تفاوت ترموود گرید A و B در چیست؟

چوب ترموود یک جایگزین دوستدار محیط‌زیست و مقاوم در مقابل شرایط مختلف است. این محصول نیز مانند بسیار از مصالح ساختمانی دارای چند سطح یا گرید می‌باشد. تفاوت بین گرید A و B در چوب ترموود می‌تواند بر انتخاب نهایی شما تأثیر بگذارد. به‌طورکلی گرید A از کیفیت بالاتری برخوردار است و کیفیت گرید B پایین‌تر است. همچنین محصولات گرید A قیمت بالاتری دارند. در این مطلب، به بررسی تفاوت ترموود گرید A و B می‌پردازیم.

گرید A و B ترموود نشان‌دهنده چیست؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که منظور از گرید A و B در ترموود چیست؟ به‌طورکلی خط تولید کارخانه‌ها در زمینه‌های مختلف دارای محصولاتی با درجه‌بندی مختلف هستند. گرید A همان محصول درجه یک است. چوب گرید A عمدتاً بدون نشانه‌هایی از وجود حشرات، گره‌های بزرگ یا ترک‌های قابل‌ملاحظه می‌باشد. این گرید معمولاً بدون ایرادات ظاهری است. همچنین گرید B همان درجه‌دو می‌باشد. محصولات تولید شده در این دسته‌بندی ممکن است گره‌ها، ترک‌ها یا نشانه‌هایی از وجود حشرات وجود داشته باشند. عیب و نقصی‌های ترموودهای گرید B نسب به گرید A بیشتر است؛ بنابراین قیمت ترموود گرید A از گرید B بیشتر می‌باشد.

روش‌های بررسی تفاوت ترموود گرید A و B

روش‌های متنوعی برای بررسی تفاوت ترموود گرید A و B وجود دارند. از جمله این روش‌ها می‌توان به بررسی رنگ و ظاهر محصول، کیفیت چوب، میزان مقاومت فیزیکی، ابعاد و اندازه محصول اشاره کرد. در ادامه به بررسی روش‌های بررسی تفاوت ترموود گرید A و B می‌پردازیم.

بررسی رنگ و شکل ظاهری محصول برای شناخت تفاوت ترموود گرید A و B

یکی از موارد تفاوت ترموود گرید A و B رنگ و شکل ظاهری این محصول است. به‌طورکلی ساختار داخلی چوب گرید A معمولاً بسیار یکنواخت می‌باشد و ترک‎های کمتری دارد. در سوی مقابل ساختار داخلی چوب ترمو گرید B ممکن است حاوی ترک‌های بیشتری باشد. همچنین چوب گرید A دارای رنگ یکدست است و تغییرات کمتری در رنگ دیده می‌شود. درحالی‌که در ترموود چوب گرید B ممکن است تغییرات بیشتری در رنگ را مشاهده کنید.

کیفیت چوب

کیفیت چوب از عوامل مهم در تفاوت ترموود گرید A و B به شمار می‌رود. ازاین‌رو در ترموودهای گرید A از درختانی با چوب باکیفیت بسیار بالا و بدون ایراد استفاده می‌شود. این درختان دارای بافت چوبی مناسبی هستند. در طرف مقابل ترموود‌های گرید B ممکن است از درختانی با مشکلات و ایرادات بیشتر استفاده شود. چوب این درختان ممکن است به‌خاطر مشکلات جزئی یا وجود ناهمواری‌هایی در ساختار چوب، در گرید B قرار گیرند.

بررسی اندازه گره‌ها

بررسی اندازه گره نیز یکی دیگر از روش‌های شناسایی تفاوت ترموود گرید A و B به شمار می‌رود. در ترمووهای گرید A اندازه گره‌ها کوچکتر است و از برجستگی کمتری برخوردار هستند. درحالی‌که محصولات گرید B معمولاً دارای گره‌های بزرگ‌تر و برجسته‌تر می‌باشند که باعث کاهش کیفیت محصول می‌شود.

بررسی چگالی محصول

یکی دیگر از عوامل مهم در بررسی تفاوت ترموود گرید A و B، مطالعه و دقت برروی میزان چگالی محصول است. هرچه میزان تراکم بخش‌های بیرونی چوب نسبت به قسمت درونی بیشتر باشد، آن محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است و درنتیجه در دسته‌بندی گرید A قرار می‌گیرد. در طرف مقابل محصولات گرید B دارای تراکم سطحی بیشتر نسبت به بخش درونی هستند.

بررسی ابعاد و اندازه

ابعاد و اندازه نیز در بررسی تفاوت ترموود گرید A و B مؤثر می‌باشد. اگر چوب استفاده شده برای تولید این محصول از ابعاد و اندازه متناسبی برخوردار باشد در دسته‌بندی گرید A قرار می‌گیرد. درحالی‌که اندازه و ابعاد چوب گرید B ممکن است تناسب خوبی نداشته باشد.

میزان مقاومت

تفاوت ترموود گرید A و B در میزان مقاومت آن‌ها نیز می‌باشد. چوب گرید A معمولاً مقاومت بالاتری نسبت به فشار، خم‌شدن و ساییده شدن دارد. علت این ویژگی این است که در اکثر اوقات، چوب گرید A با پوشش حفاظتی باکیفیت بالا عرضه می‌شود. اما مقاومت ترموود گرید B ممکن است کمتر باشد؛ زیرا نوع پوشش حفاظتی در این دسته‌بندی کیفیت پایین‌تری دارد.

کاربردهای ترموود گرید A و B

با توجه وجود تفاوت کیفیت بین ترموود درجه یک و درجه‌دو، کاربردهای این دو محصول نیز متفاوت با یکدیگر خواهد بود. از همین رو به دلیل کیفیت بالا و ظاهر زیبا، معمولاً در پروژه‌هایی که به‌ظاهر و استحکام ویژه نیاز دارند، از گرید A استفاده می‌شود.

از جمله مصارف ترموود گرید A می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت مبلمان و لوازم دکوراتیو
  • پروژه‌های دکوراسیون داخلی
  • پروژه‌های معماری
  • تولید محصولات لوکس

مصارف ترموود گرید B کمی متفاوت است. از درجه B ترموود برای پروژه‌هایی که وجود ایرادات جزئی مانعی ندارد استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال از این محصول در تولید پارکت‌ها و کف‌پوش‌ها یا پروژه‌های ساختمانی مانند نما استفاده می‌شود. نکته قابل‌توجه درباره چوب‌های ترمو این است که تفاوت کیفیت هر گرید بسته به شرکت و خط تولید متفاوت است؛ بنابراین، همیشه باتوجه‌به توصیه‌های مجموعه ارائه‌دهنده از این محصولات استفاده کنید.

ترموود باکیفیت را از پارس آرای کوهستان بخواهید

پارس آرای کوهستان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های فروش چوب‌های صنعتی و طراحی سازه‌های چوبی ترموودی در زمینه‌های مختلف است. ما در این مجموعه برترین انواع ترموود را از کشورهایی مانند استونی وارد می‌کنیم و با قیمت عالی در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

سؤالات متداول

کاربردهای مختلف ترموود گرید A و B شامل چه مواردی می‌شوند؟

به‌طورکلی هردو گروه این محصولات کاربردهای زیادی در صنعت ساخت‌وساز دارند. از ترموود گرید A در ساخت لوازم دکوراتیو داخلی، مبلمان، طراحی‌های لوکس و پروژه‌های معماری استفاده می‌شود. در طرف مقابل از چوب ترمو گرید B در قسمت‌هایی که وجود ایرادات جزئی مانعی ندارد استفاده می‌شود.

چه عواملی باعث تولید ترموود گرید B می‌شود؟

عوامل متعددی در تولید یک محصول گرید  B مؤثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به جنس چوب استفاده شده، رنگ چوب، ابعاد و اندازه چوب، میزان مقاومت اشاره کرد. درصورتی‌که این فاکتورها از شرایط مناسبی برخوردار باشند، محصول گرید A تولید می‌شود.

ساده‌ترین روش برای شناسایی تفاوت ترموود گرید A و B چیست؟

بدون شک ساده‌ترین رویکرد در شناسایی تفاوت ترموود گرید A و B ، بررسی رنگ و شکل ظاهری محصول است. هرچه ترموود موردنظر از رنگ یکدست و ترک‌ها و شکاف‌های کمتر و الگوها و طرح‌های متناسب برخوردار باشد در دسته گرید A می‌باشد و در غیر این صورت محصول موردنظر از دسته‌بندی گرید B است.

برچسب ها: