چرا پارکت طبیعی برای سلامت پوست بدن مناسب‌تر است؟

آرامشی که لمس یک چوب برای انسان به ارمغان می‌آورد، وصف‌ناشدنی است. حضور لوازمی از جنس چوب طبیعی، یکی از روش‌های لمس طبیعت و اجزای آن در محیط زندگی شهری، به‌خصوص محیط خانه است. یکی از لوازم چوبی که می‌توان آن را در محیط خانه به کاربرد، پارکت چوبی و البته از جنس چوب طبیعی است.

پارکت‌های چوبی مزایای بسیاری دارند که مهم‌ترین آن‌ها آسیب نرساندن به‌سلامت انسان برخلاف دیگر کف‌پوش‌ها است. پارکت‌های چوبی در مقایسه با دیگر انواع کف‌پوش‌ها برای سلامت انسان و پوست او مناسب‌ترند. در ادامه مطلب به این سؤال پاسخ خواهیم داد که چرا پارکت طبیعی برای سلامت پوست بدن مناسب‌تر است؟ پس اگر می‌خواهید پاسخ این سؤال را بدانید، با ما همراه باشید.

پارکت چوبی و سلامت انسان

چرا پارکت طبیعی برای سلامت پوست بدن مناسب‌تر است؟ دلیل اصلی این است که پارکت از چوب طبیعی درختان ساخته شده است. به همین سبب استفاده از آن‌ها، مانند آوردن بخشی از طبیعت به محیط خانه است. معمولاً پارکت‌ها را از جنس چوب درختان افرا، گردو، سدار، سرو، بلوط، راش و دیگر چوب‌های مقاوم می‌سازند. استفاده از چوب طبیعی و قدم‌گذاشتن بر روی آن، حسی آرامش‌بخش مانند قدم‌زدن در طبیعت دارد.

این حس، گرما و صمیمیت را در محیط خانه به وجود می‌آورد. از طرفی کیفیت سبک زندگی را هم ارتقا می‌دهد. یکی دیگر از موارد مهم که در دسته مزیت پارکت‌های چوبی قرار می‌گیرد، عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن‌ها است. به‌جرئت می‌توان گفت در روند ساخت این پارکت‌ها، هیچ‌گونه مواد شیمیایی به کار نمی‌رود و کاملاً تولید شده با چوب طبیعی هستند.

مواد شیمیایی که در ساخت برخی کف‌پوش‌ها کاربرد دارند، مشکلاتی نظیر آسیب به ریه انسان را به وجود می‌آورند. این موارد همگی سبب می‌شوند که انتخاب یک کف‌پوش چوبی، بهترین تصمیم برای سلامت بدن و پوست انسان باشد. پس اگر به سلامت خود و محیط زندگی‌تان اهمیت می‌دهید، پارکت‌های چوبی مناسب‌ترین انتخاب برای شما هستند.

پارکت چوبی و سلامت انسان

فواید استفاده از چوب طبیعی در محیط زندگی

بهترین راه برای اثبات مناسب‌بودن استفاده از پارکت‌هایی با چوب طبیعی، بررسی میزان تأثیر چوب طبیعی بر زندگی انسان است. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر میزان تمایل افراد برای استفاده از لوازم چوبی، در حال افزایش است. دلیل این میزان افزایش، می‌تواند به سبب گرایش مردم به طبیعت باشد.

از طرفی استفاده از لوازم چوبی از جمله پارکت علاوه بر زیبایی که دارد، آسان‌تر از استفاده از لوازمی با جنس‌های دیگر است. لوازم چوبی مانند پارکت چوبی طول عمر طولانی‌تری هم نسبت به دیگر جنس‌ها دارند. ازاین‌رو می‌توان استفاده از لوازم چوبی طبیعی را یک خرید مقرون‌به‌صرفه و با اطمینان دانست.

نکته مهم این است که در تولید این لوازم، از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل گازهای خطرناکی را در محیط زندگی انسان متصاعد نمی‌کنند. همین امر، سلامت انسان و بدن او را تضمین می‌کند. این ویژگی کاملاً برخلاف جنس‌های دیگر مانند لوازمی از جنس شبیه به چوب، مانند کف‌پوش‌های لمینت است.

مزایای استفاده از پارکت طبیعی

در ادامه مزایای استفاده از پارکت طبیعی، به‌خصوص برای سلامت انسان را ذکر می‌کنیم:

افزایش شادابی با نصب پارکت چوبی

بر اساس تحقیقات و آزمایش‌های انجام‌گرفته تا کنون، وجود چوب طبیعی در زندگی و سلامت انسان تأثیر بسیار ویژه‌ای دارد. این تأثیرات به‌وضوح بر روی سلامت جسمی و شادابی روح انسان قابل‌مشاهده است.

تنظیم رطوبت هوای خانه با نصب پارکت چوبی

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما از ویژگی‌های بسیار خوب استفاده از چوب طبیعی در خانه، تنظیم رطوبت جریان هوای محیط است. به این صورت اگر قسمت‌های مختلفی از خانه شما چوبی باشد، به طور معمول هوای بسیار دل‌پذیری را در خانه تنفس خواهید کرد. استفاده از پارکت چوبی می‌تواند یکی از راه‌های تنظیم رطوبت محیط خانه و در نتیجه سلامت ریه انسان باشد.

تنظیم رطوبت هوای خانه با نصب پارکت چوبی 

کاهش حساسیت‌های تنفسی با پارکت چوبی

اگر مبتلا به آلرژی به‌خصوص آلرژی‌های ریوی و تنفسی هستید، یکی از راه‌های درمان شما استفاده از لوازم چوبی به میزان زیادی در خانه است. با استفاده از چوب طبیعی، آلرژی شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. حساسیت و آلرژی می‌تواند در حضور مواد شیمیایی مانند فرمالدهید موجود در کف‌پوش‌های لمینت افزایش یابد. پس اگر مبتلا به حساسیت‌های تنفسی هستید، به‌هیچ‌عنوان از کف‌پوش‌های مصنوعی استفاده نکنید.

پارکت چوبی و عدم واکنش به گرما

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای چوب، عدم واکنش به گرما است. دیگر جنس‌ها معمولاً در حضور گرمای بسیار زیاد، گازهای خطرناکی را متصاعد می‌کنند. این مواد حتی ممکن است از طریق تماس پوست نیز به بدن منتقل شوند. پس بهترین راه، استفاده از چوب طبیعی و کف‌پوش‌های چوبی است. از این قابلیت کف‌پوش‌های چوبی، می‌توان برای به‌کارگیری سیستم گرمایش از کف در خانه بهره برد.

معایب دیگر کف‌پوش‌ها در مقایسه با پارکت‌های چوبی

کف‌پوش‌های غیرطبیعی، اغلب از جنس‌های پلاستیکی و یا فرآورده‌های چوبی به همراه مواد شیمیایی هستند. به‌این‌ترتیب یکی از معایب بزرگی که این نوع کف‌پوش‌ها برای سلامتی انسان دارند، تصاعد گازهای سمی در حضور گرما است. با استفاده از کف‌پوش‌های غیرطبیعی، دیگر امکان استفاده از سیستم گرمایش از کف را در محیط خانه نخواهید داشت.

اگر مبتلا به دردهای مفصلی به‌خصوص در ناحیه پا مانند رماتیسم هستید، قدم‌گذاشتن بر روی چوب طبیعی می‌تواند یکی از راه‌های بهبود شما باشد. پارکت‌های غیرطبیعی در مقایسه با پارکت چوبی، کاملاً برعکس عمل خواهند کرد. در صورت ابتلا به بیماری‌های مفصلی، توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان از انواع پارکت‌های غیرطبیعی استفاده نکنید. باتوجه‌به این معایب، پاسخ به سؤال چرا پارکت طبیعی برای سلامت پوست بدن مناسب‌تر است؟ کاملاً واضح می‌شود.

معایب دیگر کف‌پوش‌ها در مقایسه با پارکت‌های چوبی

خرید پارکت‌های چوبی سازگار با پوست بدن از پارس آرای کوهستان

اگر باتوجه‌به مواردی که در بالا برای پاسخ به این سؤال که چرا پارکت طبیعی برای سلامت پوست بدن مناسب‌تر است؟ اگر تصمیم به خرید پارکت چوبی مناسب برای سلامت خودتان گرفته‌اید، باید خرید خود را از یک فروشگاه مطمئن انجام دهید. به دلیل اینکه اطمینان از جنس پارکت هم بسیار اهمیت دارد.

برای خرید بهترین جنس از پارکت‌های چوبی، شرکت پارس آرای کوهستان می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب شما باشد. پارس آرای کوهستان، پارکت‌های چوبی خود را از کمپانی‌هایی چون بوئن آلمان و باورک سوئیس تهیه می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا به دلیل کیفیت بالای محصولات و استفاده از چوب‌های مرغوب، هیچ‌گونه نگرانی بابت ناسازگاری و آسیب رسیدن به سلامت و پوست بدن نداشته باشید. شما می‌توانید با خیالی آسوده بهترین و باکیفیت‌ترین پارکت‌ها را از پارس آرای کوهستان تهیه کنید.

برچسب ها: