برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟

یکی از مهم‌ترین تغییرات فضای داخلی منزل که روح محیط و حال و هوای کلی دکوراسیون را دگرگون می‌کند، عوض‌کردن پوشش کف است. طبق عقیده بسیاری از طراحان برجسته دکوراسیون داخلی، انتخاب صحیح کف‌پوش پارکت چوبی یا لمینت فضای داخلی و دکوراسیون محیط را با تأثیر بیشتری دستخوش تغییر خواهد کرد.

اگر پوشش کف را به‌درستی انتخاب کنید، هماهنگی خاصی با مبلمان و نورپردازی خانه ایجاد می‌شود و محیطی گرم و دوست‌داشتنی خلق می‌گردد. مانند سایر موارد، برای انتخاب نوع کف‌پوش نیز گزینه‌های متعددی پیشروی شما قرار دارد. اگر کفپوش مناسب خود را انتخاب نکنید، این امکان وجود دارد که خیلی زود از تغییر دکوراسیون خود سرخورده و پشیمان شوید.

شاید این سؤال برایتان به وجود بیاید که برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟ کدام مناسب هستند؟ در این مطلب از پارس آرای کوهستان قصد داریم به بررسی تفاوت پارکت چوبی و لمینت ‌بپردازیم و بهترین نوع کف پوش برای دکوراسیون خانه را معرفی می‌کنیم. اگر قصد دارید دکوراسیون شیک و مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟

تفاوت پارکت چوبی و لمینت

در ادامه و برای شناخت بهترین کف‌پوش دکوراسیون خانه، تفاوت پارکت و لمینت را بررسی می‌کنیم:

1. تفاوت ظاهری پارکت و لمینت

در پاسخ به سؤال که برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟ با توجه به این موضوع که بین پارکت و لمینت کدام یک مناسب دکوراسیون خانه خواهد بود، در ابتدا باید تفاوت ظاهری این دو کف‌پوش را بررسی کنیم. پارکت‌های چوبی طرح اصلی چوب درخت را دارند و تنوع این کف‌پوش‌ها در مقایسه با لمینت کمتر است.

از لحاظ زیبایی می‌توان گفت پارکت در مقایسه با لمینت، حس طبیعی و مطلوب‌تری به دکوراسیون القا می‌کند که دلیل آن به ساختار پارکت و جنس طبیعی آن برمی‌گردد. لمینت‌ها هرچقدر هم زیبا باشند، ظاهرشان حس مصنوعی بودن را به همراه دارد. در حالت کلی، می‌توان گفت ثابت ماندن طرح و نقش در پارکت‌ها در مقایسه با لمینت بیشتر است.

2. تفاوت پارکت و لمینت در طریقه نصب

پارکت‌ها را می‌توان با استفاده از چسب نصب کرد که پس از خشک‌شدن چسب، نیاز به ساب و لاک‌زدن احساس می‌شود. همچنین نصب پارکت در مقایسه با لمینت، کثیف‌کاری بیشتری دارد و باتوجه‌به عدم استفاده از چسب در نصب لمینت، جمع‌آوری این کف‌پوش و نصب در یک محل دیگر نیز به‌سادگی امکان‌پذیر است.

3. تفاوت پارکت چوبی و لمینت در مقاومت

پارکت‌ها از چوب خالص تشکیل شده‌اند و به‌شدت به آب واکنش نشان می‌دهند و به همین دلیل در صورت خیس شدن ورم می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از پارکت‌های چوبی در محیط‌های مرطوب مانند آشپزخانه مناسب نیست و بهتر است از این کف پوش‌ها در محیط‌های دیگر استفاده کنید.

تفاوت پارکت چوبی و لمینت در مقاومت

4. تفاوت پارکت و لمینت از لحاظ دوام

در پاسخ به سؤال که برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟ کدام یک مناسب دکوراسیون خانه خواهد بود، بهتر است تفاوت این کف‌پوش‌ها از لحاظ دوام را بررسی کنیم. پارکت‌ها در مقایسه با لمینت دوام و طول عمر بیشتری دارند و پارکت‌ها در صورت نگهداری مناسب، عمر مفیدی زیادی دارند. پارکت‌ها به دلیل ساختار طبیعی چوبی، به‌راحتی طرح و نقش خود را از دست نمی‌دهند.

5. تفاوت پارکت و لمینت در قیمت

در بررسی تفاوت پارکت و لمینت و انتخاب هر یک از این کف‌پوش‌ها برای دکوراسیون، می‌توان به اهمیت قیمت نیز اشاره کرد. قیمت پارکت چوبی به دلیل استفاده از چوب طبیعی در مقایسه با لمینت گران‌تر است. همچنین پارکت به‌عنوان کالای لوکس شناخته می‌شود و این موضوع قیمت این کف‌پوش را افزایش می‌دهد.

لمینت در مقایسه با انواع کف‌پوش‌ها مانند سرامیک، پارکت چوبی و… قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و از طرفی دیگر، ماندگاری و دوام بسیار زیادی ندارد.

6. تفاوت پارکت و لمینت در حفظ محیط زیست

اگر از طرف‌داران حفظ محیط‌زیست هستید و قصد دارید کف‌پوش دکوراسیون خانه خود را براین‌اساس که برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟ کدام را انتخاب کنید، باید بدانید که از این نظر پارکت‌ها نسبت به لمینت‌ها بسیار بهتر هستند.

به دلیل استفاده از رزین و فشار در تولید لمینت، این کف‌پوش‌ها به‌سادگی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند. درحالی‌که پارکت‌ها به دلیل ساختار طبیعی مانندی که دارند، به‌راحتی به طبیعت باز می‌گردند. کف پوش پارکت چوبی انتخابی مناسب برای دکوراسیون افرادی است که دوستدار محیط‌زیست هستند.

تفاوت پارکت و لمینت در حفظ محیط زیست

پارکت چوبی برای دکوراسیون بهتر است یا لمینت؟

برای پاسخ به سؤال برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟ کدام یک مناسب دکوراسیون خانه خواهد بود، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. پارکت چوبی از چوب خالص درختان افرا، کاج، بلوط و غیره ساخته می‌شود و ساختار آن طبیعی است. در مقابل، لمینت از چندین لایه چوب فشرده شده، رزین ملامین و اکسید آلومینیوم ساخته شده که از کف‌پوش‌های غیرارگانیک و شیمیایی محسوب می‌شود.

عمر مفید پارکت چوبی در مقایسه با لمینت بیشتر است. البته هنگام بررسی تفاوت پارکت و لمینت باید به این موضوع توجه داشته باشید که پارکت به مراقبت و نگهداری بیشتری در مقایسه با لمینت نیاز دارد. برای انتخاب بهترین کف‌پوش برای دکوراسیون خانه، باید به این موارد ذکر شده و تفاوت‌های میان پارکت و لمینت توجه کنید و بهترین نوع آن را برای دکوراسیون محیط انتخاب نمایید.

پارکت چوبی برای دکوراسیون بهتر است یا لمینت؟

اجرای بهترین پارکت چوبی برای دکوراسیون خانه با پارس آرای کوهستان

برای اینکه از نتیجه نهایی دکوراسیون خود راضی باشید، باید کف‌پوش مناسبی برای محیط انتخاب کنید. پارکت چوبی به‌عنوان یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کف‌پوش‌های موجود در بازار شناخته می‌شود و مزایای متعددی دارد. هنگام بررسی تفاوت پارکت چوبی و لمینت متوجه ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر یک از این کف‌پوش‌ها می‌شویم.

بااین‌حال، انتخاب برای کفپوش خانه پارکت چوبی یا لمینت؟ بین این دو کف‌پوش کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. اگر به دنبال کف‌پوشی طبیعی با ظاهر بسیار زیبا و لوکس و سازگار با محیط‌زیست هستید و اگر شرایط نگهداری پارکت‌ها شما را اذیت نمی‌کند، خرید پارکت چوبی را برای دکوراسیون خانه خود پیشنهاد می‌کنیم.

مجموعه پارس آرای کوهستان مرجع تخصصی انواع پارکت برای علاقه‌مندان به چوب طبیعی است و در زمینه تولید، واردات و نصب و اجرای کف‌پوش‌های مختلف فعالیت می‌کند. اگر قصد دارید دکوراسیونی زیبا با بهترین و باکیفیت‌ترین کف‌پوش‌ها برای خانه خود خلق کنید، می‌توانید برای کسب مشاوره و خرید پارکت با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

 

برچسب ها: