چگونه پارکت چوبی را بدون ایجاد خراشیدگی شستشو دهیم؟

پارکت چوبی به دلیل جنس طبیعی که دارد نسبت به شستشو بسیار حساس است. به همین دلیل نگرانی‌هایی از بابت ایجاد خراش بر روی سطح پارکت چوبی در اثر نظافت وجود دارد. اگر این سؤال برای شما به وجود آمده که چگونه پارکت چوبی را بدون ایجاد خراشیدگی شستشو دهیم؟ برای پاسخ به این سؤال درمورد پارکت چوبی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

روش‌های نظافت پارکت چوبی بدون ایجاد خراشیدگی

پارکت چوبی از چوب طبیعی درختان جنگل تهیه می‌شود و کاملاً روش ساخت طبیعی دارد. مواد شیمیایی هم در پروسه ساخت پارکت چوبی وجود ندارد. به همین دلیل پارکت چوبی آسیب‌پذیرتر است. برای افزایش طول عمر پارکت چوبی بهتر است در هنگام نظافت و شستشوی پارکت چوبی مواردی را رعایت کنیم. پس چگونه پارکت چوبی را بدون ایجاد خراشیدگی شستشو دهیم؟

استفاده از لایه‌های محافظت‌کننده پارکت چوبی بسیار واجب است. این لایه‌ها همانند یک پوشش محافظ برای پارکت چوبی عمل و از خراشیدگی پارکت چوبی جلوگیری می‌کنند. به دلیل اینکه لایه محافظت‌کننده پارکت چوبی در طی زمان از بین می‌رود، بهتر است به‌صورت دوره‌ای استفاده شود. در ادامه انواع روش‌های نظافت و شستشوی پارکت چوبی بدون ایجاد خراشیدگی را نام‌برده و شرح می‌دهیم:

  • استفاده از تی پارچه‌ای برای نظافت پارکت چوبی

تی پارچه‌ای برای تمیزی و نظافت پارکت چوبی از ابزارهایی است که با استفاده از آن آسیب و خراشی به سطح پارکت چوبی وارد نمی‌شود. تی را می‌توانید پس از جارو کردن پارکت چوبی و برای ازبین‌بردن لکه‌های پارکت چوبی استفاده کنید. در ابتدای کار برای نظافت پارکت چوبی تی را نم‌دار کنید. رطوبت تی نباید بیش از حد باشد؛ زیرا رطوبت و مقدار آب زیاد به پارکت چوبی آسیب وارد می‌کند. در نهایت ممکن است پارکت چوبی باد کند و برآمده شود.

تی را به‌آرامی روی سطح پارکت چوبی بکشید. پس از تی کشیدن پارکت چوبی ، با استفاده از یکی پارچه خشک، سطح پارکت چوبی را خشک کنید. این کار به دلیل جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به درون پارکت چوبی است. برخی از تی‌های پلاستیکی برای نظافت پارکت چوبی ، سبب ایجاد خراشیدگی بر روی سطح پارکت چوبی می‌شوند. به همین دلیل استفاده از یک تی نخی و یا پارچه‌ای برای پارکت چوبی بسیار مهم است.

استفاده از تی پارچه‌ای

  • نظافت پارکت چوبی با جاروبرقی

گردوخاک از عوامل مهمی در ایجاد خراشیدگی بر روی پارکت چوبی هستند. با استفاده از فرش روی پارکت چوبی ، می‌توان از تجمع میزان زیادی گردوخاک روی پارکت چوبی جلوگیری کرد. پادری نیز عامل مهمی در جلوگیری از ورود گردوخاک به محیط داخلی ساختمان و نشستن روی پارکت چوبی جلوگیری می‌کند. با تمام این موارد، باز هم مقداری از غبار همواره وارد خانه می‌شود و روی پارکت چوبی قرار می‌گیرد. به‌خاطر اینکه این امر سبب آسیب به پارکت چوبی نشود، بهتر است پارکت چوبی به‌صورت روزانه جارو شود.

گردوغبار مانند یک سمباده عمل می‌کند و به سبب آن سطح پارکت هم خراشیده می‌شود. پس از گذشت مدتی طولانی بر روی سطح پارکت خش‌های زیادی ایجاد می‌شود. پس جاروکردن روزانه پارکت یک امر ضروری است. بهتر است حتی اگر قصد استفاده از پارچه مرطوب برای سطح پارکت را دارید، پیش از آن پارکت را جارو کنید.

استفاده از شوینده‌های مخصوص پارکت چوبی

یکی دیگر از روش‌ها برای شستشوی بدون آسیب به پارکت چوبی ، استفاده از شوینده‌های مخصوص است. اغلب افراد برای شستشوی پارکت چوبی از شوینده‌های عادی و شیمیایی استفاده می‌کنند. این شوینده‌ها به سبب خاصیت اسیدی که دارند، به سطح پارکت چوبی آسیب وارد می‌کنند. ممکن است حتی سطح رویی پارکت چوبی را از میان ببرند. به همین دلیل بهترین راه استفاده از شوینده‌های مخصوص پارکت چوبی است.

شوینده‌های مخصوص پارکت چوبی را می‌توانید از شرکت‌های پارکت چوبی تهیه کنید. شوینده پارکت چوبی آنتی‌باکتریال است و به‌راحتی سطح پارکت چوبی را پاکیزه می‌کنند و لکه‌های روی پارکت چوبی را از بین می‌برند. اگر شوینده پارکت چوبی را در دسترس ندارید، می‌توانید از انواع شوینده‌های خانگی برای پارکت چوبی استفاده کنید.

استفاده از شوینده‌های مخصوص

چطور پارکت چوبی را بدون ایجاد خراشیدگی شستشو دهیم؟

در ادامه مطلب چگونه پارکت چوبی را بدون ایجاد خراشیدگی شستشو دهیم؟ نکاتی را بیان کردیم. در زیر چند نکته دیگر برای شستشوی سطح پارکت چوبی آورده‌این که با رعایت آن‌ها، می‌توانید به‌صورت اصولی پارکت چوبی را شستشو دهید این موارد شامل:

  • در صورت وجود لکه‌های مقاوم روی سطح پارکت چوبی می‌توانید از محلول آب و سرکه سفید به نسبت یک به ده استفاده کنید. یک پارچه نرم را در این محلول خیس کرده و به‌آرامی لکه‌های روی پارکت چوبی را پاک کنید.
  • پس از شستشوی پارکت چوبی با استفاده از یک پارچه خشک و نرم، سطح پارکت چوبی را سریعاً خشک کنید. رطوبت اضافی روس پارکت چوبی می‌تواند به چوب آسیب برساند و باعث تورم یا تغییر رنگ در پارکت چوبی شود.
  • پاستفاده از اسکاچ‌ها برای تمیزکردن سطح پارکت چوبی برس‌های سخت و مواد ساینده که ممکن است سطح پارکت چوبی را خراش دهند، خودداری کنید.
  • می‌توانید از پادری‌ها و زیرپایی‌های نرم در نقاط پرتردد پارکت چوبی و ورودی‌ها استفاده کنید تا از نشستن گردوخاک و ذرات سخت روی سطح پارکت چوبی جلوگیری کنید.
  • لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، می‌تواند در امر پاک‌کنندگی پارکت چوبی مؤثر باشد. اگر تنها از آب برای شستشوی پارکت چوبی استفاده می‌کنید، اضافه‌کردن مقداری آبلیمو به سطل آب، موجب تمیزی بهتر پارکت چوبی می‌شود. مقداری آبلیمو در محلول سرکه هم سبب خنثی‌شدن بوی نامطبوع آن می‌شود.
  • بهتر است جنس تی و یا پارچه تمیزکردن پارکت چوبی میکروفایبر باشد. این جنس از پارچه‌ها آب بیشتری را به خود جذب می‌کنند و کار تمیزکاری پارکت چوبی راحت‌تر می‌شود.
  • بهتر است هر بار پس از شستشوی پارکت چوبی از لایه جلادهنده پارکت چوبی استفاده کنید. این لایه علاوه بر جلادادن به رنگ پارکت چوبی شما نقش محافظ را هم دارد.
  • اگر در حین شستشو پارکت چوبی خراش برداشت، می‌توانید از پارافین برای پوشاندن خراش‌های سطح پارکت چوبی استفاده کنید.
  • در هنگام خرید پارکت چوبی به مقاوم‌بودن جنس پارکت چوبی در برابر رطوبت و ضربه توجه داشته باشید.

چطور پارکت چوبی را بدون ایجاد خراشیدگی شستشو دهیم؟

خرید پارکت چوبی مقاوم به خراش از پارس آرای کوهستان

برخی از جنس چوب‌های پارکت چوبی مقاومت بیشتری در برابر خراش و ساییدگی دارند؛ مانند پارکت چوبی چوب گردو، پارکت چوبی راش و پارکت چوبی افرا. انتخاب یکی از این چوب‌ها، برای چوبی سبب می‌شود دیگر نگرانی از بابت خراشیدگی سطح پارکت چوبی خود نداشته باشید. در این شرایط به‌راحتی می‌توانید پارکت را تمیز کنید و زیبایی آن را نیز حفظ نمایید.

شرکت پارس آرای کوهستان با ارائه مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین انواع پارکت چوبی آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز است. اگر قصد دارید پارکت چوبی تهیه کنید که تا سال‌ها دوام بیاورد و نگرانی بابت نظافت آن نداشته باشید می‌توانید از انواع پارکت چوبی ارائه شده پارس آرای کوهستان را تهیه کنید.

انواع مختلف پارکت چوبی از برترین کمپانی‌های دنیا از جمله برند بوئن آلمان و باورک سوئیس در اختیار خریداران عزیز قرار می‌گیرد. همین حالا می‌توانید بهترین نوع از پارکت چوبی را در پارس آرای کوهستان مشاهده کنید. همچنین می‌توانید پیش از خرید پارکت چوبی از مشاوره با کارشناسان باتجربه مجموعه نیز بهره‌مند شوید تا بهترین انتخاب برای تهیه پارکت چوبی را داشته باشید و خریدی رضایت‌بخش را تجربه کنید.

برچسب ها: