درباره بهترین پارکت برای کف خانه چه می‌دانید؟

با پیشرفت جنبه‌های مختلف زندگی بشر، انسان بیش‌ازپیش به زیبایی‌های اطراف خود و محل زندگی‌اش اهمیت می‌دهد. او دوست دارد از سقف تا کف خانه خود را با استفاده از وسایل و ابزار مختلف زیبا کند و نصب پارکت چوبی برای کف خانه یکی از این کارهاست. بهترین پارکت برای کف خانه در انواع طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شود و طرف‌داران زیادی پیدا کرده است.

پارکت چوبی به خانه یک جلوه اشرافی و قدیمی می‌بخشد. ایجاد تغییرات در کف خانه به‌صورت کلی فضای خانه را تغییر می‌دهد و ترکیب آن با مبلمان، جلوه جدیدی از زندگی را به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله از پارس آرای کوهستان قصد داریم اطلاعاتی در خصوص استفاده از پارکت چوبی برای کف خانه و همچنین مقایسه انواع کف‌پوش‌ها در اختیار شما قرار دهیم.

چرا باید از پارکت برای کف خانه استفاده کنیم؟

پارکت‌ها به صورت کلی از کالاهای لوکس و گران قیمتی به حساب می‌آیند که برای پوشاندن سطح کف یا پله در یک سازه استفاده می‌شوند. بهترین پارکت برای کف خانه در انواع مختلفی از جمله پارکت چوبی، پارکت لمینت و پارکت ضد آب در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. نصب آسان این اقلام، تنوع زیاد در طرح و رنگ آنها باعث شادابی و سرزندگی خانه می‌شود.

همچنین شست‌وشوی راحت و بی‌دردسر، دوام بسیار بالا و مقاومت مناسب و در نهایت قابلیت جابه‌جایی و تعویض با کف پوش‌های دیگر از جمله مواردی است که می‌توان به عنوان دلایل محکم برای استفاده از پارکت چوبی برای کف خانه نام برد.

چرا باید از پارکت برای کف خانه استفاده کنیم؟

مزایا و معایب استفاده از پارکت برای کف خانه

درباره معایب پارکت‌ها به عنوان کف‌پوش باید گفت:

  • این کف پوش‌ها در برابر گرما و رطوبت مقاومت چندانی ندارند. (مگر اینکه از جنس خاصی باشند)
  • در نمونه خاص محیط زیست تجدیدپذیر نیستند.
  • سریعاً مشتعل می‌شوند.
  • در برخی مدل‌ها برای گرمایش از کف مناسب نیستند.
  • قابلیت شستشو ندارند.

در مقابل درباره مزایای پارکت برای کف خانه باید گفت که:

  • این نوع کف‌پوش‌ها طبع گرم و بسیار ملایمی دارند، همچنین حس خوبی هنگام راه رفتن می‌دهند.
  • طبیعی جلوه می‌کنند.
  • راحت نصب می‌شوند.
  • نسبت به سنگ یا سرامیک سطح بسیار نرمی دارند.
  • خطر لغزندگی ندارند.

مزایا و معایب استفاده از پارکت برای کف خانه

مقایسه لمینت و پارکت چوبی برای کف خانه

پیش‌تر گفتیم که پارکت‌ها انواع مختلفی دارند و از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع پارکت برای کف خانه می‌توان دو نمونه پارکت لمینت و پارکت چوبی را نام برد. ممکن است برای شما هم این سؤال پیش بیاید که بهترین پارکت برای کف خانه کدام است؟ در خصوص مقایسه لمینت با پارکت چوبی باید گفت:

  1. از نظر مقاومت در برابر آب، پارکت چوبی به خاطر جنس خالص چوب مقاوم نیست؛ ولی لمینت با وجود عدم مقاومت بالا، از پارکت مقاوم‌تر است.
  2. در زمان نصب پارکت لمینت احتیاجی به استفاده از چسب ندارد. در حالی که برای پارکت چوبی باید حتماً از چسب و در برخی موارد از میخ استفاده شود.
  3.  در صورت خرابی، لمینت در پارکت برای کف خانه به نسبت پارکت چوبی بهتر عمل می‌کند و قابلیت جمع‌آوری و تعویض سریع دارد.
  4. پارکت چوبی نسبت به لمینت گران‌تر است، شاید دلیل آن مرتبط با جنس پارکت برای کف خانه باشد. پارکت‌های چوبی عموماً از چوب طبیعی مانند چوب افرا، بلوط، صنوبر و… ساخته می‌شوند؛ درصورتی‌که پارکت لمینت از جنس چندلایه چوب به صورت فشرده شده تشکیل شده است.

پارکت برای کف خانه بهتر است یا سرامیک؟

در این مقایسه سرامیک سفید را در نظر می‌گیریم که بیشترین طرف‌دار را در میان نمونه‌های مختلف به خود اختصاص داده است. در مسئله مقاومت در برابر آب و رطوبت، سرامیک بهتر عمل می‌کند. البته پارکت عایق بهتری برای گرما و سرماست.

سرامیک‌ها عموماً نسبت به پارکت‌های چوبی عمر طولانی‌تری دارند و در مقایسه با پارکت سریع‌تر تمیز و لکه‌زدایی می‌شوند. پارکت برای کف خانه عایق صوتی مناسب‌تری نسبت به سرامیک است. علاوه بر این‌ها، پارکت چوبی حس زنده بودن به دکوراسیون می‌دهد و آن را لوکس جلوه می‌دهد؛ در حالی که سرامیک یک مدل روتین و تقریباً قدیمی است. بهترین پارکت برای کف خانه پارکت چوبی طبیعی می‌باشد.

پارکت برای کف خانه بهتر است یا سرامیک؟

تهیه پارکت چوبی برای کف خانه از مرجع معتبر پارس آرای کوهستان

استفاده از بهترین پارکت برای کف خانه یکی از ارزشمندترین تصمیماتی است که می‌توانید در جهت عوض کردن حال و هوای خانه‌تان بگیرید. این نوع کف پوش‌های چوبی مزایای بسیار زیادی دارند؛ برای مثال راحت نصب می‌شوند، در زمان راه رفتن حس خوبی به ما می‌دهند، لغزنده نیستند، طبیعی و لوکس و زیبا هستند.

درست است که گاهی استفاده از پارکت برای کف خانه می‌تواند معایبی داشته باشد؛ اما می‌توان از طریق مشاوره با یک تیم متخصص در این حوزه، بهترین راهنمایی‌ها را در خصوص استفاده از این نوع کف‌پوش‌ها برای بخش‌های مختلف خانه دریافت کرد. تیم پارس آرای کوهستان به عنوان یک مجموعه مجرب در زمینه خدمات مربوط به پارکت در تمام مراحل تهیه و نصب پارکت برای کف خانه همراه شماست. برای دریافت مشاوره می‌توانید از راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

برچسب ها: