به چه دلایلی از ترموود در فضای باز استفاده می‌‌شود؟

متریال‌‌های به کار رفته در فضای باز به دلیل ارتباط مستقیم با نور خورشید و عوامل جوی باید با حساسیت خاصی توسط طراحان یک پروژه انتخاب شود. ترموود به دلیل دوام بیولوژیکی که دارد در برابر نور، سایش، انبساط و انقباض و بسیاری از موارد دیگر مقاوم است. به همین خاطر هم از این محصول در دکینگ، نماسازی، مبلمان بیرونی، درب و پنجره، پرگولا، روف گاردن، آبنما، استخر و همینطور تابلوهای مراکز تجاری و اداری استفاده می‌شود. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم چگونگی استفاده از ترموود در فضای باز را برای شما تشریح کنیم.

در فضای باز از ترموود معمولا در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟

چوب ترمو به علت حرارت بسیار بالایی که در طول پروسه تولید به آن وارد می‌شود در مقایسه با انواع چوب و بسیاری دیگر از مصالح ساختمانی مقاومت بالاتری دارد. ضد آب بودن، ضد حشره و به طور کلی عوامل بیولوژیک بودن این چوب به همراه عایق صوتی، ضدحریق، ضدپوسیدگی و بسیاری از قابلیت‌های دیگر باعث شده‌اند که ترموود بهترین گزینه برای دکوراسیون خارجی باشد.

از جمله کاربردهای ترموود در فضای باز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نماسازی
  • مبلمان فضای باز
  • روف‌گاردن
  • کف‌پوش فضای باز
  • پرگولا و آلاچیق
  • فلاورباکس یا گلدان چوبی

یکی از نمونه‌های استفاده از ترموود در فضای باز، نماسازی با این محصول است

برای دیزاین نمای خارجی ساختمان‌های مسکونی و اداری چه گزینه‌ای بهتر از ترموود،هر سال به تعداد افرادی که نمای ساختمان خود را با ترموود دیزاین می‌کنند افزوده می‌شود. چرا که ترموود علاوه بر داشتن ظاهری مدرن و زیبا در مقابل اشعه فرابنفش خورشیدی نیز مقاوم است. در ضمن ترموود ضد آب باران است و در برابر تغییرات دمایی و آسیب‌های محیطی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

به چه دلیل از ترموود برای ساخت مبلمان فضای باز استفاده می‌شود؟

استفاده از ترموود در ساخت مبلمان فضای باز یکی از کاربردهای منحصر‌به‌فرد این متریال پرطرفدار است. زیرا ساخت مبلمان برای ویلا و باغ با استفاده از ترموود، نتیجه بهتری نسبت به استفاده از سایر مصالح ساختمانی مانند سیمان و سنگ دارد. از طرفی باید توجه داشته باشید که ترموود طول عمر بسیار بالایی دارد و برای سلامت انسان و حیوانات خطری را ایجاد نمی‌کند.

ترموود گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت و دیزاین بخش‌‌های مختلف روف گاردن است

درصورتی‌که نگاهی به ساخت‌وساز طی یک دهه اخیر بیندازید متوجه خواهید شد که امروزه آپارتمان‌ها جایگزین خانه‌های ویلایی شده‌اند. به همین خاطر بسیاری از مردم از داشتن باغ و فضای سبز کوچک محروم هستند. این نیاز را می‌توان با پرداختن به پشت‌بام و تبدیل‌کردن آن به یک محیط دنج و زیبا پوشش داد. روف‌گاردن از بهترین ایده‌های استفاده از فضای سبز در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی است.

اگر شما نیز در یک ساختمان چندطبقه زندگی می‌کنید و قصد دارید فضای سبز کوچک، دلنشین و زیبایی در پشت‌بام خود داشته باشید، باید بدانید که روف‌گاردن یک انتخاب ایده‌آل است. طراحی روف‌گاردن در فضای باز و با استفاده از ترموود باعث افزایش طول عمر و دوام این سازه می‌شود. با استفاده از ترموود در فضای روف‌گاردن شما دیگر دغدغه آفتاب، رطوبت و مواردی از نی قبیل را نخواهید داشت. چوب ترموود با داشتن ساختاری مقاوم و زیبایی طبیعی، منجر به افزایش ماندگاری روف‌گاردن شما خواهد شد و علاوه بر زیبایی، کیفیت آن را نیز تضمین خواهد کرد.

ترموود بهترین گزینه برای ساخت کف‌پوش فضای باز است

هر متریال ساختمانی دیگری مثل موزاییک، سنگ و یا سیمان در به‌مرورزمان با رفت‌وآمد زیاد، باران، برف و یا سایر عوامل محیطی آسیب می‌بینند و نیاز به هزینه‌های هنگفت برای تعمیر و نگهداری آن است. اما چوب ترموود به‌عنوان کف‌پوش در فضای باز هیچ نوع آسیبی به علت مقاوم‌بودن در مقابل اشعه مضر خورشید، باران، رفت‌وآمد و سایر موارد آسیبی نمی‌بیند. از ترموود همچنین به‌عنوان یک کف‌پوش چوبی کاملاً ضد آب برای پوشش زمین اطراف استخر‌ها نیز استفاده می‌کنند.

کاربرد ترموود برای طراحی آلاچیق و پرگولا

یکی دیگر از کاربردهای چوب ترموود مربوط به محوطه‌سازی باغ، طراحی آلاچیق و پرگولا می‌شود. از نظر بسیاری از مردم، تصور باغ بدون سازه‌هایی مانند آلاچیق و پرگولا غیرممکن است. این سازه‌ها سایبان‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه استفاده کنید.

اغلب در ساخت آلاچیق و پرگولا از متریالی مانند چوب، آجر و شیشه استفاده می‌شود که در بین آن‌ها چوب به علت طبیعی بودن و سازگاری بالا با طبیعت از محبوبیت بیشتری در مقایسه با سایر مصالح برخوردار می‌باشد. در حقیقت ساخت آلاچیق ترموود و پرگولا ترموود علاوه بر ارتقای زیبایی باعث افزایش دوام و استحکام آن در طول زمان می‌شود.

فلاورباکس ترموود زیبایی گل و گیاهان را دوچندان می‌کند

فلاورباکس یا گلدان چوبی ساخته شده از ترموود یک آیتم جذاب و مفید برای جای‌گذاری گل و گیاهان زیبا در باغ یا پاسیوی آپارتمان می‌باشد. گفتیم که چوب ترمو در مقابل پوسیدگی و واپاشی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. به همین خاطر تمامی سازه‌های ساخته شده از این نوع چوب ازجمله جعبه گلدان، عمر مفید بیشتری دارند.

در پارس آرای کوهستان بهترین ترموودها را برای فضای باز تهیه کنید

از مزایای چوب ترموود برای دکوراسیون خارجی می‌توانیم به رطوبت کم، مقاومت بالا در برابر حشرات موذی و همچنین سازگاری با اقلیم‌های آب‌وهوایی مختلف اشاره کنیم. در زمان خرید ترموود برای دکوراسیون خارجی باید به ابعاد و متراژ فضای پروژه توجه داشته باشید. مورد دیگر توجه به رنگ‌بندی دکوراسیون خارجی است. با این کار هارمونی و تنالیته رنگی را رعایت می‌کنید و فضایی چشم‌نواز و زیباتر خواهید داشت. در نهایت هم به دلیل حساسیت بالای فضاهای خارجی باید ترموود را از یک مرجع قابل‌اطمینان خریداری کنید.

پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در کشور است. با مراجعه به سایت ما می‌توانید باکیفیت‌ترین ترموودها برای ساخت روف‌گاردن، آلاچیق و محوطه اطراف استخر خریداری کنید. تمامی محصولات ما دارای ضمانت اصالت کالا هستند و از برترین برندهای بین‌المللی هستند.

برچسب ها: