مواد اولیه در ساخت و تولید پارکت چوبی باکیفیت

پارکت چوبی باکیفیت از چوب خالص درختان ساخته می‌شود. با پوشاندن کف ساختمان، زیبایی فضای شما دوچندان می‌‌شود. به‌کارگیری بهترین مواد اولیه در ساخت و تولید پارکت چوبی باکیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چوب طبیعی در ساخت و تولید پارکت باعث حس مثبت و گرمای بیشتری در محیط می‌شود.

مواد اولیه در تولید پارکت‌های چوبی باکیفیت، به شما در خرید محصولی تضمین شده کمک می‌کنند. در این مقاله، به شیوه ساخت و مواد اولیه باکیفیت در ساخت پارکت چوبی می‌پردازیم.

مواد اولیه و اجزای سازنده تولید پارکت چوبی باکیفیت

پارکت‌های چوبی از مواد اولیه و تعدادی اجزا تشکیل شد‌ه‌اند. هر یک از مواد اولیه در ساخت پارکت‌های چوبی باکیفیت، خصوصیات مخصوص به خود را دارند. این مواد نقش ویژه‌ای در زیبایی محصول نهایی ایفا می‌کنند. مواد تشکیل‌دهنده پارکت‌های چوبی عبارت‌اند از:

سطح پوششی پارکت چوبی

این لایه به عنوان بالاترین سطح پارکت نوعی پوشش برای چوب طبیعی به حساب می‌آید. لایه پوششی نشان دهنده زیبایی و طرح پارکت چوبی کف ساختمان است. در واقع، این لایه به پارکت زینت می‌بخشد.

سطح پوششی پارکت چوبی 

هسته پارکت چوبی

هسته همان مغز پارکت به حساب می‌آید. از موادی همچون MDF یا HDF در ساخت آن به کار می‌رود. این لایه باعث می‌شود که پارکت پایه‌ای قوی و بادوام داشته باشد.

لایه پایه پارکت چوبی

این لایه بر روی هسته یا همان مغزی پارکت چوبی قرار می‌گیرد. علاوه بر استحکام، باعث می‌شود که شاهد تنوع پارکت‌های چوبی از نظر رنگ و طرح باشیم.

لایه حفاظتی پارکت چوبی

از پلی اورتان برای ساخت این لایه حفاظتی استفاده می‌شود و وظیفه آن محافظت از پارکت است. این لایه می‌تواند از پارکت در مقابل خراش، آب، رطوبت و حرارت محافظت کرده و به نحوی عمر مفید این محصول را افزایش دهد.

چهار لایه تشکیل شده در پارکت چوبی وقتیکه با هم ادغام شوند، کف‌پوشی زیبا و بادوام را به خانه شما می‌آورند. انتخاب بهترین مواد اولیه در ساخت و تولید پارکت چوبی باکیفیت در واقع طول عمر مفید این محصولات را تضمین می‌کند.

"</p

شیوه ساخت پارکت چوبی باکیفیت با استفاده از بهترین مواد اولیه

اگر تصمیمتان را برای خرید پارکت چوبی قطعی کرده‌اید، مطمئناً دوست دارید با شیوه ساخت پارکت با استفاده از مواد اولیه باکیفیت بیشتر آشنا شوید. یک پارکت چگونه می‌تواند کیفیت خوبی داشته باشد؟ مسلماً، کیفیت پارکت‌های چوبی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی هستند که هنگام خرید به آن فکر می‌کنید و این کیفیت به شیوه ساخت محصول بستگی دارد. در ادامه مراحل استفاده از مواد اولیه پارکت‌های باکیفیت آورده‌شده‌اند که شامل:

1. ساخت و تولید پارکت‌های چوبی

در ساخت پارکت چوبی از چوب طبیعی درختانی همچون بلوط، گردو، راش، افرا و… استفاده می‌شود. کارشناسان در این مرحله درختانی که قرار است از چوب آن‌ها برای ساخت پارکت چوبی استفاده شود را انتخاب کرده و برای قطع شدن علامت‌گذاری می‌کنند. تنه‌های درخت بعد از قطع شدن، سورت و به کارخانه فرستاده می‌شوند.

در کارخانه، تنه‌های درخت برش داده می‌شوند. سپس تحت نظارت کارشناسان با استفاده از گونیا و تجهیزات مخصوص صاف و یکدست می‌شوند. برش الوار‌های چوب باید بادقت بالایی انجام شود. هر چه الوار‌ها با دقت برش بخورند، پارکت چوبی زیباتر و باکیفیت‌تری خواهیم داشت.

اگر الوار‌های چوب به درستی برش نخورند، تایل‌ها هنگام نصب به خوبی کنار هم چفت نمی‌شوند. با راه رفتن صدا‌های آزاردهنده‌ای به گوشمان می‌رسد. کارشناسان از استاندارد مشخصی برای تولید الوار‌هایی که در ساخت پارکت استفاده می‌شود، پیروی می‌کنند. در صورت بی‌توجهی به آن‌ها نمی‌توان به محصولی باکیفیت دست‌یافت.

ساخت و تولید پارکت‌های چوبی

2. ساخت پارکت‌های چوبی با استفاده از مواد اولیه باکیفیت

چوب‌های برش خورده، در این مرحله به خوبی خشک می‌شوند. نحوه خشک کردن چوب از مهم‌ترین نکاتی است که در ساخت و تولید پارکت چوبی باکیفیت به آن توجه می‌شود. درصورتی‌که رطوبت در چوب باقی بماند باعث می‌شود که پارکت هنگام نصب دفرمه شود. خشک شدن چوب‌ها طی دو مرحله صورت می‌پذیرد که بر اساس جنس و نوع چوب ممکن است بین ۵ تا ۲۱ روز به طول بینجامد. کارشناسان در این مرحله مدام رطوبت چوب را با استفاده از تجهیزات خاصی بررسی و کنترل می‌کنند.

3. از تولید پارکت‌های چوبی باکیفیت

تخته‌های چوب در این مرحله، با دقت خشک و به هم چسبانده می‌شوند. یک تخته چندلایه ایجاد می‌شود. این کار از به وجود آمدن شیار در پارکت جلوگیری می‌کند. این لایه، تحمل‌پذیری پارکت چوبی را افزایش می‌دهد. از آن جایی که مرحله سوم تضمین‌کننده کیفیت نهایی پارکت است، لازم است که با دقت فراوان و تحت نظارت کارشناسان متبحر و باتجربه انجام شود.

4. شکل نهایی پارکت چوبی

در این مرحله نوبت آن است که تخته‌های چندلایه‌ای که با دقت بالایی تولید شده‌اند به شکل کاربردی در بیایند. سپس تخته‌های چوب سنباده و صیقل می‌خورند. در نهایت با تجهیزات خاص به صورت تایل آماده نصب می‌شوند. مرحله پایانی، تایل‌ها در چندین رنگ و با روغن مخصوصی جلا می‌خورند.

شکل نهایی پارکت چوبی 

تجربه‌ای بی‌نظیر از خرید پارکت با پارس آرای کوهستان

در ساخت پارکت چوبی به عنوان محصولی بادوام و زیبا، از چوب خالص درختان استفاده می‌شود. برای ساخت پارکت‌های چوبی باکیفیت مراحلی همچون برش چوب، خشک کردن و پوشش‌دهی باید گذرانده شود تا محصولی بادوام و زیبا به بازار عرضه شود. مطمئناً، انجام این مراحل با پیروی از استاندار‌های لازم و تحت نظارت کارشناسان باتجربه باعث افزایش طول عمر پارکت خواهد شد.

مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده پارکت‌های چوبی باکیفیت، انتخابی مناسب برای خرید است. این محصولات برای ساختمان، محیط‌های اداری و تجاری بسیار مناسب هستند. پارکت‌های چوبی مجموعه پارس آرای کوهستان، از کمپانی‌های بوئن آلمان و باورک سوئیس تهیه می‌شوند. مراحل تولید پارکت چوبی در این کمپانی‌ها، تحت نظارت کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای می‌باشد.

 

برچسب ها: