تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی؛ از زمین تا آسمان

در حال حاضر کشورهای مختلفی انواع ترموود را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. اما طی تحقیقات انجام شده روی ترموودها، مشخص شده است که ترموودهای فنلاندی نسبت به ترموودهای کشورهای دیگر از جمله ایران، از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار هستند. به طور کلی، می‌توان گفت که ترموود ایرانی و فنلاندی در موارد مختلفی تفاوت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فناوری مورد استفاده در ساخت، نوع چوب مورد استفاده و تفاوت‌های چوب‌ها از نظر بازه قیمتی اشاره کرد. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان، به بررسی تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی پرداخته‌ایم.

بررسی تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی از زوایای مختلف

به طور کلی، می‌توان گفت که ترموودهای ایرانی نسبت به ترموودهای فنلاندی تفاوت‌هایی دارند. اگر بخواهیم به صورت کلی این دو نوع ترموود را بررسی کنیم، باید بگوییم که ترموودهای فنلاندی از کیفیت بالاتری نسبت به ترموودهای ایرانی برخوردار هستند و می‌توانید از بابت کیفیت، ظاهر عالی و قیمت مناسب، روی آن‌ها حساب ویژه باز کنید. در ادامه تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی را بررسی کرده‌ایم.

از جمله انواع تفاوت‌های تر‌موود ایرا‌نی و فنلا‌ندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع چوب مورد استفاده
  • فناوری ساخت
  • ویژگی‌های ظاهری
  • بازه قیمتی

تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی از نظر نوع چوب مورد استفاده برای ساخت ترموود

به طور کلی، می‌توان گفت که چوب‌های مورد استفاده برای ساخت ترموودهای فنلاندی، با چوب‌های ایرانی متفاوت هستند. همین موضوع باعث شده است تا میزان مقاومت آن‌ها و جذب رطوبت هم متفاوت باشد. به طور کلی، ترموودهای فنلاندی، نسبت به پوسیدگی و عدم جذب رطوبت مقاومت بسیار بهتری را از خود نشان می‌دهند.

نکته‌ای که درباره چوب فنلاندی وجود دارد این است که این چوب مربوط به درخت‌های شمال فنلاند می‌شود. این نوع چوب‌ها به دلیل قرار گرفتن در شرایط آب‌وهوایی خاص، از ویژگی‌های برتری نسبت به چوب‌های ایرانی برخوردار هستند. چوب‌های ایرانی ترموود نیز از درخت کاج روسی تامین می‌شوند.

اگر بخواهیم چوب مورد استفاده برای ساخت ترموود ایرانی و فنلاندی را بررسی کنیم، باید بگوییم که چوب‌های فنلاندی معمولا نسبت به نور خورشید و حشرات مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهند.

نکته بعدی در رابطه با تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی از نظر نوع چوب مورد استفاده، وزن و ابعاد آن است. چوب‌های فنلاندی به مراتب وزن کمتری نسبت به چوب‌های ایرانی دارند. همچنین ابعاد ترموودهای ساخته شده با این نوع چوب‌ها هم ثابت و مشخص است. در حالی که در ترموودها و چوب‌های ایرانی، وزن بیشتری را ثابت هستیم و معمولا ترموودها ابعاد مشخص و کاملا یکسانی ندارند. در رابطه با ابعاد، تغییرات در اندازه بیشتر از هر زمان دیگری، در تماس با آب خود را نشان می‌دهد.

فناوری مورد استفاده در ترموودهای ایرانی و فنلاندی

یکی دیگر از زمینه‌های بررسی تفاوت‌های ترمو‌ود ایر‌انی و فنلا‌ندی، فناوری مورد استفاده در آن‌ها است. ترموودهای فنلاندی، با استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند. این در کنار کیفیت بالای چوب باعث شده است تا ترموودهای فنلاندی از کیفیت عالی برخوردار باشند.

نکته‌ای که درباره فناوری و تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی وجود دارد این است که حتی اگر برای ساخت ترموود از بهترین متریال ممکن هم استفاده کنید، در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم و استفاده از فناوری‌های منسوخ شده، محصول نهایی بسیار بی‌کیفیت خواهد بود.

در ایران، ترموودهایی که تولید می‌شوند، فناوری متفاوتی نسبت به فناوری جهانی و ترموودهای فنلاندی دارند. به همین خاطر، کیفیت آن‌ها پایین‌تر است و طول عمر به مراتب کمتری دارند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افرادی که قصد خرید ترموود را دارند، محصولات فنلاندی را به ایرانی ترجیح دهند.

تفاوت های ظاهری ترموود ایرانی و فنلاندی

حتی از نظر ظاهری هم می‌توان به تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی پی برد. به طور کلی، ترموودهای فنلاندی رنگ تیره‌ای دارند. همچنین زمانی که رطوبت افزایش پیدا می‌کند، رنگ آن‌ها پایدار خواهد ماند. این در حالی است که ترموودهای ایرانی به دلیل استفاده از کوره در دمای پایین‌تر از حد استاندارد، رنگ به مراتب روشن‌تری دارند. این باعث می‌شود تا در صورت قرارگیری در معرض رطوبت، رنگ آن‌ها دچار تغییرات زیادی شود.

تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی از نظر بازه قیمتی

یکی دیگر از زمینه‌های بررسی تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی، بررسی قیمت میان ترموودهای ایرانی و فنلاندی است. به طور کلی، می‌توان گفت که ترموودهای فنلاندی به دلیل استفاده از متریال با کیفیت بالاتر و همچنین وارداتی بودن، به مراتب از قیمت بالاتری برخوردار هستند. به طور کلی، توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ترموود را دارید و حتی اگر بودجه‌تان محدود است، محصولان فنلاندی را انتخاب کنید. چرا که ترموودهای ایرانی بنا به دلایلی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، ممکن است در گذر زمان نیاز به تعمیرات کلی پیدا کنند و هزینه نگهداری بسیار بالایی داشته باشند.

سوالات متداول

هزینه نگهداری از ترموودهای ایرانی بیشتر از یا فنلاندی؟

ترموودهای ایرانی به دلیل کیفیت پایین‌تر، بعد از گذشت چند سال نیاز به ترمیم و تعمیرات کلی پیدا می‌کنند که این هزینه نسبتا بالایی دارد.

از کجا بفهمیم ترموود مورد نظر ما اصل فنلاند است؟

با بررسی رنگ و ساختار چوب متوجه اصلی بودن آن خواهید شد.

ترموودهای ایرانی و فنلاندی تا چه حد تفاوت قیمت دارند؟

تفاوت قیمت میان این دو ترموود آن‌چنان بالا نیست. به همین خاطر، خرید ترموود اصلی فنلاندی را شما توصیه می‌کنیم.

ترموود فنلاندی اصل را از کجا بخریم؟

از جمله تفاوت های ترموود ایرانی و فنلاندی می‌توان به ساختار چوب، کیفیت ساخت، رنگ، برچسب قیمتی و فرایند ساخت اشاره کرد. اگر می‌خواهید ترموود اصلی فنلاندی را خریداری کنید، ما در پارس آرای کوهستان آماده ارائه خدمات هستیم. در مجموعه ما انواع ترموودهای وارداتی و باکیفیت، با قیمت مناسب عرضه می‌شوند. برای خرید از مجموعه ما کافی است همین حالا با کارشناسان پارس آرای کوهستان تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برچسب ها: