انواع قرنیزهای چوبی ترموود؛ بهترین گزینه‌ها برای محافظت از پایه دیوار

ترموود صرفا برای طراحی و ساخت نمای ساختمان و مبلمان استفاده نمی‌شود. زیرا قابلیت‌های ترموود در حدی است که بتوانیم به سادگی از آن به عنوان قرنیز در فضاهای مختلف استفاده کنیم. قرنیزهای چوبی به دو دسته چوبی معمولی و ترموود تقسیم می‌شوند که قرنیزهای ترموود نیز خود طبقه‌بندی مجزایی دارند. با وجود اینکه شاید در نگاه اول هر دو این قرنیزها یکسان به نظر برسند، اما قرنیز ترموود کاربردها و مزایایی دارد که آن را از سایر قرنیزها متمایز کرده است. در این مطلب از پارس آرای کوهستان انواع قرنیزهای چوبی ترموود و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع قرنیزهای چوبی ترموود و مشخصات آن‌ها

انواع قرنیزهای چوبی ترموود می‌تواند از چوب درختانی مثل راش، افرا و بلوط تهیه شوند. این قرنیزها به دلیل قرار گرفتن در پروسه حرارتی خاصی موسوم به ترمو، بخش زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل نیز می‌توانیم از آن‌ها بدون داشتن کوچک‎ترین نگرانی در فضای مورد نظر خود استفاده کنیم.

قرنیزهای ترموود به طور معمول در ابعاد 5،9،12 و 14 سانتی‌متر و با استفاده از چوب‌های طبیعی و اکولوژیک تولید می‌شوند. چنانچه قصد دارید فضای بزرگی را قرنیزکشی کنید، می‌توانید از قرنیزهای ترموود با ارتفاع بالاتر استفاده کنید. با این کار به زیبایی بیشتر فضا هم کمک می‌شود.

از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های قرنیزهای ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مقاوم در برابر هر نوع ضربه
  • نصب ساده و سریع
  • مقاومت در برابر کف و رطوبت که باعث می‌شود با خیالی آسوده کف اتاق‌ها و بخش‌های مجاور قرنیز ترموود را با استفاده از آب و مواد شوینده تمیز کرد
  • مناسب برای طراحی دکوراسیون نماهای لاکچری
  • عایق صدا، گرما و رطوبت در محیط‌های مختلف
  • عدم داشتن هر نوع پوسیدگی

کاربرد انواع قرنیزهای چوبی ترموود

قرنیزهای چوبی ترموود نه تنها زیبا هستند و جلوه بسیار خاصی به طراحی منزل شما می‌دهند، بلکه بسیار کاربردی نیز هستند. برای نمونه یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از قرنیزهای چوبی ترموود، جلوگیری از انتشار نم و رطوبت بر روی سطوح دیوارها است. به همین دلیل نیز بسیاری از طراحان و معماران برای جلوگیری از وقوع این پدیده، از قرنیزهای ترموود استفاده می‌کنند.

علاوه‌ بر این قرنیزها می‌توانند به خوبی بخش پایین دیوارها را بپوشانند تا مانع از آسیب‌ دیدگی و خراشیدگی آن‌ها در برابر آیتم‌هایی مانند کمد و مبلمان شوند. البته توجه داشته باشید که کاربردهای قرنیز ترموود تنها به این موارد محدود نمی‌شود؛ زیرا برای پوشاندن درز انبساط در کف‌ پوش‌های لمینت و ایجاد نوعی پوشش بر روی سیم‌ها، کابل‌ها و لوله‌ها نیز از قرنیز عمدتا استفاده می‌شود.

مراحل نصب و اجرای قرنیزهای چوبی ترموود

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، نصب انواع قرنیزهای چوبی ترموود در مقایسه با سایر قرنیزها بسیار آسان‌تر است. البته نصاب‌های حرفه‌ای باید قبل از نصب قرنیز ترموود یکسری موارد را بررسی ‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تمیز بودن سطح دیوار است. زیرا قرنیز چوبی با استفاده از چسب در پایین دیوارها نصب شده و اگر آشغال یا کثیفی بر روی سطح دیوار باشد این احتمال وجود دارد که قرنیز به خوبی چسبانده نشود.

اندازه‌گیری بخش‌های مختلف دیوار

بعد از اینکه محل قرارگیری قرنیز ترموود به لحاظ وجود هر گونه کثیفی به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت، نوبت به اندازه‌گیری هر قسمت از دیوار می‌رسد. به طور کلی باید گفت که نصب قرنیز چوبی کار راحتی است اما سختی آن زمانی آغاز می‌شود که نصاب به گوشه‌های دیوار می‌رسد. چون سخت‌ترین بخش برای نصب قرنیز، گوشه‌ها و قسمت‌های زاویه‌دار هستند.

توجه داشته باشید که اگر نصب قرنیز در گوشه‌ها یا قسمت‌های زاویه‌دار به خوبی صورت نگیرد احتمال ترک‌ خوردگی در این قسمت‌ها وجود دارد. درضمن لازم است اشاره کنیم که اکثر نصاب‌ها به شکل متری، با حساب کردن دور تا دور قسمتی که قرنیز نصب کرده‌اند، قیمت نصب قرنیز ترمووود را محاسبه می‌کنند.

به چه نکاتی باید در انتخاب رنگ قرنیزهای چوبی ترموود توجه کنیم؟

یکی از مزایای استفاده از انواع قرنیزهای چوبی ترموود این است که در زمان انتخاب رنگ آن‌ها شما هیچ محدودیتی ندارید. زیرا قرنیزهای چوبی ترموود رنگ‌پذیری بسیار بالایی دارد و می‌توانید به راحتی آن‌ها را به رنگ دلخواه خود در بیاورید. از طرفی، پروسه رنگرزی قرنیز ترموود نیز به سادگی انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای که می‌توان حتی با یک دست رنگ زدن به نتیجه مطلوب رسید. در همین زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم رنگ قرنیز ترموود را مقداری تیره‌تر از رنگ کفپوش انتخاب کنید.

نصب انواع قرنیز ترموود را به پارس آرای کوهستان بسپارید

افزودن قرنیز ترموود به ساختمان، جلوه زیبایی می‌بخشد. استفاده از قرنیز ترموود در پایین دیوار و در اطراف سقف، باعث افزودن ریتم و رنگ در خانه شما می‌شود. به همین دلیل بهتر است برای نصب قرنیز از یک مجموعه متخصص در طراحی داخلی کمک بگیرید.

اگر به دنبال مجموعه‌ای هستید که با بالاترین کیفیت ممکن و به شکل اصولی قرنیز ترموود را نصب و اجرا کند، به شما پارس آرای کوهستان را پیشنهاد می‌کنیم. پارس آرای کوهستان باسابقه‌ترین مرکز در زمینه فروش چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان، از جمله قرنیزهای ترموود است. برای رفع هرگونه ابهام در رابطه با اجرای پروژه‌های قرنیز ترموود می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

سوالات متداول

قیمت قرنیزهای ترموود به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

به طور کلی قیمت انواع قرنیزهای چوبی ترموود با توجه به مواردی مانند، جنس، کیفیت و همچنین نوع چوب به کار رفته در مراحل ساخت قرنیز چوبی ترموود، متغیر است.

قرنیزهای چوبی ترموود چطور به مخفی کردن نواقص کف کمک می‌کنند؟

اگر به کفپوش‌های پارکت توجه کرده باشید می‌بییند که این کفپوش‌ها به دلیل شرایط انقباض و انبساط و در طول زمان، درزهای کوچکی پیدا می‌کنند. این درزها نمای جالبی ندارد و حتی ممکن است به پارکت آسیب برسانند. استفاده از قرنیزهای ترموود باعث می‌شود این درزها پوشش داشته باشند و هیچ‌گونه گرد و غباری به درون پارکت‌ها نفوذ نکند.

قرنیز چوب بلوط چه خصوصیاتی دارد؟

در بین انواع قرنیزهای چوبی ترموود، چوب بلوط محبوب ترین جنس است. چرا که ظاهری لوکس و لاکچری به دکوراسیون داخلی منزل شما می‌بخشد. این دسته از قرنیزها برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب هستند و می‌توان آن‌ها را به سادگی رنگ آمیزی کرد. این قرنیزها همچنین با سطح‌های صاف و تزئینی به خوبی مطابقت پیدا می‌کنند.

برچسب ها: