چرا انتخاب رنگ پارکت بسیار مهم می باشد؟ ؛ بدون شک وقتی صحبت از طراحی داخلی می شود جدا از نوع کف پوش و وسایل داخل محیط، انتخاب رنگ بسیار مهم می باشد. برای به وجود آوردن محیطی زیبا شما نیاز به شناختن رنگ ها و طریقه ترکیب آن ها با یکدیگر دارید. به همین منظور سعی بر این داریم در این مقاله طریقه انتخاب رنگ انواع پارکت را به شما آموزش دهیم تا بهترین انتخاب ها را برای مکان مورد نظر خود داشته باشید.

یکی از مهم ترین مواردی که می توان آن را تغییر داد و نتیجه بسیار خوبی از آن گرفت پارکت های منازل می باشد. ولی پارکت های چوبی دارای تنوع بسیار زیادی هستند و باید رنگ درستی را انتخاب کنید تا محیطی زیبا را به وجود بیاورید. برای انتخاب درست رنگ پارکت های خود نیاز به بررسی فاکتور های زیادی در محیط مد نظر خود هستید.

رنگ دیوار ها و بافت آن ها، میزان نورگیری محیط و اندازه فضا از فاکتور هایی می باشد که باید حتما به آن توجه کنید زیرا در غیر این صورت با یک انتخاب اشتباه ممکن است فضای خود را بسیار کوچک تر از آن چیزی که هست نشان دهید و یا اینکه محیطی خسته کننده را پدید آورید. با یک مثال می توانید به اهمیت این موضوع پی ببرید، تصور کنید محیطی 40 متری در اختیار دارید و می خواهید آن را به وسیله پارکت های چوبی تغییر دهید ولی رنگ انتخابی شما قهوه ای سوخته می باشد. حال تصور کنید فضای 40 متری را که کف آن با این پارکت  پوشیده شده است و محیطی دلگیر و کوچک تر از قبل که در آن ممکن است احساس خفگی کنید را به وجود آورده اید.

در این رابطه خواندن مطلب ” شناخت رنگ های پارکت ” میتواند مفید باشد !

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب برای پذیرایی بسیار با اهمیت می باشد و توصیه می شود که از رنگ های روشن استفاده کنید ولی ممکن است که بعضی از فاکتور ها در برخی خانه ها همخوانی نداشته باشند. به عنوان مثال در صورت داشتن پذیرایی باریک و کشیده با انتخاب رنگ پارکت تیره محیط خود را پهن تر نشان دهید. یا پارکت های سفید، دارای زیبایی بسیار منحصر به فردی هستند و بهتر است از آن ها در محیطی مانند آشپزخانه استفاده نکنید زیرا در این صورت به سرعت کثیف خواهند شد.

برای بزرگ تر نشان دادن فضای نشیمن نیز کار راحتی را پیش رو دارید و می توانید به وسیله پارکت ها و دیوار هایی با رنگ روشن فضای خود را بزرگ تر نشان دهید. در این صورت باید به نکته ای توجه کنید و آن هم انتخاب رنگ درست وسایل منزل می باشد.در صورتی که رنگ وسایل منزل را هم روشن انتخاب کنید محیطی سرد را به وجود آورده اید پس بهتر است که رنگ وسایل را کمی گرم تر انتخاب کنید تا تضاد مورد نیاز به وجود بیاید.

پارکت های چوبی پارس آرای کوهستان

انتخاب پارکت چوبی مناسب برای اتاق خواب

اتاق خواب باید به گونه ای طراحی شود که حس آرامش بخشی را به انسان منتقل کند. افراد زمان استراحت و تفکر خود را در این مکان سپری می کنند به همین دلیل رنگ پارکت انتخابی بهتر است که روشن باشد. زیرا علاوه بر حس آرامش، تمیز بودن را به انسان القا می کند و بهتر است رنگ های نسکافه ای و کرم را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ پارکت مناسب برای اتاق خواب

انتخاب پارکت چوبی برای آشپزخانه فضای بسیار زیبایی را برای شما به وجود می آورد این در حالی است که شما ساعات زیادی را در این مکان صرف درست کردن غذا می کنید. ولی با انتخاب پارکت برای آشپزخانه محدودیت هایی نیز خواهید داشت. به عنوان مثال دیگر امکان شست و شو به وسیله آب ندارید و باید آشپزخانه خود را با تی های مرطوب تمیز کنید.

برای انتخاب رنگ پارکت های آشپزخانه خود باید به این دو نکته توجه کنید:

  • پارکت های انتخابی برای آشپزخانه نباید بسیار روشن باشند که به سرعت کثیف شوند
  • رنگ انتخابی نباید بیش از حد تیره باشد تا کثیفی ها دیده نشوند

 به طور کلی آخرین انتخاب به خود شما باز می گردد و طراحی داخلی بحثی تخصصی و سلیقه ای می باشد و ما در این مقاله به شما کمک کردیم تا رنگ های بهتری را انتخاب کنید. رنگ یکی از تاثیر گذار ترین و مهم ترین فاکتور ها می باشد و باید در انتخاب آن ها دقت لازم را داشته باشیم تا بهترین محیط را به وجود بیاوریم.

در این بین پارکت های چوبی بی تاثیر نیستند و با انتخاب این نوع از کف پوش ها مزایای بسیار زیادی را برای منزل خود به وجود می آورید. پارکت های چوبی به دلیل داشتن جنسی طبیعی حس خوبی را به افراد منتقل و کمک می کند تا استرس ها و تنش های روزانه از افراد دور بماند به همین دلیل می توان از پارکت های چوبی به عنوان یک فاکتور مهم  در طراحی داخلی نام برد. شما برای داشتن انتخابی درست بایدانواع پارکت های چوبی و مزایای آن ها را بشناسید تا متناسب ترین پارکت را برای محیط خود انتخاب نمایید.

پارس آرای کوهستان

شرکت پارس آرای کوهستان با برخورداری از کارشناسان متخصص و مجرب و پشتوانه‌ی علمی و تجربی شناخته شده ، با واردات انواع چوبهای فرآوری شده مورد استفاده در صنعت ساختمان و استانداردهای بین‌المللی و تاكید بر اصل رضایت مشتری نیازهای مهندسین و کارفرمایان کشور را مرتفع و در تعاملی پایدار با کارفرمایان ، راه کارهای نوینی را ارائه می نماید، و توانسته است سهم قابل ملاحظه‌ای نسب به سایر همکاران در این گروه كسب نماید و موفق به ارایه خدمات گسترده تر و با كیفیت بالاتر برای کارفرمایان گردید.

برچسب ها: