توصیه‌های لازم برای پرهیز از نصب پارکت چوبی بی‌کیفیت

نصب پارکت چوبی بی‌کیفیت زیبایی فضا را به شکل منفی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. همچنین، خریدار بابت تعمیر و یا تعویض پارکت بی‌کیفیت آسیب‌دیده و یا بادکرده متحمل هزینه‌های اضافی می‌سازد. پارکت چوبی بی‌کیفیت طی یک فرایند بسیار ضعیف فراوری و از مواد اولیه نامرغوبی ساخته می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود دوام و ماندگاری لازم را نداشته باشند.

این دسته از پارکت‌ها به آسانی ترک‌خورده و تغییر شکل می‌دهند. نیاز است که مدام بابت آن‌ها هزینه‌ای برای تعمیرات به نصاب پرداخت شود. از مواد شیمیایی بسیار مضر در تولید پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت استفاده می‌‎شود. این مسئله می‌تواند با خطراتی برای سلامتی افراد و ساکنین به همراه داشته باشد. در این مقاله، قصد داریم به پرهیز از نصب پارکت چوبی بی‌کیفیت بپردازیم، در ادامه با همراه باشید.

آشنایی با توصیه‌های لازم برای پرهیز از نصب پارکت چوبی بی‌کیفیت

امروزه پارکت چوبی جای سرامیک و موکت‌های رنگی را گرفته است. نصب پارکت‌های چوبی زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. اگر قصد خرید پارکت را دارید و صرفاً به دنبال نوع باکیفیت و مرغوب این کف‌پوش هستید، باید بتوانید نوع باکیفیت این محصول را از پارکت بی‌کیفیت تشخیص دهید. این که چرا باید از خرید پارکت بی‌کیفیت اجتناب کنید، در این قسمت آورده شده است.

  • مقاومت پارکت چوبی در برابر نور مستقیم خورشید

در فضا‌های نورگیر و اتاق‌هایی که نور خورشید به طور مستقیم به آنها می‌تابد، پارکتی مقاومت دارد که از چوب طبیعی درختان ساخته شده باشد. از آن جایی که در ساخت پارکت‌های بی‌کیفیت از مواد شیمیایی استفاده می‌شود، به راحتی در مقابل نور خورشید تغییر رنگ می‌دهند.

البته مقاومت پارکت را می‌توانید به راحتی در مقابل نور خورشید بررسی کنید. برای این کار، یک تایل از پارکت موردنظر خود را به مدت ۲۴ ساعت در زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. برای اطمینان از نتیجه، عکس قبل و بعد پارکت را گرفته و تغییر رنگ را بادقت بررسی کنید. پارکتی که بتواند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد، از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

مقاومت پارکت چوبی در برابر نور مستقیم خورشید

  • مقاومت پارکت چوبی در برابر فشار و ضربه

پارکت‌های چوبی باکیفی در مقابل فشار و ضربه به خوبی مقاومت می‌کنند. پارکت‌های بی‌کیفیت از مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار در محیط‌های پرتردد برخوردار نیستند و با سقوط سبک‌ترین شی‌ء روی آن‌ها به راحتی خراش و ترک بر می‌دارند.

  • کمپانی تولید‌کننده پارکت چوبی

یکی دیگر از نشانه‌های یک پارکت باکیفیت، کمپانی تولید‌کننده و مدت زمانی است که محصول خود را گارانتی می‌کند. شرکت‌های معتبر و برند‌های شناخته شده از کیفیت و اصالت محصولات خود مطمئن هستند. بدین ترتیب گارانتی‌های بلند مدتی را برای محصولاتشان ارائه می‌دهند.

  • قابلیت شستشو و تمیزی آسان پارکت چوبی

از دیگر موارد پارکت چوبی باکیفیتو بی‌کیفیت، قابلیت شستشو و تمیز کردن آنها است. پارکت‌هایی که از اصالت بالا و کیفیت خوبی برخوردارند، به آسانی تمیز می‌شوند.

  • پارکت چوبی باکیفیت و قیمت بیشتر

می‌توان گفت که رابطه تقریباً مستقیمی بین قیمت و کیفیت پارکت چوبی وجود دارد. پارکت‌هایی که از کیفیت بالاتری برخوردارند، قیمت بیشتری هم به خود اختصاص داده‌اند. در فرایند تولید این پارکت‌ها، علاوه بر مواد اولیه مرغوب، پروسه پیچیده‌تری در تولید پشت سر گذاشته می‌شود. البته منظور ما این نیست که قیمت بالا همیشه اصالت و کیفیت بالای پارکت را تضمین می‌کند. با خرید از یک مرجع و فروشنده معتبر قطعاً می‌توانید محصولی باکیفیت و بااصالت را در اختیار داشته باشید.

پارکت چوبی باکیفیت و قیمت بیشتر 

پیامد‌های ناشی از نصب پارکت چوبی بی‌کیفیت

همان‌طور که پارکت چوبی باکیفیت به فضا زیبایی و پرستیژ می‌بخشد، متقابلاً نصب یک پارکت بی‌کیفیت هم می‌تواند با پیامد و خطراتی همراه باشد. برخی از پیامد‌های ناشی از مصرف پارکت چوبی بی‌کیفیت عبارت‌اند از:

  • طول عمر و ماندگاری غیرقابل‌قبول پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت از مواد اولیه نامرغوب و تحت فراوری ضعیفی تولید می‌شوند. همین مسئله باعث کاهش طول عمر، ماندگاری پایین  و ترک خوردن آن‌ها است. لازم است که حتی زودتر از موعد نسبت به تعمیرات آن‌ها اقدام شود.

  • عدم مقاومت کافی پارکت چوبی در برابر ضربه

پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت هیچ مقاومتی در برابر خراشیدگی و ضربه ندارند. این پارکت‌ها حتی در محیط‌هایی که تردد کمی در آن‌ها صورت می‌پذیرد، به راحتی خراب می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که جلا و زیبایی خود را از دست بدهند.

  • ایجاد آلرژی و حساسیت پارکت بی‌کیفیت در ساکنین

استفاده از مواد شیمیایی و نامرغوب دلیل بی‌کیفیت بودن پارکت‌های چوبی است. بنابراین می‌توانند به راحتی باعث تحریک آلرژی در ساکنین شوند. استفاده از مواد نامناسب در این دسته از پارکت‌ها باعث می‌شود که سلامتی ساکنین به خطر بیفتد و حتی باعث ایجاد مشکلات تنفسی و پوستی شوند.

  • سخت بودن فرایند نصب پارکت چوبی

برش و فراوری پارکت‌های چوبی بی‌کیفیت بادقت بسیار پایین و توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام می‌شود و این مسئله کار نصاب را هنگام اجرای کار سخت خواهد کرد. در صورتی که فرایند نصب پارکت به‌خوبی انجام نشود، مسلماً در آینده‌ای نه‌چندان دورخریدار را متحمل پرداخت هزینه‌هایی بابت تعمیر و یا تعویض قسمت‌های آسیب‌دیده خواهد کرد.

با آگاهی از نقاط قوت پارکت باکیفیت و توصیه‌های لازم برای پرهیز از نصب پارکت چوبی بی‌کیفیت مسلماً می‌توانید خریدی تضمین شده را تجربه کنید. علاوه بر این که بر ارزش مالی ملک خود می‌افزایید، از بابت ایمنی خود و خانواده‌تان آسوده خاطر باشید.

پیامد‌های ناشی از نصب پارکت چوبی بی‌کیفیت

خرید پارکت چوبی باکیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

با انتخاب و خرید پارکت چوبی باکیفیت و بااصالت مسلماً شاهد افزایش زیبایی فضا و کارایی در محیط خود خواهید بود. اگرچه به‌عنوان خریدار لازم است که هزینه نسبتاً بالایی را برای خرید پارکت پرداخت کنید، اما با انتخاب یک مرجع معتبر می‌توانید از بابت کیفیت این محصول آسوده‌خاطر باشید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه در سراسر کشور از معتبرترین مراجعی است که برای شما امکان یک خرید باکیفیت را مهیا می‌سازد. پارکت‌های چوبی در این مجموعه از برند‌های معتبر و شناخته شده‌ای همچون بوئن آلمان و باورک سوئیس هستند و از آن جایی که این برند‌ها از بالاترین کیفیت و برترین تکنولوژی در تولید پارکت استفاده می‌کنند، تضمین و رضایت مشتری را به دنبال خواهند داشت.

برچسب ها: