن در معرض گرما و سرما، حالت طبیعی خود را به‌سرعت از دست بدهد
در فرایند تولید ترموود از هیچ‌گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود چوب پلاست، محصولی صنعتی و پلیمری است
نیمکت ترموود انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به همین دلیل در فضاهای مختلفی قابل‌استفاده است نیمکت پلاست انعطاف‌پذیری کمتری دارد
نیمکت ترموود ظاهری طبیعی دارد و گرمای خاصی به محیط می‌دهد نیمکت پلاست به لحاظ ظاهری شباهت زیادی با چوب طبیعی ندارد
نیمکت ترموود در برابر اشعه‌های خورشیدی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد نیمکت پلاست در برابر حرارت چندان مقاوم نیست
نیمکت ترموود نیاز به نگهداری بیشتری دارد نیمکت پلاست نیاز به مراقبت چندانی ندارد

هزینه اجرای نیمکت‌های ترموود بیشتر است یا پلاست؟

از دیگر تفاوت‌های نیمکت چوبی ترموود با چوب پلاست می‌توانیم به هزینه اجرا اشاره کنیم. به‌طورکلی قیمت چوب پلاست و ترموود با درنظرگرفتن کاربردی که دارند، با یکدیگر متفاوت است. از طرفی عوامل مختلفی مانند نوع پروژه، ابعاد نیمکت، سبک طراحی به‌کاررفته و نوع زیرسازی باعث متغیر بودن قیمت نیمکت‌های ترموود و پلاست در زمان اجرا می‌شود.

قیمت اجرای نیمکت‌های ترموود در مقایسه با نیمکت پلاست بیشتر است. اما دلیل این قیمت بالاتر چیست؟ نیمکت ترموود به دلیل مقاومت بالا، ثبات ابعاد، قابلیت اجرا در فضاهای مختلف و سایر ویژگی‌های کاربردی، کیفیت و مزایای بسیار بیشتر نسبت به نیمکت پلاست دارد و همین کیفیت بالا، افزایش قیمت نیمکت ترموود را توجیه می‌کند. چرا که لزوماً پایین‌بودن قیمت یک محصول نشان‌دهنده کیفیت بالای آن نیست.

برترین آیتم‌های ترموود را تنها از پارس آرای کوهستان بخواهید

در عصر حاضر که محصولات پلاستیکی و پلیمرها بیشتر از مواد طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرند، سازگاری با محیط‌زیست مسئله‌ای است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد. به همین دلیل در ساخت آیتم‌های مبلمان شهری مانند نیمکت ترموود این فاکتور موردتوجه قرار گرفته است. درحالی‌که نیمکت‌های پلاست با استفاده از مواد شیمیایی، پلاستیک و پلیمرهای صنعتی تولید می‌شوند.

پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آیتم‌های مبلمان شهری ساخته شده از ترموود در کشور است. شما از طریق سایت ما می‌تواند برترین مدل‌های نیمکت چوبی ترموود مانند مدل‌های آدیناژ، آترین، آرایه و آتریسا را با قیمتی مناسب خریداری و از آن‌ها برای فضاهای مختلف شهری و باغ، ویلا و باغچه شخصی استفاده کنید.

برچسب ها: