هر آنچه که باید درباره تفاوت رنگ ترموود ایرانی و خارجی بدانید

در پروسه تولید ترموود برای افزایش مقاومت متریال در مقابل شرایط محیطی و جوی آن را رنگ‌آمیزی می‌کنند. از سویی دیگر در حال حاضر ترموود در بسیاری از کشورهای دنیا مانند آلمان، آمریکا و فرانسه نیز ساخته می‌شود. اما در بازار ایران ترموودهای تولید داخل و ترموودهای وارداتی در میان مردم بسیار پرطرف‌دار هستند. ترموودهای فنلاندی نیز جزو بهترین ترموودهای واردانی هستند که کاربردهای مختلفی در دکوراسیون داخلی و خارجی سازه‌ها دارند. در همین خصوص نکته‌ای که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است، دلیل وجود تفاوت میان رنگ ترموودهای داخلی و خارجی است. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم به بررسی تفاوت رنگ ترموود ایرانی و خارجی بپردازیم.

رنگ ترموود ایرانی و خارجی از چه جنبه‌هایی با یکدیگر تفاوت دارند؟

رنگ‌هایی که از آن‌ها برای رنگ‌آمیزی ترموود استفاده می‌شود، معمولاً بر پایه آب هستند و می‌توانند درون‌چوب نفوذ و باعث جلوگیری از پوسته پوسته‌شدن آن‌ها شوند. همچنین رنگ‌های ترموود به علت تنوع بالایی که دارند، می‌توانند زیبایی خاصی به چوب ترموود بدهند. اما رنگ ترموودهای ایرانی و خارجی به چه دلایلی با یکدیگر متفاوت است.

از جمله این دلایل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تکنولوژی تولید
  • تفاوت ظاهری
  • قیمت
  • مواد اولیه

تکنولوژی ساخت؛ دلیلی بر وجود تفاوت میان رنگ ترموود ایرانی و خارجی

موضوعی که ترموود باکیفیت وارداتی را از ترموود ایرانی رنگ به‌دست‌آمده از تکنولوژی ساخت است. برای مثال کیفیت رنگ ترموودهای ایرانی و فنلاندی از نظر ماده خام مورداستفاده با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه دوام رنگ ترموودها نیز بر همین اساس دستخوش تغییر می‌شود.

به‌طورکلی کیفیت رنگ ترموودهای فنلاندی به‌مراتب از ترموودهای ایرانی بالاتر است. دلیل این موضوع را نیز می‌توان در میزان و یکنواختی حرارت، مقدار اکسیژن، رطوبت موجود در محیط، زمان حرارت‌دهی و افزایش دمای کوره اشاره کرد. از سویی دیگر به دلیل اینکه ترموودهای فنلاندی در آزمایشگاه‌هایی مجهز رنگ‌آمیزی می‌شوند، کیفیت رنگ آن‌ها با ترموودهای ایرانی تفاوتی معنادار دارد.

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی از نظر ظاهر

به‌طورکلی باید گفت که رنگ ترموودهای فنلاندی در مقایسه با ترموودهای ایرانی تیره‌تر است و همین مورد نیز کیفیت بالای این ترموودهای وارداتی را نشان می‌دهد. به همین دلیل نیز وقتی رطوبت هوا تغییر می‌کند، انتظار دوام رنگ بیشتری از ترموودهای فنلاندی داریم. این در شرایطی است که معمولاً کوره‌هایی که در کشورمان برای تولید ترموود استفاده می‌شوند، نمی‌توانند دما را به‌خوبی نگه دارند.

چرا که دما عاملی مؤثر در ماندگاری رنگ ترموود است. در ضمن این تولیدکنندگان برای پیشگیری از سوختگی چوب، دمای کوره را بر روی درجه کمتری نسبت به حد استاندارد تنظیم می‌کنند. همین دمای پایین نیز باعث می‌شود در فرایند اصلاح حرارتی رنگ ترموود ایرانی نسبت به همتای فنلاندی خود، روشن‌تر به نظر برسد.

تفاوت رنگ ترموودهای ایرانی و فنلاندی از نظر محدوده قیمت

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در ایجاد تفاوت میان رنگ ترموود ایرانی و فنلاندی، قیمت است. به‌طورکلی ترموودهای فنلاندی به دلیل اینکه 20 سال عمر مفید دارند و رنگ آن‌ها نیز به‌تبع ماندگارتر است، قیمت رنگ بالاتری دارند. در ضمن زیبایی ظاهری بیشتر رنگ ترموودهای فنلاندی نیز باعث شده تا رنگ این محصول نه‌تنها در مقایسه با ترموودهای ایرانی، بلکه به نسبت ترموودهای تولیدی سایر کشورها نیز برتری قابل‌توجهی داشته باشد.

فرق میان رنگ ترموودهای ایرانی و خارجی از نظر مواد اولیه به‌کاررفته در مراحل فراوری

به‌طورکلی به دلیل اینکه مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت ترموود فنلاندی کیفیت بالاتری نسبت به ترموود ایرانی دارد، طبیعتاً کیفیت رنگ این ترموودها نیز از ترموودهای داخلی بسیار بیشتر است. زیرا برای تولید ترموودهای فنلاندی از درختان کاج سوزنی یا پاین که در شمال کشور فنلاند رشد می‌کنند، استفاده می‌شود.

رنگ ترموود خارجی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بعد از اینکه با تفاوت رنگ ترموود ایرانی و خارجی آشنا شدید نوبت به بررسی خصوصیات رنگ ترموودهای فنلاندی می‌رسد. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از رنگ ترموودها ساخت فنلاند، افزایش مقاومت ترموود است. همچنین رنگ این ترموودها در مقابل عوامل محیطی مانند پوسیدگی و رطوبت می‌تواند از ترموود محافظت کند. همچنین رنگ‌های ترموود فنلاندی که در نما مورداستفاده قرار می‌گیرند، امکان سطح جلای ترموود را دارند.

از دیگر ویژگی‌های رنگ ترموود فنلاندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی ترموود فنلاندی استفاده می‌شوند، بر پایه آب بوده و به همین خاطر می‌توانند به‌سادگی به عمق چوب نفوذ و از پوسته‌پوسته شدن آن جلوگیری کند
  • رنگ‌های ترموود خارجی به علت تنوع بالا، زیبایی بسیار خاصی به ترموود می‌دهند
  • رنگ به‌کاررفته در ترموود فنلاندی لایه ضخیمی تحت عنوان پوشش‌دهنده روی ترموود ایجاد کنند
  • فاقد مواد نگهدارنده
  • محافظت از سطح چوب در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشیدی

سؤالات متداول

ظاهر رنگ ترمووهای ایرانی و خارجی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

رنگ ترموودهای فنلاندی از ترموودهای ساخت داخل تیره‌تر است و همین موضوع نشان از کیفیت بالای رنگ این ترموودها در مقایسه با ترموودهای ایرانی دارد.

قیمت رنگ ترموود ایرانی بیشتر است یا خارجی؟

به‌طورکلی به دلیل کیفیت، دوام و ماندگاری بالا، قیمت رنگ ترموودهای فنلاندی از ایرانی بیشتر است.

تکنولوژی ساخت رنگ ترموودهای فنلاندی چه تفاوتی با ترموودهای داخلی دارد؟

میزان و یکنواختی حرارت، مقدار اکسیژن، رطوبت موجود در محیط، زمان حرارت‌دهی و افزایش دمای کوره و تولید در آزمایشگاه‌های مجهز باعث شده‌اند تا تکنولوژی ساخت رنگ ترموودهای خارجی کیفیت بالاتری نسبت به ترموودهای ساخت داخل داشته باشد.

برترین ترموودهای وارداتی را از پارس آرای کوهستان بخواهید

تحقیقات معتبری که بر روی یک محصول صورت می‌گیرد، می‌تواند به‌تدریج بر روی روش تولید و در نهایت کیفیت خروجی خط تولید تأثیر چشمگیری داشته باشد. رنگ ترموودهای فنلاندی نیز دقیقاً از همین قاعده تبعیت می‌کند. این مسئله نیز منجر به کاربرد و فروش بالاتر ترموودهای فنلاندی در مقایسه با محصولات ترموود کشورهای مدعی در تولید ترموود مانند آلمان، فرانسه و هلند شده است.

مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده متنوع‌ترین سبد محصولات ترموود فنلاندی در کشور است. شما با خرید ترموودهای فنلاندی از مجموعه ما می‌توانید در بسیاری از پروژه‌های دکوراسیون داخلی و خارجی از این محصولات به دلیل کیفیت بالای رنگ به‌راحتی استفاده کنید.

برچسب ها: