تأثیر الگو و طراحی نصب پارکت چوبی بر قیمت آن

اولین مواردی که هنگام ورود به فضای داخلی هر محیطی به چشم می‌خورد، کف و نوع چیدمان پارکت چوبی است. مسلماً، انتخاب یک الگوی زیبا و جذاب برای کف محیط، بیشترین تأثیر را بر زیبایی و پرستیژ فضای داخلی خانه می‌گذارد. قیمت پارکت تحت تأثیر عواملی زیادی قرار دارد و در این راستا نمی‌توان تأثیر الگو و طراحی نصب پارکت چوبی بر قیمت آن را نادیده گرفت. در همین راستا، در این مقاله، قصد داریم به تأثیر الگو و چیدمان نصب پارکت بر قیمت نهایی بپردازیم.

تأثیر چیدمان و الگوی نصب بر قیمت نهایی پارکت‌های چوبی

پارکت چوب طبیعی توانسته طی چند دهه همچنان محبوبیت خود را حفظ کند و حتی بر طرف‌داران خود بیفزاید. پارکت به عنوان یک انتخاب کلاسیک با زیبایی و ظرافت بی‌انتهایی همراه است و به شیوه‌های مختلفی چیدمان می‌شود. شاید شما هم هنگام انتخاب الگو و چیدمان نصب از تنوع زیاد آن‌ها گیج و سردرگم شوید.

نصاب برای اجرای هر یک از این طرح‌ها و الگو‌ها وقت و زمان مختلفی را صرف می‌کند و مسلماً هر یک از این طرح‌ها تأثیر خاصی بر محیط شما خواهند داشت. اما چگونه الگوهای مختلف بر قیمت نهایی نصب پارکت چوبی تأثیر می‌گذارند؟ در این قسمت به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

الگوی مستقیم برای نصب پارکت

این الگو از شناخته‌شده‌ترین روش‌هایی است که برای نصب پارکت‌های چوبی به کار گرفته می‌شود. در این روش، تایل‌ها از کنار دیوار تا دیوار دیگر در کنار هم گذاشته می‌شوند. این طرح به دلیل سادگی، از محبوبیت بالایی برخوردار است. از مزایای نصب این الگو می‌توان به بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق و جلوگیری از شلوغی و به هم ریختگی آن اشاره کرد. الگوی مستقیم از آن دسته طرح‌هاست که هم برای خانه‌های سنتی و هم کلاسیک کاربرد دارد. طرف‌داران الگوی مستقیم در مقایسه با دیگر چیدمان‌ها هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند، زیرا این طرح ساده است و وقت و زمان زیادی از نصاب نمی‌گیرد.

الگوی مستقیم برای نصب پارکت

الگوی مورب برای نصب پارکت چوبی

الگوی مورب شباهت زیادی به الگوی مستقیم دارد، اما به جای این که نصاب تایل‌ها را از دیوار تا دیوار بچیند، این کار را از گوشه تا گوشه انجام می‌دهد. نصاب برای اجرای این طرح به مهارت و تجربه خاصی نیاز دارد تا کار را به شکلی صحیح اجرا کند. اگر می‌خواهید بعد از اجرای الگوی مورب از تمیزی نصب آن لذت ببرید، باید با یک نصاب باتجربه مشورت کنید. نصب و چیدمان می‌تواند اتاق شما را دلبازتر و یا برعکس کوچک‌تر نشان دهد و به همین دلیل نباید به خاطر قیمت پایین‌تر سراغ یک نصاب غیرحرفه‌ای بروید.

تأثیر چیدمان به شیوه جناقی بر قیمت پارکت

الگوی جناقی را به عنوان یکی از محبوب‌ترین چیدمان‌های پارکت چوبی می‌شناسند. البته این طرح برای اتاق‌های کوچک مناسب نیست و باعث می‌شود که فضای شما کوچک‌تر از آن چه که هست به نظر برسد. نصاب در این چیدمان، تایل‌ها را به شیوه موازی و یا مورب در جهت دیوار‌ها اجرا می‌کند. برای اجرای این طرح نیز باید نصاب دقت و مهارت بالایی داشته باشد و ممکن است برای نصب این طرح هزینه بیشتری را به شما اعلام کند.

تأثیر چیدمان به شیوه جناقی بر قیمت پارکت

نصب پارکت‌های چوبی با چیدمان تصادفی

نصاب در روش نصب پارکت با چیدمان تصادفی، عرض بلوک در هر ردیف را باید متفاوت در نظر بگیرد. ممکن است عرض یک بلوک ۱۰ و دیگری ۱۷ سانتی‌متر باشد. در این روش، نصاب از الگویی ثابت پیروی می‌کند و فقط می‌بایست اندازه تایل‌ها را متفاوت در نظر بگیرد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید فرایند نصب به موازات طولانی‌ترین دیوار انجام شود و یا منبع نور طبیعی در این راستا در نظر گرفته شود. برای اجرای چیدمان به روش تصادفی، نصاب باید تایل‌ها را به اندازه‌های مختلف برش دهد و این کار نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد.

تأثیر نصب پارکت شورون بر قیمت نهایی پارکت چوبی

شورون با وجود شباهت‌هایی که با الگوی جناقی دارد، تفاوت‌هایی نیز دارد. اما در هر دو طرح، تایل‌ها به یک اندازه در حالت زیگزاگ در کنار هم قرار می‌گیرند. لازم است که نصاب در این روش همانند الگوی جناقی، تایل‌ها را به صورت مستطیل شکل برش دهد. این مسئله نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد.

چیدمان شطرنجی برای نصب پارکت‌های چوبی

همان‌طور که از نام این روش پیداست، چیدمان شطرنجی شباهت زیادی به آجرکاری‌های سنتی دارد. چیدمان شطرنجی هنگامی که با دیگر روش‌های چیدمان ترکیب می‌شود، یک طرح منحصربه‌فرد را برای فضای خانه شما ایجاد می‌کند. اگر بخواهید چیدمان شطرنجی را با دیگر الگو‌ها ترکیب کنید، باید هزینه بیشتری به نصاب پرداخت کنید. زیرا در این شرایط لازم است که نصاب برای اجرای کار وقت بیشتری را صرف کند.

اجرای هر یک از چیدمان‌ها بنا بر زمان و وقتی که از نصاب می‌گیرد، تأثیر متفاوتی بر قیمت نهایی پارکت چوبی خواهد داشت. در برخی از روش‌ها لازم است که تایل‌ها به شیوه و یا اندازه خاصی برش داده شوند و این مسئله هزینه پارکت را کمتر و یا بیشتر می‌سازد. نباید فراموش کرد که نصب و اجرای اصولی پارکت به تجربه و تخصص زیادی نیاز دارد و در صورتی که پارکت به درستی نصب نشود، هزینه‌های اضافی را به دنبال خواهد داشت.

چیدمان شطرنجی برای نصب پارکت‌های چوبی

نصب اصولی پارکت چوبی با چیدمان‌های مختلف در مجموعه پارس آرای کوهستان

اهمیت الگو و چیدمان پارکت چوبی آن‌چنان که باید مورد بحث قرار نمی‌گیرد. تأثیر الگو و طراحی نصب پارکت چوبی بر قیمت آن و هم زیبایی نهایی اثر دارد. افراد با وارد شدن به هر فضایی، بیش از هر چیز دیگر ممکن است به کف توجه کنند. بنابراین انتخاب بهترین الگو برای نصب اهمیت بسیار زیادی دارد.

با انتخاب یک چیدمان مناسب می‌توانید نظم و زیبایی خاصی به محیط خود ببخشید. انتخاب و خرید بهترین و باکیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی کمپانی بوئن آلمان و باورک سوئیس از پارس آرای کوهستان، همراه با خدمات نصب را نیز به ما بسپارید. در پارس آرای کوهستان، ما به اهمیت نصب اصولی پارکت و انتخاب الگو مناسب باور داریم. با توجه به تجربه و تخصص خود در این زمینه، آماده‌ایم تا شما را در ایجاد فضایی زیبا و بادوام یاری کنیم. کارشناسان و همکاران ما در مجموعه پارس آرای کوهستان در کنار شما هستند. با درنظرگرفتن شرایط و بودجه‌ای که برای نصب پارکت کنار گذاشته‌اید، بهترین الگو و طرح را به شما پیشنهاد دهند.

برچسب ها: