ترموود برای ویلا؛ ساخت ویلا با نمایی فوق‌العاده زیبا با این متریال

در ساخت بسیاری از ویلاها از متریال‌های متریال‌ها برای زیباسازی نمای ساختمان استفاده می‌شود. یکی از این متریال‌ها ترموود است که برای کف‌پوش و نمای ساختمان‌های ویلایی استفاده می‌شود. ترموود در واقع نوعی چوب فراوری شده است که برای زیباسازی انواع سطوح افقی و عمودی در ساخت نما به کار برده می‌شود. این متریال از نظر نوع، ابعاد و روش تولید انواع مختلفی دارد. با ما همراه باشید تا در این مطلب با انواع ترموود برای ویلا و کاربردهای آن آشنا شویم.

ترموود برای ویلا
ترموود برای ویلا؛ ساخت ویلا با نمایی فوق‌العاده زیبا با این متریال

ترموود چیست و چرا برای ساخت ویلا مناسب است؟

ترموود به صورت طبیعی و به تعداد فراوان در همه‌جا پیدا می‌شود. چوب ترمو یا ترموود، همان چوب طبیعی بوده که تحت حرارت زیاد ساختار سلولی آن تغییر پیدا کرده است. ای نوع چوب حرارت دیده و اصلاح‌شده برای ساخت نمای ویلا گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. چرا که به محیط‌زیست آسیبی نخواهد زد. همچنین حرارت دادن و اصلاح کردن چوب باعث می‌شود که در برابر قارچ و پوسیدگی شود و استحکام آن افزایش پیدا کند. وقتی که استحکام چوب بیشتر می‌شود، کمتر ترک می‌خورد و عایق بسیار خوبی خواهد شد.

برای ساخت ترموود معمولا از چوب درخت زبان گنجشک و درخت کاج استفاده می‌شود. این چوب‌ها را با حرارت بدون اکسیژن و یا با بخار آب در دمای 185 تا 215 درجه سانتی‌گراد حرارت داده خواهند شد. در این فرایند از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ به همین دلیل کاملا طبیعی خواهد بود.

ترموود چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترموود که با نام چوب ترمو هم شناخته می‌شود، در ساختمان‌سازی و ویلاسازی یک ماده بسیار پرکاربرد به شمار می‌رود. وجود انواع چوب در نمای ویلا و ساختمان فضای آرامش‌بخش جنگل را در ذهن تداعی می‌کند و فضای ویلا را بسیار زیبا و دلپذیر خواهد کرد. ترموود ویژگی‌هایی دارد که اهمیت استفاده از آن را در ساخت ویلا را افزایش می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های ترموود به شرح زیر هستند:

  • ترموود نسبت به دیگر مصالح قابل‌استفاده مشابه وزن کمتری دارد
  • چوب ترمو رطوبت محیط را در حد مناسب و استاندارد حفظ خواهد کرد
  • تغییرات ناگهانی دما روی ترموود تاثیر ندارند
  • ترموود به آسانی در سریع‌ترین زمان و تمیزترین حالت ممکن نصب می‌شود
  • چوب ترمو در برابر آتش، آب، طوفان و سرما مقاومت بسیار بیشتری نسب به چوب‌های دیگر دارد
  • ترموود تجزیه‌پذیر بوده و آسیبی به محیط‌زیست نخواهد رساند
  • چوب ترمو انعطاف‌پذیری بالایی دارد و نسبت به فشارهای بیرونی مانند زلزله بسیار مقاوم است
  • ترموود به شکل چشمگیری عایق صدا است. چرا که در منفذ آن هوا وجود دارد
  • چوب ترمو در برابر پوسیدگی به علت شرایط آب‌وهوایی مختلف مقاومت زیادی دارد
  • ترموود در برابر تاب برداشتن و تغییر ابعاد یا شکل مقاوم است
  • چوب ترمو در برابر انواع حشرات، انواع قارچ و کپک‌ها مقاوم خواهد بود
ترموود چه ویژگی‌هایی دارد؟
ترموود چه ویژگی‌هایی دارد؟

موارد استفاده از ترموود برای ویلا

ترموود در بسیاری از بخش‌های ویلا و ساختمان به کار برده می‌شود. در واقع استفاده از چوب ترمو یکی از مولفه‌های معماری مدرن در ساخت ویلا و ساختمان به شمار می‌رود. ترموود در نمای بیرونی، نمای داخلی، فضای باز در ویلا و موارد دیگر استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای ترموود در موارد زیر هستند:

  • کف‌پوش‌های داخلی و بیرونی ویلا
  • دیوارپوش داخلی و بیرونی ساختمان ویلا
  • دکوراسیون داخلی ویلا
  • پله و نرده‌های بیرون و داخل ویلا
  • فضای باز ویلا
  • آلاچیق‌های ویلا
  • روف‌گاردن ویلا
  • استخر و سونا در ویلا

در این رابطه دیدن پروژه ” اجرای پروژه نمای چوبی ویلا در شهرک دشت نور ” میتواند مفید باشد !

کاربردهای ترموود برای ساخت بخش‌های مختلف ویلا

برای ساخت کف‌پوش‌ها از ترموودهایی که از چوب سخت ساخته شده و مقاومت بیشتری در برابر ضربه و وزن‌های زیاد دارند، استفاده می‌شود. در تزئین قاب‌های پنجره‌ها و درها هم ترموود به کار برده می‌شود؛ حتی در زیباسازی ورودی پاگردها، سرویس خواب و اتاق پذیرایی هم کاربرد دارد. در زمان فراوری ترموود، میزان جذب رطوبت آن را به کمترین حد ممکن می‌رسد، بنابراین ترموود به عایق رطوبت تبدیل می‌شود. به همین دلیل در ساخت دیوار و کف‌پوش اتاق سونا و حمام از ترموود استفاده می‌شود؛ چرا که این مکان‌ها به‌صورت مداوم در معرض بخار آب و رطوبت هستند.

موارد استفاده از ترموود برای ویلا
موارد استفاده از ترموود برای ویلا

در ساخت بالکن‌ها هم به دلیل اینکه در معرض باران و برف هستند ترموود به کار برده می‌شود. گفتنی است که در ساخت روف‌گاردن هم از ترموود استفاده خواهد شد؛ چرا که این مکان هم در معرض شرایط آب‌وهوایی مختلف و رطوبت قرار دارد. برای افزایش استحکام وسایل و اسباب خانه ترموود نقش مهمی ایفا می‌کند. ترموود در ساخت مبلمان، کتابخانه، میز عسلی، میز تحریر و موارد دیگر کاربرد دارد. با استفاده از ترموود، وسایل خانه هم زیباتر شده و هم طول عمر بیشتری خواهند داشت.

یکی دیگر از کاربردهای ترموود استفاده از آن در ساخت شلف‌های دکوری است که اخیرا پرطرفدار شده‌اند. شلف‌های ساخته شده از ترموود را روی هر دیواری می‌توان نصب کرد و روی آن گلدان‌های کوچک، کتاب، قاب و عکس و هر وسیله دکوری دیگر را می‌توان قرار داد.

از دیگر کاربردهای ترموود می‌توان به ساخت گلدان اشاره کرد. برای تزئین و زیبایی بیشتر گلدان و جذابیت بیشتر محیط داخلی و بیرونی ویلا می‌توان از ترموود استفاده کرد که چون گلدان هم در معرض رطوبت قرار دارد، گزینه مناسبی برای ساخت گلدان خواهد بود. کاربردهای دیگر ترموود ساخت کابینت‌های آشپزخانه و پله‌های ویلا است. بنابراین می‌توان گفت که ترموود نقش مهم در ساخت ویلا دارد.

با ترموود برای ویلا نمایی جذاب داشته باشید
با ترموود برای ویلا نمایی جذاب داشته باشید

با ترموود برای ویلا نمایی جذاب داشته باشید

ترموود یکی از مصالح پرکاربرد و پرطرفدار در ساخت ویلا است. کسانی که از ترموود برای ساخت ویلا استفاده می‌کنند، به دنبال زیبایی و آرامش‌بخشی محیط ویلای خود هستند. اگر شما قصد دارید تا ویلای خود را جذاب‌تر کنید، بهتر است از چوب ترمو در ساخت نمای داخلی و بیرونی ویلای خود استفاده کنید. یکی از بهترین مراکز برای خرید ترموود شرکت پارس آرای کوهستان است. ما این شرکت انواع چوب‌ها و متریال ترموود را به شما عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ما انواع این محصولات را مشاهده و خریداری کنید.

برچسب ها: