ترموود بهترین متریال برای ساخت سونا است

سونا به‌عنوان یک عنصر معماری سنتی در کشورهای شمال اروپا شناخته می‌شود و قدمت آن به ده‌هزار سال پیش برمی‌گردد. این فضای دلنشین بهترین مکان برای کسب آرامش و بازیابی سلامتی به شمار می‌رود، به همین دلیل چگونگی ساخت و جنس متریال ساخت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از چوب برای ساخت سونا از گذشته مرسوم است و همچنان نیز به‌عنوان مصالح اصلی برای این منظور شناخته می‌شود. با معرفی ترموود، از این چوب حرارت دیده به دلیل کیفیت بالا، دوام قابل‌توجه و پایداری، به‌صورت گسترده برای ساخت سونا استفاده شد. البته ویژگی‌های بهداشتی بی‌نظیر و بافت عالی ترموود نیز در محبوبیت آن بی‌تأثیر نبوده است. در این مطلب به نکات بهبود سلامت با استفاده از ترموود در سونا می‌پردازیم.

 

ویژگی‌های بهداشتی ترموود

ترموود به‌عنوان یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت سونا و جکوزی به شمار می‌رود. این چوب ویژه به‌صورت گسترده برای ساخت قطعات، اجرای دکوراسیون، انجام طراحی داخلی و نصب در محیط‌های مرطوب به کار می‌رود. این شرایط باتوجه‌به خواص فیزیکی و شیمیایی برتر ترموود قابل‌دستیابی بوده است. بافت بدون رطوبت و رزین ترموود شرایط را برای رشد انواع قارچ، جلبک، حشرات موذی و… نامناسب می‌کند. از طرف دیگر سطح چوب بدون تراشه و کاملاً صاف است، به همین دلیل غبار و آلودگی درون منافذ آن به دام نمی‌افتد و می‌توان به‌آسانی ترموود را تمیز کرد. این ویژگی‌های ترموود را به یک چوب بهداشتی و پاک برای استفاده در محیط‌های ویژه مانند سونا تبدیل می‌کند.

ساخت سونا با چوب ترموود

شما می‌توانید با استفاده از چوب ترموود انواع سونا را به تولید برسانید. این متریال ارزشمند را می‌توان به‌راحتی ماشین‌کاری کرد و انواع سونا با اشکال و طراحی متفاوت را به تولید رساند. برای افزایش مقاومت ترموود در برابر رطوبت و دماهای بالا از پوشش‌های حفاظتی ویژه استفاده می‌شود، به‌این‌ترتیب ماندگاری و طول عمر آن تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. حس تماس چوب با پوست در محیط سونا یکی از ویژگی‌های اصلی آن است و ترموود آن را بهترین شکل ممکن منتقل می‌کند. بافت صاف و نرخ انتقال حرارت پایین ترموود موجب می‌شود هنگام تماس با پوست حس گرما را بدون آنکه آزاردهنده باشد، انتقال دهد. نکته دیگر ترکیب زیبای ترموود با دیگر متریال‌ها است، به‌این‌ترتیب می‌توان آن را همراه با شیشه، فلز و سنگ نیز به کاربرد. به‌طورکلی بهبود سلامت با استفاده از ترموود در سونا ممکن می‌شود.

مزایای استفاده از ترموود در سونا برای سلامتی

چوب ترموود در مقایسه با چوب‌ معمولی دارای مقاومت بالا در برابر رشد انواع قارچ و جلبک است و می‌توان آن را به‌راحتی پاک‌سازی و شست‌وشو کرد. از طرف دیگر شرایط برای زندگی و رشد حشرات موذی در این نوع چوب وجود ندارد، موضوعی که بر افزایش طول عمر و بهبود ویژگی‌های بهداشتی آن تأثیر مثبت و مستقیم می‌گذارد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در سونا برای سلامت افراد عبارت‌اند از:

  • نرخ حرارت پایین ترموود در مقایسه با دیگر انواع چوب؛ این موضوع جلوی داغ‌شدن ترموود در تماس با دماهای بالا را می‌گیرد و هنگام تماس با بدن موجب سوزش و آزار نخواهد شد
  • ترموود به دلیل نداشتن مواد سمی و شیمیایی هیچ‌گونه خطری هنگام تماس با بدن ایجاد نمی‌کند؛ این چوب ارزشمند طی یک فرایند پاک و تنها به‌وسیله عملیات حرارتی و رطوبتی تولید می‌شود
  • مقاومت حرارتی و رطوبتی بالای ترموود از هدررفت انرژی و دما در سونا جلوگیری می‌کند
  • ازبین‌رفتن رطوبت، مواد مغذی و رزین چوب ترموود طی عملیات حرارتی آن را در برابر هجوم کپک‌‌ها، قارچ‌ها و حشرات موذی مقاوم می‌کند
  • مقاومت و دوام بالای ترموود جلوی تراشه تراشه شدن آن را می‌گیرد؛ به‌این‌ترتیب هنگام نشستن بر روی نیمکت‌های ترموود سونا هیچ خراش و زخمی در پوست ایجاد نمی‌شود
  • ترموود در تماس با دماهای بالا و رطوبت زیاد تغییر رنگ نمی‌دهد و کیفیت خود را حفظ خواهد کرد
  • ثبات ابعادی ترموود یکی از ویژگی‌های اصلی آن است که امکان ساخت سونا را ممکن می‌کند
  • ترموود حساسیت‌زا نیست و می‌توان بدون نگرانی آن را در محیط‌های مختلف مانند سونا به کار برد

اهمیت نرخ انتقال حرارت پایین ترموود برای سلامت افراد

ترموود در مقایسه با چوب معمولی نرخ انتقال حرارت بسیار پایین‌تری دارد. این رقم برای چوب ترموود، طبق استاندارد EN ISO 13787 و EN 12667 تنها رقم 0.09 W/(m K) است، به همین دلیل در تماس مستقیم با پوست حرارت آزاردهنده را منتقل نمی‌کند. چنین ویژگی عالی ترموود را برای نصب در محیط سونا و تماس با دماهای بسیار بالا ایده‌آل می‌کند. شما می‌توانید بدون نگرانی بر روی نیمکت‌های ترموود سونا بنشینید و از محیط داغ و پر از بخار آن لذت ببرید.

پارس آرای کوهستان؛ عرضه‌کننده بهترین انواع چوب ترموود برای سونا

ترموود یا چوب تولید شده با استفاده از فرایند حرارت‌دهی دارای کاربردهای بسیار متنوع است. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از ترموود را می‌توان در ساخت سونا مشاهده کرد. این چوب باکیفیت با خواص فیزیکی و شیمیایی برتر را می‌توان به‌راحتی برای ساخت سونا به کاربرد. لطافت خاص، مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و رشد قارچ‌ها و نرخ انتقال حرارت پایین برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها هستند که موجب محبوبیت بالای ترموود در ساخت سونا می‌شود.

ترموود هیچ نوع ماده سمی ندارد، بدون رزین و مواد شیمیایی است، تراشه تولید نمی‌کند و می‌توان بدون نگرانی درباره ایجاد آلرژی از آن استفاده کرد. مجموعه پارس آرای کوهستان انواع چوب ترموود مناسب برای ساخت سونا را از بهترین تولیدکنندگان اروپایی وارد می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت خدمات متنوع با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا چوب ترموود را می‌توان رنگ‌آمیزی کرد؟

بله شما می‌توانید با استفاده از رنگ مخصوص و قهوه‌ای یک‌لایه محافظ و جذاب را به سطح ترموود اضافه کنید. این کار علاوه بر حفظ زیبایی چوب به ماندگاری و دوام آن کمک خواهد کرد.

چه راهکاری برای افزایش ویژگی‌های بهداشتی ترموود وجود دارد؟

شما می‌توانید با افزودن روغن پارافین، به‌عنوان یک روکش مؤثر، ویژگی‌های بهداشتی چوب ترموود را بهبود ببخشید.

آیا چوب ترموود امکان ماشین‌کاری دارد؟

بله شما می‌توانید چوب ترموود را به‌راحتی اره و در بخش‌های مختلف سونا نصب کنید. فراموش نکنید که در طول این فرایند استفاده از ماسک و تجهیزات محافظت شخصی ضروری است، زیرا غبار تولید شد در طول پروسه ماشین‌کاری برای سلامت شما ضروری است.

برچسب ها: