آیا پارکت چوبی چند لایه می‌تواند اصیل باشد؟

پارکت‌های چوبی در طی زمان تغییرات فراوانی داشته‌اند و کیفیت، مقاومت، طول عمر و ویژگی‌های آن‌ها به‌مرور پیشرفت کرده است. این نوع از پارکت‌ها دارای انواع مختلف است و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون، تولید و به بازار عرضه می‌شود. از انواع این پارکت می‌توان به چندلایه یا مهندسی شده و تک‌لایه یا جامد اشاره کرد. پارکت‌های چوبی به‌خاطر دارابودن مزایای بسیار، پر طرف‌دار هستند.

در جواب به این سؤال که آیا پارکت چوبی چند لایه می‌تواند اصیل باشد؟ باید بگوییم بله. درصورتی‌که پارکت‌های چوبی مهندسی مولفه‌های لازم را داشته باشند، می‌توانند اصیل باشند. در این مقاله قصد داریم به مولفه‌های لازم برای اصیل بودن پارکت مهندسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های پارکت مهندسی شده اصیل

پارکت از چوب طبیعی انواع مختلف درختان تولید می‌شود. سؤالی که خیلی از مردم در رابطه با پارکت مهندسی‌شده دارند این است که آیا از چوب طبیعی تشکیل شده‌ است؟ اگر خیر در تولید این نوع پارکت چه میزان مواد شیمیایی به‌کاررفته؟

پارکت‌‌های چوبی مهندسی هم از چوب تشکیل شده اند. همچنین، مقاومت بسیار بالایی دارد. علت اینکه به این‌ نوع پارکت چندلایه هم می‌گویند، فرایند تولید آن است. ساختار این نوع پارکت‌ها از پیوند چوب ارزان‌قیمت و گران‌قیمت به وجود می‌آید. معمولاً لایه رویی آن از چوب سخت انتخاب می‌شود. بسته به سلیقه مشتری می‌توان از دیگر چوب‌ها با جنس نرم‌تر نیز استفاده کرد.

ویژگی های پارکت مهندسی شده اصیل

در ادامه به بررسی پارکت مهندسی شده اصیل می‌پردازیم:

  • کیفیت پارکت چوبی

اولین مؤلفه برای تشخیص پارکت چوبی اصیل از غیراصیل کیفیت است. باتوجه‌به فعالیت برندهای معروف دنیا در حوزه پارکت‌های چوبی، برآورده‌کردن این مؤلفه کار بسیار دشواری نیست. خرید پارکت از شرکت‌هایی که سابقه و پیشینه درخشان و‌ طولانی‌مدت دارند و رضایت بسیاری از مشتریان را جلب نموده‌اند، تضمین‌کننده این مورد است.

  • ساختار چوبی پارکت

پارکت را از انواع مختلف چوب بادوام و مقاوم تولید می‌کنند. افرا، گردو، راش، گیلاس، بلوط، کاج و… انواع درختانی هستند که از آن‌ها برای پارکت چوبی استفاده می‌کنند. نکته‌ای که باید در این بخش به آن توجه کنید، متریال و‌ ساختار پارکت‌های چوبی است.

هرچقدر ساختار پارکت از چوب‌های باکیفیت و اصیل باشد، کیفیت آن نیز بیشتر خواهد بود. هرچقدر هم ساختار پارکت‌های مهندسی و لایه‌های آن از چوب‌های ضعیف باشد، اصالت نهایی پارکت کاهش پیدا خواهد کرد.

  • رنگ چوب پارکت

پارکت‌های چوبی اصیل دارای رنگ طبیعی هستند. رنگ‌های مصنوعی و غیرطبیعی، از اصیل بودن پارکت مهندسی می‌کاهد. این موضوع به‌خصوص در لایه‌های رویی حائز اهمیت است.

  • قیمت پارکت چوبی

درست است که این پارکت‌ها نسبت به پارکت‌های جامد ارزان‌تر هستند و این امر به علت وجود لایه‌های ارزان‌قیمت در ساختار کلی این نوع پارکت است، اما پایین‌بودن قیمت این محصول باید معقول باشد. خیلی از افراد فکر می‌کنند که با خرید پارکت چوبی ارزان برد کرده‌اند!

 این در حالی است که پایین‌بودن قیمت پارکت احتمالاً نشان‌دهنده کیفیت پایین، مقاومت و طول عمر کم آن است. اگر به دنبال محصولی هستید که چندین سال بدون تخریب و آسیب برای شما کار کند و به طور مداوم برای شما خرج نتراشد بهتر است از روز اول به فکر خرید پارکت اصیل و خوب باشید.

قیمت پارکت چوبی

مقایسه پارکت چوبی جامد و مهندسی‌

برخی موارد ذهن شما را هنگام خرید پارکت‌های چوبی به خود مشغول می‌کند. پارکت چوبی چند لایه می‌تواند اصیل باشد؟ بله اما تفاوت‌هایی دارند. اما چه تفاوتی بین نوع جامد و مهندسی وجود دارد؟ خیلی از افراد ممکن است در انتخاب بین این دو نوع و اینکه کدام مورد گزینه مناسب‌تری برای آن‌ها است سردرگم شوند. در ادامه توضیحاتی راجع به تفاوت پارکت جامد و مهندسی شده ارائه می‌دهیم. این تفاوت‌ها شامل:

  • تنوع در طرح و رنگ پارکت

در تولید پارکت مهندسی از ساختار چندلایه استفاده می‌شود. این موضوع باعث شده پارکت‌های جامد تنوع بیشتری در طرح و رنگ نسبت به نوع مهندسی شده داشته باشند.

  • ضخامت پارکت چوبی

تفاوت‌هایی در ضخامت پارکت‌های مهندسی شده و جامد وجود دارد. ضخامت پارکت‌های جامد عموماً ۱۸ میلی‌متر و پارکت‌های مهندسی شده از ۸ تا ۱۵ میلی‌متر است.

  • عایق بودن پارکت در برابر آب و رطوبت

پارکت‌های چوبی جامد به دلیل یک‌لایه بودن مقاومت کمتری در برابر رطوبت و آب دارند. در نقطه مقابل، پارکت‌های مهندسی به دلیل چندلایه بودن، به‌خوبی در برابر رطوبت و آب مقاومت می‌کنند. برای مناطق مرطوب مثل شمال کشور گزینه مناسب‌تری هستند.

عایق بودن پارکت در برابر آب و رطوبت

  • فینیش مجدد پارکت چوبی

یکی از دیگر تفاوت‌های این دو نوع پارکت چوبی با یکدیگر سنباده‌زنی و فینیش است. این امر در پارکت نوع مهندسی یک‌بار اتفاق می‌افتد. اما پارکت‌های جامد ۲ تا ۳ بار نیاز به انجام سنباده‌زنی دارند.

  • طول عمر پارکت چوبی

یکی از مزیت‌های مهم پارکت‌های چوبی جامد نسبت به نوع مهندسی، طول عمر بیشتر آن‌هاست. پارکت‌های جامد معمولاً از ۳۰ تا ۱۰۰ سال عمر می‌کنند. همچنین، عمر پارکت‌های چوبی مهندسی شده از ۲۰ تا ۴۰ سال است. ناگفته نماند که ۴۰ سال هم زمان کمی برای عمر پارکت نیست، باتوجه‌به این شما می‌توانید این کف‌پوش‌ها را برخلاف کف‌پوش‌های سنگی و سرامیکی، جمع‌آوری کرده و در محیط جدید نصب کنید.

  • نصب راحت و سریع پارکت چوبی

 در خصوص راحت بودن نصب و بالابودن سرعت نصب هر دو نوع این پارکت‌ها شرایط بسیار مناسبی دارند. ابزارآلات نصب این پارکت‌ها شامل: زبانه، میخ و کام‌ هستند. در برخی موارد برای نصب پارکت‌های مهندسی از چسب هم استفاده می‌شود.

نصب راحت و سریع پارکت چوبی

خرید پارکت اصیل و باکیفیت از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان دارای انواع پارکت چوبی باکیفیت بسیار بالا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. برخی از محصولات پارس آرای کوهستان مانند، پارکت‌های چوبی از برندهای مطرح، به‌روز و باکیفیت دنیا مثل باورک سوییس و بوئن آلمان تهیه می‌شوند.

کارشناسان این مجموعه با بیش از چند دهه تجربه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. شما می‌توانید با خیالی آسوده پارکت‌های چوبی اصیل خود را از ما خریداری کنید و نگران دوام و طول عمر آن‌ها نباشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید و تمام سؤالات و ابهامات خود با ما در میان بگذارید.

برچسب ها: