‌مناسب‌ترین کف‌پوش برای بالکن

امروزه بیشتر خانه‌ها آپارتمانی هستند و فضایی مثل حیاط و باغچه ندارند. به همین دلیل فضاهایی مثل بالکن و تراس از اهمیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید در این فضا، کمی از جو خانه دور شوید و آب‌وهوایی تازه کنید. تغییر دکوراسیون بالکن و تراس سبب می‌شود این فضاها چندین برابر دلنشین شوند و شما مدت‌زمان بیشتری را در آنجا با عزیزانتان سپری کنید. اولین قدم در تغییر دکوراسیون بالکن و تراس، انتخاب کفپوش مناسب است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند پارکت‌های چوبی مناسب‌ترین کف‌پوش برای بالکن است. پارکت چوبی برای فضای داخلی انتخاب بسیار خوبی است؛ اما کف‌پوش ترموود بهترین گزینه برای بالکن است. کف‌پوش ترموود ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کف‌پوش ترموود برای استفاده در بالکن می‌پردازیم.

بررسی تفاوت تراس، ایوان و بالکن برای نصب کفپوش

اولین نکته‌ای که در تغییر دکوراسیون باید به آن آگاه باشید، تفاوت تراس، ایوان و بالکن است. خیلی از افراد فکر می‌کنند که این سه فضا هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. همین عامل سبب می‌شود که در طراحی دکوراسیون خود و انتخاب پارکت چوبی یا کف پوش مناسب دچار مشکل شوند و ندانند که مناسب‌ترین کف‌پوش برای بالکن، ایوان و یا تراس منزل و محیط کارشان چیست؟ در این قسمت قصد داریم تفاوت این سه فضا را شرح دهیم:

  • بالکن: بالکن فضایی در خانه است که دارای سقف است و چند ضلع از این فضا توسط دیوار احاطه شده است. اگر به فضای بالکن خانه‌ها دقت کنید، همهٔ آن‌ها این دو ویژگی اصلی را شامل می‌شوند. از طرف دیگر ضلع چهارم بالکن‌ها رو به فضای بیرونی آپارتمان است. البته این فضا جزو متراژ خانه محسوب می‌شود.
  • ایوان: معماری ایوان شبیه بالکن است، با این تفاوت که فقط از یک ضلع با فضای خارجی در ارتباط است.
  • تراس: درگذشته به تراس، بهارخواب می‌گفتند. این فضا دارای ویژگی‌های متفاوتی از بالکن است. عموماً تراس‌ها سقف ندارند و ضلع‌های آن‌ها از سه طرف پوشیده نیست. تراس مشاع است و جزو متراژ کلی خانه محسوب نمی‌شود. به این معنی که اگر در حیاط آپارتمان تراسی وجود دارد، همهٔ ساکنین می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

بررسی تفاوت تراس، ایوان و بالکن برای نصب کفپوش 

استفاده از کف‌پوش ترموود در بالکن

گفتیم که ترموود مناسب‌ترین کف‌پوش برای بالکن است. اما سؤال مهم این است که چرا بیشتر افراد این کف‌پوش را پیشنهاد می‌دهند؟ مزایا، معایب، ویژگی‌های این نوع کفپوش و بهترین برند فعال در این زمینه چیست؟

مزایای کف‌پوش چوبی ترموود

  • اگر جزو افرادی هستید که احتمال احتراق چوب مانع خرید شما از محصولات چوبی می‌شود، کف‌پوش ترموود بهترین گزینه برای شماست. این نوع کف پوش مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی دارد و ایمنی شما را تضمین می‌کند.
  • شست‌وشوی راحت با انواع مواد شوینده از مهم‌ترین ویژگی‌های ترموود است. این ویژگی برای افراد حساس به تمیز بودن کف‌پوش قابل‌توجه است.
  • برخی افراد نگران وجود حشرات در کف‌پوش ترموود و پارکت چوبی هستند. اما باید بدانید که این کف‌پوش‌ها مقاومت بالایی در برابر حشرات و قارچ‌ها دارند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
  • مقاومت در برابر رطوبت آب‌وهوا از دیگر مزیت‌های مهم کف‌پوش ترموود است. شما می‌توانید از آن‌ها در فضاهای بی‌سقف مثل تراس استفاده کنید.
  • مقاومت در برابر تابش خورشید، ویژگی مثبت دیگر این کفپوش است.
  • این چوب‌ها در طی فرایند تولید جهت مقاومت بالا در برابر رطوبت، انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند و بسیار محکم و مقاوم می‌شوند. در نتیجه، کفپوش ترموود مثل پارکت‌های چوبی از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است و شما می‌توانید به‌عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت به آن نگاه کنید.
  • کف‌پوش ترموود نسبت به دیگر چوب‌ها ظاهر و جلوه خیره‌کننده‌ای دارد. به همین دلیل بیشتر افراد آن را انتخاب می‌کنند.
  • در تولید ترموود از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ به همین دلیل مثل پارکت‌های چوبی ظاهر طبیعی به بالکن، ایوان و تراس شما می‌دهد.
  • کف‌پوش ترموود در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌شود و تغییر دکوراسیون را سرعت می‌بخشد.
  • در نهایت مقاومت بالای این نوع کف پوش در برابر پوسیدگی و آسیب‌دیدگی از دیگر مزایایی است که نباید فراموش شود.

مزایای کف‌پوش چوبی ترموود

معایب کف‌پوش ترموود

مناسب‌ترین کف‌پوش برای بالکن کفپوش ترمووود است، اما مانند دیگر محصولات چوبی معایب خاصی دارد که خریدار باید به آن آگاه باشد. دقت کنید که این معایب سبب به‌وجودآمدن مشکلات آینده نشود.

  • کف‌پوش ترموود با کیفیت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. این موضوع انتخاب را برای شما سخت می‌کند. بسیاری کفپوش‌های درجه سه را به فروش می‌رسانند که در برابر موریانه مقاومت پایینی دارند. دقت کنید که برای خرید ترموود حتماً آن را باکیفیت بالا تهیه کنید.
  • آسیب ترموود و تغییر رنگ آن توسط اجسام نوک‌تیز و سنگین یکی از معایب کف‌پوش ترموود است. این مورد یکی از مواردی است که شما بعد از خرید پارکت چوبی هم باید آن را رعایت کنید. مراقبت از کف‌پوش ترموود و استفاده از نگهدارندهٔ سیلیکونی مثل پایه‌های اجسام سنگین و باربیکیو می‌توان این مورد را برطرف کرد.

بهترین برندهای ترموود کدام‌اند؟

شناخت بهترین برندهای فعال در حوزهٔ پارکت چوبی و کفپوش به شما کمک می‌کند تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید. باتوجه‌به پایین‌بودن کیفیت محصولات در کشور و واردات انواع چوب با طول عمر پایین، برندهایی در طول زمان کیفیتشان ثابت شده است. این برندها در سطح جهانی مورداستفاده قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کند چند قدم از دیگران جلوتر باشید.

  • برند آلمانی BOEN: این شرکت یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه کف‌پوش در جهان است. شرکت BOEN محصولات خود را به 50 کشور جهان در چهار قاره ارسال می‌کند. طبیعتا کیفیت و طول عمر محصولات این شرکت با جنس‌های دیگر قابل مقایسه نیست.
  • برند سوئیسی BAUWERK: این برند نیز درست مانند برند قبلی سابقهٔ درخشانی در سطح بین‌المللی دارد و محصولاتش را به چندین کشور در جهان ارسال می‌کند. همچنین با سابقهٔ بیش از 70 سال یکی از پیشگامان در حوزه کفپوش است.

بهترین برندهای ترموود کدام‌اند؟

خرید کفپوش ترموود از پارس آرای کوهستان

شرکت پارس آرای کوهستان با چندین دهه فعالیت درخشان در حوزه صنایع چوب، آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت در حوزه ترموود و پارکت چوبی است. باتوجه‌به وجود انواع محصولات بی‌کیفیت و قیمت پایین در بازار که در آینده هزینه‌های جانبی بسیاری در برخواهند داشت؛ ما آماده ارائه محصولات از بهترین برند‌های جهان مانند بوئن و باورک هستیم.

شما می‌توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان مجرب ما و مشاهده نمونه کارهای انجام شده، سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را با خیالی آسوده انجام دهید. پارس آرای کوهستان در حال حاضر یکی از برترین شرکت‌ها در حوزهٔ فروش، نصب و اجرا ترموود است. بنابراین، برای دریافت خدمات در این حوزه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: