ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود به منظور بهره‌مندی از مزایای آن

ابعاد ترموود یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای انتخاب این محصول است. این اعداد و مشخصات فیزیکی برای این محصول توسط سازمان جهانی ترموود و مطابق با تحلیل‌های مهندسی و همین‌طور موارد مصرفی استانداردسازی شده است. به همین دلیل نیز تمامی شرکت‌های تولیدکننده ترموود موظف به رعایت این استانداردها برای خدمات‌رسانی به مشتریان خود هستند. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود را به شما معرفی می‌کنیم.

ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود بر اساس سطح مقطع یا برش شاخه‌ها

یکی از موضوعات مهمی که هنگام خرید ترموود و انتخاب ابعاد آن باید موردتوجه ویژه قرارداد، توجه به تفاوت در برش‌های چوب ترمو یا همان تفاوت سطح مقطع آن‌ها با یکدیگر است. به‌طورکلی چوب‌های ترموود باتوجه‌به انواع مختلفی که دارند با ۴ روش استاندارد و مشخص برش داده می‌شوند که هر کدام از آن‌ها به‌عنوان یک سطح مقطع خاص برای چوب ترمو شناخته می‌شوند و تعیین‌کننده کاربرد ترموود هستند. در ادام این بخش این موارد را به شما معرفی می‌کنیم.

ترموود مقطع SHP یا چهار تراش

ترموود مقطع SHP به ترموود چهار تراش نیز معروف است در ضخامت‌های گوناگونی با تنوع بالا شامل ضخامت‌های ۱۱ ، ۱۶ ، ۱۹ ، ۲۶ و ۴۲ میلی متری به بازار عرضه شده و ابعاد آن بر اساس ضخامت چوب تعیین می‌شود. به‌این‌ترتیب که هر کدام از ضخامت‌های گفته شده در عرض‌های مشخصی تولید می‌شوند.

از جمله کاربردهای ترموود چهارتراش می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نمای بیرونی و داخلی
  • سونا
  • کفپوش
  • ساخت پله

ترموود مقطع UTV یا کام و زبانه

از دیگر انواع ترموود می‌توان به نوع کام و زبانه اشاره کرد که از نظر ابعاد کاملاً مشابه نمونه چهار تراش است و بر همین اساس اندازه‌گیری و تولید می‌شود. تنها تفاوت ترموود UTV با SHP در داشتن کام و زبانه است. این نوع ترموود به طور معمول در ضخامت‌های ۱۹ میلی‌متری تولید می‌شود و کاربرد آن نیز در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان است.

ترموود مقطع دک (DECK)

در ادامه بحث ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود نوبت به ترموود مقطع دک می‌رسد. سطح مقطع دیگری که از ترموود تولید می‌شود، با نام دک شناخته می‌شود. این نوع چوب ترمو در واقع همان ترموود مقطع SHP با ضخامت ۲۶ میلی‌متر است، با این تفاوت که سطح آن به‌صورت شیاردار برش داده شده است. وجود این شیارها در ترمو SHP باعث می‌شود که هنگام استفاده از این نوع چوب ترمو برای کف‌پوش جلوی لیزخوردن افراد گرفته شود.

این نوع از ترموود دارای ضخامت و استحکام بالایی هستند و به همین جهت برای استفاده در نقاط پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند. به طور معمول از این نوع ترموود در ساخت کفپوش دور استخر، تراس، آلاچیق، پرگولا ، فضاها و سالن‌های رو باز و همینطور کفپوش داخلی منزل استفاده می‌کنند.

ترموود مقطع UTS یا فاق و زبانه

نوع آخر از انواع سطح مقطع ترموود، ترموود فاق و زبانه است که ابعاد آن به‌اندازه ترموودهایUTV است. وجه تمایز این نوع ترموود با نمونه‌های UTV داشتن زاویه قائم در قسمت نری ترموودهای UTS است. این ترموودها از نظر کاربرد نیز با ترموودهای کام و زبانه مشترک هستند و می‌توان آن‌ها را در ضخامت‌های ۱۶ تا ۲۰ میلی متری در بازار تهیه کرد.

ضخامت‌ از ابعاد فیزیکی مهم مصالح ساختمانی ترموود است

یکی از موارد دیگری که در سنجش ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود باید به آن توجه شود، ضخامت الوارهای چوبی است و هر کدام از آن‌ها بر اساس میزان ضخامتی که دارند در بخش‌های خاصی از یک ساختمان مورداستفاده قرار خواهند گرفت. در ادامه این بخش انواع ضخامت‌های استاندارد چوب ترموود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود به شما معرفی می‌کنیم.

چوب ترموود با ضخامت ۱۱ میلی‌متر

ترموود 11 میلی‌متری ضخامت بسیار کمی دارد و به همین جهت بیشتر در بخش‌هایی مانند دکوراسیون، سقف، فضای داخلی و دیوارپوش مورداستفاده قرار می‌گیرد. ساخت تابلوهای فروشگاهی نیز از دیگر موارد استفاده از این ضخامت ترموود است.

چوب ترموود با ضخامت ۱۶ میلی‌متر از بهترین نمونه‌های ترموود است

از جمله رایج‌ترین و بهترین ضخامت‌های ترموود، نوع ۱۶ میلی‌متری آن است که کاربردهای فراوانی در ساختمان‌سازی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت نمای ساختمان، دیوارپوش، روف‌گاردن، پرگولا، آلاچیق ، حمام و سرویس بهداشتی ، تابلوهای مغازه و سایر موارد اشاره کرد.

ضخامت 19 میلی متر یکی از ابعاد مهم فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود است

از دیگر ضخامت‌های ترموود می‌توان به نوع ۱۹ میلی‌متری آن اشاره کرد. این نوع ترموود نیز دارای کاربردهای مختلفی در ساختمان از جمله‌نما، کف‌پوش، روف‌گاردن و آلاچیق است. همچنین درصورتی‌که بر روی زیر سازی مستحکمی نصب شود، می‌توان آن را به‌عنوان تایل نیز به کار برد.

چوب ترموود با ضخامت ۲۶ میلی‌متر

ترموود با ضخامت 16 میلی‌متر به دلیل داشتن ضخامت بالا برای استفاده به‌عنوان کف‌پوش و کف‌سازی، اتاق سونا، دور استخر، تراس و دیگر نقاط مرطوب مناسب است. به همین منظور روی این چوب‌ها با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی شیارهایی به نام دک ایجاد می‌شود تا جلوی لیزخوردن افراد گرفته شود.

چوب ترموود با ضخامت ۴۲ میلی متر

ترموود با ضخامت 42 میلی‌متر ترموود ضخیم‌ترین نمونه این چوب است و به دلیل داشتن ضخامت بالا برای تمام بخش‌های ساختمان قابل‌استفاده نیست و بیش‌تر به‌عنوان ستون برای سالن‌های همایش مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این ترموود به دلیل داشتن قیمت بالا برای استفاده در پروژه محدودیت دارد و مقرون‌به‌صرفه نیست.

طول در سنجش ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود

از دیگر مواردی که در سنجش ابعاد ترموود لحاظ می‌شود، طول شاخه‌ها یا الوارهای چوب ترمو است که از این نظر شاخه‌های چوب ترموود در سایزهای 270 ، 300 ، 330 ، 360 ، 390 ، 420 ، 450 ، 480 ، 510 ، 540 و ۵۷۰ سانتی متر وجود دارد.

به‌طورکلی باید گفت که طول شاخه‌های ترموود به‌صورت ۳۰ سانت به ۳۰ سانت افزایش پیدا می‌کنند و شما می‌توانید بر اساس متراژ و مساحت مورد نظر پروژه خود ابعاد دلخواه را سفارش دهید. البته باید دقت داشته باشید مجموعه‌هایی که در زمینه فروش ترموود فعالیت می‌کنند ممکن است تمام طول‌ها و ابعاد را موجود نداشته باشند؛ به همین خاطر بهتر است که قبل از سفارش از موجودی آن‌ها استعلام بگیرید.

خرید ترموود با ابعاد مختلف در مجموعه پارس آرای کوهستان

کارشناسانی که در زمینه عرضه ترموود به شکل تخصصی در زمینه عرضه ترموود فعالیت می‌کنند به شما می‌گویند که به منظور استفاده از این مصالح در سازه‌های گوناگون مثل روف‌گاردن، تراس، سونا و کف‌پوش چه نوع ترموودی و با چه ابعادی برای شما مناسب است. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از مراکز تخصصی در زمینه عرضه ترموود مطابقه با استانداردهای جهانی است. شما می‌توانید به منظور ثبت سفارش خرید ترموود و مشاوره با کارشناسان به منظور انتخاب ابعاد مورد نیاز ترموود برای پروژه‌های عمرانی، از خدمات مجموعه ما به طور کامل بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

محاسبه ابعاد فیزیکی مصالح ساختمانی ترموود چگونه انجام می‌شود؟

فرمول محاسبه متراژ ترموودها بر حسب متر مربع برای یک پروژه عبارت است از: تعداد شاخه * طول شاخه * عرض چوب ÷ 1000

از چوب ترموود با ضخامت 19 میلی متر در چه نقاطی استفاده می‌شود؟

نما، کفپوش، روف گاردن و آلاچیق از جمله کاربردهای چوب ترموود با ضخامت 19 میلی‌متر هستند.

کاربرد‌های چوب ترموود با ضخامت 26 میلی‌متر شامل چه مواردی هستند؟

کف پوش و کف سازی، اتاق سونا، دور استخر، تراس و دیگر نقاط مرطوب از جمله مواردی هستند که به عنوان کاربرد چوب ترموود با ضخامت 26 میلی‌متری شناخته می‌شوند.

برچسب ها: