پارکت تمام چوبی

در تولید پارکت تمام چوبی هم مانند دیگر صنایع چوب از انواع مختلف چوب استفاده می‌شود. پارکت‌های چوبی از انواع مختلف چوب تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای تولید پارکت با چوب طبیعی، از درختانی مثل راش، بلوط، گردو، گیلاس، افرا و… استفاده می‌شود که علاوه بر جلوه ظاهری زیبا دوام و طول عمر بالایی دارند. نکته‌ای که پارکت چوبی را از انواع دیگر متمایز می‌کند، مزیت‌های بسیاری است که این نوع پارکت دارد.

پارکت‌های چوبی گزینه‌های مناسبی برای کف منزل، محیط کار و… هستند و زیبایی مدرن و دلنشینی به فضای موردنظر شما می‌دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با پارکت تمام چوب، مزایا و معایب و بهترین برندهای فعال در این حوزه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی پارکت تمام چوبی

پارکت تمام چوب، از چوب درختان تولید و به بازار عرضه می‌شود. در فرایند تولید پارکت تمام چوبی به‌هیچ‌عنوان از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. درواقع این نوع پارکت اصالت طبیعی چوب را حفظ می‌کند و به همین دلیل ظاهری گرم و صمیمی به محیط موردنظر شما می‌دهد.

اگر جزو افرادی هستید که به طبیعت علاقه دارید و دوست دارید دکوراسیون خانه یا محیط کار شما شامل المان‌های طبیعی باشد؛ پیشنهاد ما به شما پارکت چوبی طبیعی است. پارکت‌های تمام چوب مثل دیگر محصولات چوبی مزایا و معایبی دارند که در این بخش قصد داریم آن‌ها را به طور کامل و با جزئیات به شما توضیح دهیم.

بررسی پارکت تمام چوبی

ویژگی‌های مثبت پارکت تمام چوب

  • مهم‌ترین مزیتی که پارکت تمام چوبی دارد، طول عمر آن است. نکتهٔ حائز اهمیت در خصوص طول عمر آن‌ها این است که این پارکت‌ها ۵۰ سال عمر می‌کنند.
  • همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این پارکت‌ها کاملاً طبیعی هستند و برای افرادی که به مواد شیمیایی آلرژی دارند گزینهٔ بسیار مناسبی هستند.
  • پارکت‌های چوبی وزن کمتری نسبت به دیگر کف‌پوش‌های رایج در بازار دارند.
  • اگر مالک محیط کار یا منزل خود نیستید اصلاً نگران نباشید؛ پارکت چوبی قابلیت جمع‌شدن و نصب‌شدن در محل جدید را دارد.
  • فرایند نصب کف‌پوش‌هایی مثل سنگ  بسیار زمان‌بر است؛ اما نصب پارکت‌های چوبی  با سرعت بالاتر و تمیزتر انجام می‌شود.
  • حس خوب و انرژی مثبتی که طبیعی بودن چوب پارکت به محیط کار و منزل شما می‌دهد از دیگر مزایایی است که نمی‌توان نادیده گرفت.

پارکت تمام چوب در کنار مزایا، معایبی دارد که بهتر است قبل از خرید به آن‌ها آگاه باشید. لازم به ذکر است که با وجودداشتن چنین معایبی، باز هم خرید این نوع پارکت برای شما به‌مانند سرمایه‌گذاری بلندمدت خواهد بود.

ناگفته نماند که هرکدام از پارکت‌های چوبی از چوب درختان مختلف تولید می‌شوند و دارای مقاومت، طول عمر، عایق‌پذیری، انعطاف‌پذیری و… متفاوت از یکدیگر هستند. به همین دلیل مواردی که ذکر می‌شود ممکن است باتوجه‌به انواع چوب، کمی متفاوت باشد.

ویژگی‌های منفی پارکت تمام چوب

  • پارکت‌های چوبی هر چقدر هم که نسبت به آب عایق باشند باز هم از چوب طبیعی ساخته شده‌اند و طبیعتاً این نوع پارکت را نمی‌توان مثل کف‌پوش‌های سنگی و سرامیکی در معرض مداوم آب قرار داد و برای نظافت پارکت تمام چوبی نباید از آب زیاد استفاده کرد.
  •  قراردادن اجسام بسیار سنگین بر روی پارکت ممکن است روی سطح آن سایش ایجاد کند.
  • یکی از نکاتی که مختص به پارکت چوبی است فروش انواع بی‌کیفیت آن است. متأسفانه فروشندگان زیادی، پارکت‌های نامناسب و بی‌کیفیت را روانه بازار می‌کنند که ممکن است خرید آن‌ها مشکلات و هزینه‌های فراوانی را در پی داشته باشد. برای مثال، ممکن است در برابر تابش نور خورشید، رنگ پارکت‌ها عوض شود. این نکته جزو عواملی است که هنگام خرید پارکت نباید از آن غافل شوید.
  • اگر کف خانه و یا محیط کار شما مجهز به سیستم گرمایش تابشی است، نصب پارکت‌های چوبی روی آن انجام‌پذیر نیست. البته که غیرممکن هم نیست اما هزینه‌های نصب و اجرا آن زیاد است.

ویژگی‌های منفی پارکت تمام چوب

بهترین برندهای فعال در حوزه پارکت چوبی

برندهای بسیاری در حوزه‌ها تولید پارکت تمام چوبی، کف‌پوش ترموود و… در سرتاسر جهان فعال هستند. اینکه کدام‌یکی از این شرکت‌ها بهترین پارکت را تولید می‌کند به عوامل مختلفی از جمله پیشینه و سابقه شرکت، کشور تولیدکننده، میزان صادرات آن شرکت و… بستگی دارد. باتوجه‌به این نکات و خرید از برندهای مطرح و معتبر، شما می‌توانید از پارکتی خوب، مقاوم و باکیفیت بهره‌مند شوید.

برند سوئیسی باورک (BAUWERK)

این برند سوئیسی هم درست مانند برند قبلی، سابقهٔ درخشانی در سطح بین‌المللی دارد و محصولاتش را به چندین کشور در جهان ارسال می‌کند و باسابقهٔ بیش از 70 سال یکی از پیشگامان در حوزه کفپوش است.

اگر جزو افرادی هستید که برای محیط‌زیست ارزش زیادی قائلید و به همین دلیل از خرید محصولات چوبی خودداری می‌کنید پارکت چوبی برند باورک مناسب شما است. این برند سوئیسی تمام محصولات چوبی خود را از جنگل‌های دارای گواهی تولید می‌کند و هرساله گزارش دقیقی از فعالیت‌های زیست‌محیطی خود منتشر می‌کند.

برند آلمانی بوئن (BOEN)

پارکت برند بوئن یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید کفپوش چوبی در جهان است. این شرکت محصولات خود را به 50 کشور در 4 قاره ارسال می‌کند. طبیعتاً کیفیت و طول عمر محصولات این برند با جنس‌های بی‌کیفیت داخلی قابل‌مقایسه نیست. از دیگر مزیت‌های این کمپانی این است که این بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شرکت تولیدکننده پارکت چوبی در اروپا است. یکی از دلایل اصلی که باعث شده است برند بوئن سهم بسیار بالایی در بازار جهانی داشته باشد، کیفیت بالای محصولات آن است.

برند آلمانی بوئن (BOEN)

خرید پارکت چوبی کمپانی‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس از پارس آرای کوهستان

در حال حاضر فروش، نصب و اجرا صنایع  چوبی بی‌کیفیت، تقلبی و با قیمت بالا باعث شده است که خیلی از افراد اعتماد خود را به این صنعت از دست بدهند. درحالی‌که محصولات چوبی از دیرباز جزو اولین انتخاب‌های انسان بوده‌اند و اگر محصولات چوبی از کیفیت و طول عمر کافی برخوردار باشند، یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون داخلی هستند.

خبر خوب این است که پارس آرای کوهستان با ارائه پارکت چوبی با کیفیتی فوق‌العاده و از بهترین تولیدکنندگان، اعتماد شما را به محصولات چوبی بازمی‌گرداند. پارکت تمام چوبی ما از برندهای به‌روز و تضمین‌شده‌ای مثل بوئن آلمان و باورک سوئیس بوده و با نصب اصولی توسط متخصصین مجموعه در خانه و محل کار شما اجرا می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار برخوردار شوید.

برچسب ها: