‌پارکت چوبی در گرگان

پارکت چوبی جزو پرطرف‌دارترین کف‌پوش‌ها در میان طراحان دکوراسیون داخلی است. پارکت‌های چوبی از انواع مختلف چوب مثل، بلوط، افرا، گردو، گیلاس، راش و… تولید می‌شوند. انتخاب پارکت‌های چوبی برای کف منزل و یا محل کار جزو هوشمندانه‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. پارکت‌های چوبی ظاهری زیبا و جلوه‌ای خیره‌کننده دارند و در برابر رطوبت و صدا عایق هستند. استحکام، دوام و طول عمر بالا از دیگر مزایای پارکت‌های چوبی است.

اولین گام برای تغییر دکوراسیون، انتخاب پارکت‌های چوبی به‌عنوان کف‌پوش است. این انتخاب به عوامل مختلفی مثل آب‌وهوا، محیط جغرافیایی، متراژ موردنظر (سطح کف منزل یا محیط کار) بستگی دارد. پس از انتخاب پارکت‌های چوبی، نوبت به نصب و اجرای آن می‌رسد.

برای نصب پارکت‌های چوبی رعایت نکات اصولی مهم و ضروری است که در صورت عدم رعایت آن، پارکت‌های چوبی دچار آسیب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی خرید، نصب و اجرای ‌پارکت چوبی در گرگان بپردازیم.

نکات مهمی که باید قبل از نصب پارکت چوبی بدانید

نصب و اجرای اصولی پارکت چوبی نیاز به رعایت نکاتی است. این مرحله حساس‌ترین بخش در تغییر دکوراسیون است و تأثیر به سزایی در زیبایی دکوراسیون و طول عمر پارکت‌ها دارد. نصب پارکت‌های چوبی کاری دشوار و پیچیده‌ای است. بنابراین، آگاهی از مراحل نصب آن سبب نظارت بهتر بر عملکرد پیمانکاران می‌شود و دوام پارکت تضمین می‌یابد.

نصب پارکت‌های چوبی ممکن است در نگاه اول کاری ساده به نظر برسد، اما نکات فراوانی دارد که عدم رعایت آن‌ها ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. اگر تجربه کافی در نصب پارکت دارید، می‌تواند خودتان پارکت را نصب کنید.

نکات مهمی که باید قبل از نصب پارکت چوبی بدانید

اگر کف منزل شما صاف و بدون نقص باشد، پارکت‌های چوبی به‌خوبی نصب شده و دچار مشکل نمی‌شود. این اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. درصورتی‌که کف منزل دچار برآمدگی و یا نقص باشد، هنگام راه‌رفتن افراد، موجب سروصدای فراوان می‌شود. در این شرایط پارکت آسیب‌پذیرتر است و طول عمر آن کاهش می‌یابد. همچنین با کوچک‌ترین مشکلی فرسوده خواهد شد.

به‌طورکلی نصب و اجرای پارکت امری دشوار است که دقت و توجه بالایی می‌طلبد. توجه به فرایند نصب پارکت‌های چوبی بسیار مهم‌تر از انتخاب و نگهداری از آن‌ها است. همچنین دقت به عملکرد نصابان و روند اجرایی نصب پارکت‌های چوبی اهمیت ویژه‌ای دارد. کیفیت فوم مورداستفاده در هنگام نصب پارکت چوبی از مواردی است نباید فراموش شود.

راهکارهای جلوگیری از ایجاد مشکل در نصب پارکت چوبی در گرگان

برای جلوگیری از این مشکل، حتماً قبل از نصب پارکت چوبی کف زمین را به‌خوبی چک کنید. کف زمین باید قبل از فرایند نصب و اجرای پارکت‌های چوبی صاف باشد. کل سطح کف زمین باید به یک اندازه باشد. برای این‌که پارکت‌های چوبی عایق صدا باشند و طول عمر بیشتری داشته باشند، باید کل سطح زیر پارکت با فوم سایلنت پوشیده شود.

نکتهٔ مهم دیگر هنگام نصب ‌پارکت چوبی در گرگان «دما کردن» است. اصطلاح دما کردن به این معنی است که پارکت به مدت ۲۴ ساعت در محیط محل نصب گذاشته شود تا به دمای محیط برسد. این کار در نقاط مختلف کشور مثل گرگان انجام می‌شود.

بررسی میزان رطوبت پیش از نصب پارکت‌های چوبی اهمیت دارد. اگر ساکن مناطق شمالی کشور به‌خصوص شهر گرگان هستید، حتماً باید از پارکت‌های چوبی مقاوم در برابر آب و رطوبت استفاده کنید. قبل از نصب پارکت‌های چوبی کف زمین را چک کنید و احتمال نشتی لوله‌ها را بررسی نمایید. رطوبت جزو مواردی است که می‌تواند به پارکت چوبی آسیب بزند و مشکلاتی را از قبیل، خمیدگی، کاس شدن و… ایجاد کند.

راهکارهای جلوگیری از ایجاد مشکل در نصب پارکت چوبی در گرگان

خرید پارکت‌های چوبی عایق

خرید پارکت‌های چوبی عایق رطوبت، یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از این مشکل است. بهتر است قبل از نصب پارکت‌های چوبی، کف زمین را به طور کامل خشک کنید. همچنین پس از نصب پارکت‌های چوبی از تماس آب با پارکت‌ها خودداری نمایید. پارکت‌های چوبی به گرمای زیاد حساس هستند و وجود سیستم گرمایشی در زیر پارکت‌ها سبب تغییر شکل دائمی و فرسودگی آن‌ها می‌شود.

این نکته برای پارکت چوبی طبیعی بسیار حائز اهمیت است و پیمانکاران باید به آن دقت کند. در چنین شرایطی می‌توانید از متال سایلنت یا فوم‌های آلومینیومی در کف زمین استفاده کنید. افزایش تدریجی دمای سیستم گرمایش خانه و محیط کار یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌توانید آن را به کار گیرید. در صورت استفاده از پارکت‌های چوبی با کیفیت بالا و استاندارد مثل برند بوئن آلمان و باورک سوئیس با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

ممکن است نصابان هنگام نصب پارکت‌های چوبی از فوم‌های نامناسبی استفاده کنند. بالابودن کیفیت فقط مختص به پارکت نیست و استفاده از فوم‌های باکیفیت، طول عمر پارکت‌های چوبی را تضمین می‌کند. همچنین پارکت‌ها را در برابر صدا، عایق نگه می‌دارد. استفاده از فوم‌های سایلنت هنگام نصب پارکت‌های چوبی اهمیت دارد. بنابراین، هنگام نصب پارکت‌های چوبی حتماً از نصب فوم‌های سایلنت توسط نصابان اطمینان حاصل کنید.

خرید پارکت‌های چوبی عایق

کیفیت فوم‌های مورداستفاده در نصب پارکت‌های چوبی

توجه و دقت به فرایند نصب، یکی از مهم‌ترین مراحل نصب پارکت‌های چوبی است. اگر هنگام نصب پارکت از فوم باکیفیت استفاده شود، پارکت‌های چوبی دچار مشکل نخواهد شد. بنابراین، دقت داشته باشید که فوم‌های معمولی جایگزین فوم سایلنت نگردد. اگر خودتان پارکت‌های چوبی را نصب و اجرا می‌کنید، حتماً هنگام خرید از فوم‌های باکیفیت و سایلنت استفاده کنید.

نصب پارکت چوبی در گرگان توسط کارشناسان پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان با چند دهه تجربه و سابقه در نصب و اجرای ‌پارکت چوبی در گرگان و دیگر استان‌های ایران آماده ارائه خدمات باکیفیت به شما عزیزان هستند. نصب درست و استاندارد پارکت از هزینه‌های جانبی در آینده جلوگیری می‌کند. این موضوع می‌تواند سبب طول عمر پارکت‌های چوبی شود و زیبایی ظاهری آن را حفظ نماید.

همچنین استفاده از فوم‌های باکیفیت توسط کارشناسان پارس آرای کوهستان هنگام نصب پارکت‌های چوبی یکی دیگر از عوامل مهم است. شما می‌توانید با مشاهده نمونه کارهای انجام شده توسط کارشناسان پارس آرای کوهستان انتخاب آسوده و مطمئن داشته باشید.

کارشناسان شرکت پارس آرای کوهستان آماده خدمت‌رسانی در زمینه ارائه و نصب پارکت چوبی در تهران و شهرستان‌های ایران هستند. نصب پارکت‌های چوبی در گرگان با استفاده از پارکت‌های باکیفیت و با بهترین روش انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ انتخاب و خرید پارکت‌های چوبی می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ارتباط باشید و پارکت‌هایی مقاوم و باکیفیت از جمله پارکت‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

 

برچسب ها: