ترموود؛ متریالی ایده‌آل برای طراحی سونا به روش‌های نوین

خواص درمانی استفاده از سونا بر کسی پوشیده نیست و به همین خاطر بسیاری از مجموعه‌های ورزشی و استخرها، یک اتاق مخصوص را به سونا اختصاص داده‌اند. امروزه همچنین می‌توان اتاقک‌های سونا را با استفاده از چوب ترموود به‌صورت قابل‌حمل و در فضای باز نیز اجرا کرد. در حقیقت خلاقیت در معماری با متریال‌های طبیعی مانند ترموود باعث به‌وجودآمدن روش‌های جدید شده است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این صفحه از پارس آرای کوهستان، ایده‌های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا با ترموود را بررسی می‌کنیم.

ایده های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا

چرا از ترموود برای طراحی سونا استفاده کنیم؟

ترموود یکی مصالح ساختمانی ایده‌آل برای استفاده در فضای بیرونی سونا به شمار می‌رود. این متریال مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تغییرات دما دارد و در گذر زمان دچار ترک‌خوردگی و یا تورم نمی‌شود. ترموود همچنین ظاهری زیبا و طبیعی دارد که جلوه‌ای خاص به طراحی سونا می‌بخشد. در حقیقت انتخاب نوع و رنگ ترموود می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر سونا داشته باشد. البته پیش از بررسی ایده‌های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا با ترموود، باید نکات استفاده از این متریال را بدانید.

نکات استفاده صحیح از ترموود عبارت‌اند از:

  • نصب ترموود باید به‌گونه‌ای انجام شود که هوا بتواند از کنار آن گردش داشته باشد
  • استفاده از رنگ یا لاک پوششی برای افزایش مقاومت ترموود ضرورت دارد
  • در صورت برش‌دادن قطعات چوب، فصل‌های برش را باید با استفاده از لاک محافظ بپوشانید
  • محیط سونا مرطوب است و به همین خاطر شما باید از پیچ‌های استیل ضدزنگ برای نصب قطعات ترموود استفاده کنید

5 مورد از ایده های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا با ترموود

پیشرفت مهندسی و سبک‌های معماری موجب شده است که بتوان از تکنیک‌ها متعددی برای اجرای سونا استفاده کرد. در حقیقت با کمک دستگاه‌هایی مانند برش CNC می‌توان انواع الگوها را بر روی چوب ترموود پیاده و در سونا نصب کرد. در ادامه به بررسی 5 ایده برای استفاده از ترموود در فضای سونا می‌پردازیم.

‌دکینگ سونا با ترموود

دکینگ سونا با ترموود یکی از ایده های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا با ترموود است. این روش برای ایجاد فضایی طبیعی و دلنشین در محیط سونا کاربرد دارد؛ زیرا بافت چوب ترموود بسیار زیبا است و اجرای آن در کف بخش‌ داخلی و خارجی اتاقک سونا می‌تواند به هارمونی و یک‌دست شدن زیبایی محیطی کمک کند. همچنین رنگ طبیعی و بافت زیبای ترموود، احساس راحتی و آرامش را به‌درستی منتقل می‌کند. به‌علاوه مقاومت بالای ترموود در برابر رطوبت و حرارت موجب می‌شود که شما نگرانی از بابت بروز آسیب‌های احتمالی نداشته باشید.

نیمکت‌های داخلی سونا

در محیط سونا نیمکت‌هایی قرار دارند که افراد برای ریلکس کردن از آن‌ها استفاده می‌کنند. این نیمکت‌ها باید عایق رطوبتی باشند و فشار کمی به اندام‌های فرد در هنگام نشستن وارد کنند. استفاده از چوب ترموود برای طراحی نیمکت‌های سونا باعث می‌شود که اتاقک سونای شما زیبا شود و کسانی که از پشت شیشه به درون این اتاقک نگاه می‌کنند، به استفاده از آن ترغیب شوند. به‌علاوه خاصیت انعطاف‌پذیری چوب ترموود امکان طراحی ارگونومیک انواع نیمکت و سکو را به مهندسان می‌دهد.

ایجاد طرح‌های مختلف با برش ترموود برای سونا

برش CNC ترموود یکی از روش‌های کارآمد برای طراحی و ساخت المان‌های مختلف در سونا است. این تکنیک امکان ایجاد طرح‌های پیچیده و بادقت بالا را برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی، می‌توانید اشکال و الگوهای دلخواه را طراحی کنید و سپس آن‌ها را با دستگاه برش CNC به اجرا در بیاورید. پنل‌های ترموود به دلیل ثبات ابعادی و خواص مقاومتی، انتخابی مناسب برای اجرای این تکنیک هستند. اگر صاحب یک مجموعه ورزشی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم طرح لوگوی خود را با استفاده از دستگاه برش CNC بر روی قطعات چوب ترموود اتاقک سونا اجرا کنید.

طراحی نما؛ یکی از ایده‌های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا با ترموود

یکی از مزایای اصلی چوب ترموود این است که امکان استفاده از آن هم در محیط‌های داخلی و هم در محیط‌های خارجی وجود دارد. در حقیقت از این متریال مقاوم و زیبا در محیط‌های داخلی سونا استفاده می‌شود و همچنین می‌توان آن را برای اجرای انواع سبک‌های طراحی در نمای سونا نیز بهره گرفت.

برخی از روش‌های اجرای نما با ترموود عبارت‌اند از:

  • استفاده ترکیبی با شیشه: مرسوم‌ترین روش استفاده از ترموود برای نای سونا، استفاده از آن همراه با شیشه‌های دودی است. در این حالت سرتاسر نما با چوب ترموود پوشانده و زیرکاری می‌شود و یک یا چند شیشه دودی مقاوم در کنار آن‌ها کار گذاشته می‌شود
  • استفاده ترکیبی با سنگ: برای این که ظاهر اتاقک سونا با سایر بخش‌های یک مجموعه ورزشی یا استخر همخوانی داشته باشد، از قطعات چوب ترموود در کنار سرامیک‌های هم‌رنگ با تم مجموعه استفاده می‌شود
  • اجرای سبک‌های خاص طراحی: در باشگاه‌های خصوصی، هتل‌ها و یا ساختمان‌های لوکس می‌توان سبک‌های خاصی از معماری را با کمک چوب ترموود برای ساخت سونا اجرا کرد. مثلاً می‌توان اتاقک سونا را به شکل یک بشکه طراحی کرد

اجرای اتاقک قابل‌حمل سونا با ترموود

یکی از بهترین ایده های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا با ترموود، ساخت اتاقک‌های سونا در مدل‌های قابل‌حمل است. این اتاقک‌ها در حقیقت مانند کانکس‌های فلزی قابل‌حملی هستند که برای فضای باز طراحی شده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را در حیاط، باغ و یا پشت‌بام قرار دهید و از زیبایی و کارایی آن‌ها لذت ببرید. در این سبک از طراحی سونا با ترموود، از قطعات چوبی با طول بالا استفاده می‌شود.

نکته مثبت در اجرای این نوع سونا، مطابقت‌ آن با درخواست مشتریان است؛ در این حالت ابعاد، طراحی و امکانات جانبی مختلف اتاقک سونا سفارشی‌سازی می‌شود و امکان نصب انواع سیستم‌های تهویه‌ای و نیمکت‌های ترموودی در آن وجود دارد.

ایده های نوآورانه برای فضای بیرونی سونا

پارس‌ آرای کوهستان؛ بزرگ‌ترین مجری ساخت سونا با ترموود در کشور

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از قدیمی‌‌ترین مجریان پروژه‌های ترموود در ایران است که تمامی مراحل این پروژه‌ها را از صفر تا صد برای مشتریان خود انجام می‌دهد. ما در این مجموعه باتکیه‌بر دانش متخصصان خود توانسته‌ایم انواع طرح‌های ساخت سونا را در شهرهای مختلف کشور به پایان برسانیم. ما همچنین انواع قطعات چوب ترموود را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانیم تا شما بتوانید بر اساس نیاز خود از مزایای این متریال ساختمانی باکیفیت بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره خرید و یا سفارش اجرای پروژه‌های ترموود کافی است با متخصصان ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سؤالات متداول

طراحی سونا با ترموود چه مزایایی دارد؟

ترموود ضمن داشتن زیبایی ظاهری، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و دما نیز دارد که به همین خاطر در اثر بخار سونا فرسوده نمی‌شود.

آیا اجرای سونا با ترموود آسان است؟

بله؛ شما برای اجرای سونا با ترموود می‌توانید از خدمات متخصصان پارس آرای کوهستان استفاده کنید.

برچسب ها: