مناسب‌بودن پارکت چوبی برای پوست بدن در مقایسه با پارکت لمینت

لمینت و پارکت چوبی دو مدل از انواع کف‌پوش‌های پرطرفدار هستند. پارکت چوبی در دسته طبیعی‌ترین انواع کف‌پوش‌ها قرار می‌گیرند. به این دلیل که پارکت چوبی سازگاری بیشتری با بدن و پوست انسان در مقابل با پارکت مصنوعی مثل لمینت دارند. در ادامه مطلب پارکت چوبی مواردی در ارتباط با مناسب‌بودن پارکت چوبی برای پوست بدن در مقایسه با پارکت لمینت را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

استفاده از پارکت چوبی برای سلامت انسان

پارکت چوبی به‌صورت تایل‌های مستطیل‌شکل از چوب طبیعی تولید می‌شود. جنس چوب پارکت چوبی معمولاً از درخت افرا، بلوط، گیلاس، سدار، گردو، راش و… است. برای انتخاب جنس چوب پارکت چوبی همواره به مقاوم و مستحکم بودن پارکت چوبی توجه می‌شود. استفاده از لوازم چوبی و پارکت چوبی در دکوراسیون طرف‌داران بسیاری دارد.

در این میان، پارکت چوبی از جنس چوب طبیعی علاقه‌مندان بیشتری دارد. زنده کردن و تداعی بخشی از طبیعت با نصب پارکت چوبی در میان زندگی شهری، می‌تواند حال و هوای محیط را دگرگون کند. احساس راه‌رفتن روی پارکت چوبی تأثیرات بسیار مثبت و مناسب‌بودن پارکت چوبی برای پوست بدن در مقایسه با پارکت لمینت را برای فرد به همراه دارد.

بر اساس تحقیقات پارکت چوبی می‌تواند سبب پایین آمدن فشارخون شود. راه رفتن بر روی پارکت چوبی افزایش آرامش در خانه را در پی دارد. همچنین، قدم زدم بر روی چوب طبیعی پارکت چوبی می‌تواند حس قدم‌زدن در جنگل را برای افراد زنده کند.

یکی از مواردی که می‌توان حس طبیعت را در خانه زنده کرد، استفاده از پارکت چوبی طبیعی است. بر اساس تحقیقات، استفاده از پارکت چوبی موجب کاهش استرس و افزایش احساس امنیت می‌شود. از ویژگی‌های دیگر  پارکت چوبی طبیعی، دورکردن اضطراب و وسواس فکری است.

استفاده از پارکت‌های چوبی برای سلامت انسان

تمامی موارد گفته شده مناسب‌بودن پارکت چوبی برای پوست بدن در مقایسه با پارکت لمینت را تایید می‌کند. البته در کنار این موارد زیبایی پارکت چوبی و طبیعی بودن آن، باعث می‌شود که بهترین انتخاب برای کفپوش منزل باشد. مزایایی که استفاده از چوب‌های طبیعی مثل نصب پارکت چوبی برای ما به همراه دارد، با هیچ متریال دیگری اعم از سنگ و سرامیک قابل‌مقایسه نیست. موادی که جایگزین پارکت چوبی هستند مثل سرامیک زیبایی خاص خود را دارند. اما این زیبایی مصنوعی در برابر زیبایی طبیعی پارکت چوبی قابل مقایسه نیست.

معایب استفاده از پارکت لمینت بجای پارکت چوبی برای سلامت انسان

پارکت لمینت مستقیماً از چوب ساخته نمی‌شوند. این نوع از پارکت لایه‌های مختلفی از جمله، چوب، فایبرگلاس و دیگر مواد را در خود دارند. در ساخت پارکت لمینت، فرآورده‌های چوبی را همراه با مواد پلیمری به کار می‌برند. پس از آن تحت دما و فشار زیاد تبدیل به پارکت می‌شوند. به طور معمول، این نوع کف‌پوش‌های مصنوعی را با طرح چوب و شبیه به پارکت چوبی دیزاین می‌کنند تا ظاهری شبیه به پارکت چوبی طبیعی داشته باشند.

پارکت لمینت را می‌توان یکی دیگر از معروف‌ترین کف‌پوش‌های موجود در بازار معرفی کرد. اما از دلایلی که پارکت لمینت طرف‌داران کمتری نسبت به پارکت چوبی و چوب طبیعی دارد، معایب آن برای سلامتی انسان است. مواد شیمیایی موجود در این نوع پارکت دلایل مناسب نبودن آن به عنوان جایگزینی برای پارکت چوبی در رابطه با مناسب نبودن برای سلامتی انسان هستند.

یکی از موادی که در فرایند تولید پارکت لمینت از آن استفاده می‌شود که در پارکت چوبی به هیچ عنوان وجود ندارد، پارافین است. این ماده را به سبب آسودگی در جاگذاری تایل‌های لمینت، به‌عنوان ماده آغشته در فرایند تولید پارکت لمینت به آن اضافه می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید وجود هر ماده شیمیایی، آن هم در تماس مستقیم با پوست انسان مثل پارکت، می‌تواند اثرات مخربی برای سلامت فرد داشته باشد.

ماده دیگر مورداستفاده در فرایند تولید پارکت لمینت، فرمالدهید است. این ماده نیز به هیچ عنوان در پارکت چوبی وجود ندارد. فرمالدهید به‌عنوان یک ماده سرطان‌زا معرفی شده است. این ماده در پارکت به‌صورت گاز از پارکت لمینت آزاد می‌شود. می‌تواند تأثیرات بسیار وحشتناکی بر روی انسان و سلامتی او داشته باشد. خشکی پوست کف پا، از کوچک‌ترین آثاری است که با راه رفتن روی پارکت از این ماده برای انسان به همراه دارد.

تأثیر استفاده از پارکت چوبی طبیعی در پاکیزگی خانه

نصب پارکت چوبی تأثیرات بسیار خوبی از سمت چوب طبیعی بر سلامت انسان دارد. یکی دیگر از مزایای پارکت چوبی را می‌توان پاکیزگی بیشتر خانه دانست. به طور معمول استفاده از فرش به عنوان کف پوش و جایگزین پارکت چوبی برای خانه، سبب تجمع ذرات ریز گردوغبار در تاروپود فرش می‌شود. این مورد کاملاً در استفاده از پارکت چوبی طبیعی برعکس است. ذرات گردوغبار بر روی پارکت چوبی کاملاً دیده می‌شوند و می‌توان با استفاده از جاروبرقی به‌راحتی آن‌ها را از روی سطح پارکت چوبی جمع کرد.

تأثیر استفاده از پارکت طبیعی در پاکیزگی خانه 

بررسی مناسب‌بودن پارکت چوبی برای پوست بدن در مقایسه با پارکت لمینت

پارکت چوبی از جمله اجزایی در خانه است که تماس مستقیم با پوست بدن افراد خانه دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که به ایمنی و سازگاری پارکت چوبی با بدن انسان توجه شود. مخصوصاً زمانی که کودکان در یک خانه هستند و پوست حساس‌تری دارند. به همین دلایل است که انتخاب پارکت چوبی طبیعی، می‌تواند یک انتخاب مناسب و بهتر برای خانه باشد.

استفاده از محصولات چوب طبیعی مثل پارکت چوبی در خانه، علاوه بر کاهش فشار‌های زندگی و اضطراب، آرامش را برای اعضای خانه به ارمغان می‌آورد. در مقابل پارکت چوبی و کف‌پوش‌هایی با چوب طبیعی، پارکت لمینت‌ها قرار دارند. پارکت لمینت، کف‌پوش‌هایی تهیه شده با استفاده از مواد شیمیایی هستند. بر خلاف باور عموم، در جریان تولید این نوع پارکت به‌هیچ‌عنوان از الوارهای چوبی طبیعی در پارکت استفاده نمی‌شود.

تنها فرآورده‌های چوبی همراه با مواد شیمیایی تحت‌فشار و دمای زیاد تبدیل به پارکت لمینت می‌شوند. مواد شیمیایی استفاده شده در فرایند تولید پارکت لمینت برای سلامت انسان بسیار خطرآفرین است. خشکی پوست بدن، آسیب به ریه در جریان آزادشدن گازهای موجود در پارکت لمینت و حس ناخوشایند مواد شیمیایی، می‌تواند دلایل کافی برای عدم استفاده از پارکت نوع لمینت به‌عنوان پارکت چوبی باشد. در این جا است که مناسب‌بودن پارکت چوبی برای پوست بدن در مقایسه با پارکت لمینت ثابت می‌شود.

بررسی مناسب‌بودن پارکت چوبی برای پوست بدن در مقایسه با لمینت

خرید مناسب‌ترین پارکت چوبی طبیعی برای بدن انسان از پارس آرای کوهستان

اگر تصمیم گرفته‌اید به سراغ خرید پارکت چوبی به عنوان کف‌پوش خانه و یا محل کار خود بروید، احتمالاً به دنبال یک شرکت معتبر برای خرید پارکت چوبی هستید. همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، پارکت چوبی بخش مهمی در خانه است و با پوست بدن تماس مستقیم دارد. پس شرکت فروش پارکت چوبی نیز باید مطمئن و معتبر باشد.

پارس آرای کوهستان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه ارائه انواع پارکت چوبی طبیعی است. این مجموعه فعالیت خود را در زمینه پارکت چوبی از سال‌ها پیش آغاز کرده است و تا به امروز تجارب بسیاری در این زمینه کسب نموده. به همین جهت سبب جلب رضایت مشتریان بی‌شماری در زمینه نصب پارکت چوبی در تهران و انواع استان‌ها گردیده است. شما می‌توانید انواع پارکت چوبی با چوب طبیعی و با بالاترین کیفیت را از پارس آرای کوهستان تهیه کنید. همچنین، ارائه پارکت چوبی از برند پارکت چوبی بوئن آلمان و باورک سوئیس و حتی نصب انواع پارکت چوبی از بهترین و مقاوم‌ترین جنس چوب‌ها، از جمله فعالیت‌های این شرکت مطمئن است.

برچسب ها: