اثرات آکوستیکی پارکت چوبی در فضاهای مسکونی

کفپوش یا پارکت از تعداد زیادی تخته چوبی ساخته شده است. به طور ویژه روی کف ساختمان‌ها نصب می‌شود. این تخته‌ها معمولاً از چوب‌های سخت و بادوام مانند بلوط، گردو و… تولید می‌شوند. کف‌پوش‌های چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و به دلیل ظاهر خوب و استحکام بالا گزینه‌ای محبوب برای پوشش کف ساختمان هستند.

چوب خاصیت جذب صدا دارد که می‌تواند بخشی از انرژی صوتی را جذب کرده و شدت صدا را کاهش دهد. از چوب به‌عنوان عایق حرارتی هم استفاده می‌شود. در اتاق‌های کنفرانس و سینما از چوب در سقف و دیوارها برای جذب و عدم انعکاس صدا استفاده می‌شود. پارکت چوبی به دلیل برخورداری از خاصیت آکوستیک در فضاهای مسکونی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر چه تخلخل بیشتر و وزن مخصوص کمتر باشد، جذب صدا بیشتر و عملکرد آکوستیک بهتر است. در این مقاله قصد داریم به اثرات آکوستیکی پارکت چوبی در فضاهای مسکونی بپردازیم.

مزایای اثرات آکوستیکی پارکت چوبی در فضاهای مسکونی

استفاده از کف‌پوش عایق صوتی می‌تواند از رسیدن صداهای تلویزیون، مکالمه یا صدای پا و اسباب‌کشی به طبقات پایین جلوگیری کند. ازآنجایی‌که اثر عایق صوتی کفپوش با مواد اولیه آن ارتباط مستقیم دارد، پارکت چوبی ضخیم‌تر، از اثر خاصیت آکوستیکی بهتری برخوردار است. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا مزایای استفاده از پارکت‌های چوبی با خواص آکوستیک را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای اثرات آکوستیکی پارکت چوبی در فضاهای مسکونی

جلوگیری از انتشار صدا

صدا از ارتعاش اجسام تولید می‌شود. عناصر مختلف در فضا صدا را حمل می‌کنند، بنابراین ایجاد یک مرز بین آن‌ها از انتشار صدا جلوگیری خواهد کرد. استفاده از کف‌پوش‌های چوبی ضخیم و محکم به میزان قابل‌توجهی صداها را کاهش می‌دهد.

تأثیر کف‌پوش‌های چوبی آکوستیک بر سلامت ساکنین

اثرات آکوستیکی پارکت چوبی در فضاهای مسکونی، محیط کاری و زندگی روزمره، تجربه‌ای بی‌نظیر و مؤثر برای ارتقای سلامت افراد دارد. منشأ طبیعی چوب این ماده را به منبعی مناسب برای دکوراسیون داخلی تبدیل کرده و فضاهایی گرم، دلپذیر و راحت ایجاد می‌کند. این ویژگی در مقایسه با سایر مصالح مانند سنگ و سرامیک نه‌تنها از نظر ظاهری برتر است، بلکه تأثیر مثبتی بر احساسات افراد می‌گذارد.

با قدم زدن بر روی پارکت‌های چوبی آرامش را تجربه می‌کنید. این آرامش حسی برابر با قدم‌زدن در جنگل به شما القا می‌کند. هنگامی که در تمامی طبقات از کف پوش چوبی باخاصیت آکوستیک استفاده شود، آرامش ساکنین نیز حفظ می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند، کف‌پوش‌های چوبی اثرات مثبتی بر سلامت و تندرستی از نظر فیزیولوژیکی دارند. بااحساس آرامش در محیط خانه مزایایی از جمله کاهش فشارخون، کاهش ضربان قلب و  کاهش تنش و اضطراب را تجربه خواهید کرد.

استفاده از پارکت در محیط کار و یا خانه علاوه بر زیبایی، منجر به بهبود سلامت کلی و کیفیت زندگی خواهد شد. در کل، تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از مواد طبیعی مانند چوب در محیط‌های کاری و زندگی روزمره، نه‌تنها زیبایی بخش است، بلکه بهبود سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی افراد نیز به همراه دارد؛ بنابراین ایجاد تعادل بین محیط‌های مصنوعی و طبیعی با بهره‌گیری از چوب، گامی مثبت به‌سوی بهبود سلامت و رفاه افراد است.

تأثیر کف‌پوش‌های چوبی آکوستیک بر سلامت ساکنین

نصب پارکت چوبی آکوستیک ترمو در فضاهای مسکونی

علم هر روز پیشرفت می‌کند و سعی می‌کند زندگی مردم را راحت‌تر کند. زندگی در شهر مستلزم کنارآمدن با همسایه‌های زیاد و شلوغی و در نتیجه انواع آلودگی صوتی است. تماس‌های تلفنی همسایه‌ها، گریه‌ نوزادان، موسیقی و بسیاری چیزهای دیگر می‌تواند آرامش افراد را بر هم بزند. این امر اهمیت عایق صوتی خانه شما را بیش‌ازپیش آشکار می‌کند. چوب، عایق صوتی خوبی است و می‌توان از آن به‌عنوان پارکت استفاده کرد.

چوب ترمو از مصالحی است که می‌توان از آن برای ساخت قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد. پارکت چوبی ترموود با استفاده از مکانیزم حرارتی ساخته می‌شود. از مواد شیمیایی استفاده نمی‌کنند و صرفاً متکی به گرما است. همچنین، از نفوذ قارچ‌ها، کپک‌ها و موریانه‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده از این ماده جاذب صدا در فضاهای مسکونی در کاهش آلودگی صوتی تأثیر زیادی خواهد داشت.

اثرات آکوستیکی کف‌پوش چوبی ترمو

پارکت چوبی به دلیل خواص آکوستیکی در کف ساختمان استفاده می‌شود. پارکت‌ها در دمای بالا و تحت‌فشار زیاد ساخته می‌شوند. روزبه‌روز به طرف‌داران پارکت‌های چوبی افزوده می‌شود. به‌منظور جلوگیری از انتقال صدا به طبقات پایینی حتی می‌توان قبل از نصب پارکت از فوم کف هم استفاده کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چوب ترمو خاصیت آکوستیک آن است که امکان جذب صدا را تا مقدار زیادی مهیا می‌کند. علاوه بر این، پارکت ترمو به‌عنوان عایق حرارت نیز عمل می‌کند و فضایی زیبا، آرام و دلنشین ایجاد می‌کند. از دیگر نقاط قوت پارکت ترمو علاوه بر خواص آکوستیکی، مقاومت بالایش در مقابل رطوبت و آب است.

برای برگرداندن آرامش به خانه خود، علاوه بر پوشاندن کف با استفاده از پارکت‌های چوبی، از شیشه‌های دوجداره، پرده‌های ضخیم و حتی درب‌های آکوستیک هم استفاده کنید.

اثرات آکوستیکی کف‌پوش چوبی ترمو

خرید پارکت چوبی با اثرات آکوستیکی از مجموعه پارس آرای کوهستان

امروزه در خانه‌های آپارتمانی شاهد سروصدای زیادی هستیم. این سر و صداها ناشی از کشیدن وسایل بر روی زمین، دویدن بچه‌ها، گوش‌کردن به موسیقی و… باشد. مادامی که در محیط خانه و در حال استراحت هستیم، ممکن است این صداها برایمان آزاردهنده باشند و به دنبال راهی هستیم تا از شر این سروصداها در امان بمانید.

بهره‌مندی از اثرات آکوستیکی پارکت چوبی در فضاهای مسکونی یکی از همان راهکارهایی است که می‌تواند آرامش را به خانه ما بازگرداند. البته علاوه بر این خواص، لازم است که در فرایند خرید پارکت به معیارهایی همچون کیفیت و گارانتی محصول توجه شود. مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از ارائه‌کنندگان باسابقه و معتبر کف‌پوش‌های چوبی بسیار باکیفیت، شما را در انتخاب یک کف‌پوش با اثرات آکوستیکی یاری می‌رساند.

کف‌پوش چوبی باکیفیت بر سلامت و آرامش افراد تأثیر دارد. در مجموعه پارس آرای کوهستان تمام نکات موردتوجه قرار گرفته اند. محصولات ارائه شده به محیط خانه زیبایی می‌بخشند. همچنین، از مقاومت و ماندگاری بالایی نیز برخوردارند.

 

برچسب ها: