یکی از فاکتورهای مقایسه میان چوب ترموود با دیگر چوب ها، قیمت است

ترموود را می‌توانیم متریالی خاص و پرطرف‌دار در صنعت ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی و خارجی بدانیم. این محصول با استفاده از فرآیند حرارتی در دمایی بالا و در حضور رطوبت کم، نسبت به حشرات، پوسیدگی و تغییرات دما مقاوم می‌‌شود؛ بنابراین این فرآیند باعث افزایش پایداری و مقاومت ترموود در برابر شرایط محیطی مختلف خواهد شد. اما یکی از دغدغه‌های اصلی افراد و شرکت‌ها برای خرید ترموود، قیمت، عوامل موثر بر این قیمت و همین‌طور تفاوت قیمتی میان ترموود با سایر چوب‌های موجود در بازار است. بر همین اساس در این مطلب از پارس آرای کوهستان به مقایسه قیمت چوب ترموود با دیگر چوب‌ها می‌پردازیم.

مقایسه تخصصی قیمت چوب ترموود با دیگر چوب‌های موجود در بازار

برای بسیاری از افرادی که در جستجوی یافتن یک متریال چوبی مناسب برای طراحی نقاط مختلف داخلی و خارجی منزل و محل کار هستند، یکی از موارد حیاتی، مقایسه قیمت متریال‌های مختلف چوبی است. با درنظرگرفتن رشد روزافزون تکنولوژی و ورود ترموود به بازار متریال‌های ساختمانی، این روزها انتخاب اصلی بسیاری از افراد برای ساخت فضاهایی مانند روف گاردن، کفپوش، راه پله، دیوارپوش و بسیاری از موارد، ترموود است. دقیقا به همین خاطر است که چنین افرادی تمایل دارند تا علاوه بر مقایسه استاندادرهای کیفی ترموود با دیگر چوب‌های متفرقه، از تفاوت‌های قیمتی میان ترموود و این مصالح ساختمانی چوبی نیز مطلع شوند. در ادامه این بخش قصد قیمت چوب ترموود با دیگر چوب ها را مقایسه کنیم.

مقایسه قیمت ترموود با دیگر نرم چوب های موجود در بازار

قیمت ترموود تایلی به طور کلی در قیاس با دیگر گزینه‌های طراحی دیوارپوش و کف‌پوش، از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.در همین راستا یکی دیگر از چوب‌هایی که برای مثال از آن در بخش‌هایی مانند دکینگ استفاده می‌شود، نرم چوب نام یا به اصطلاح Soft Wood نام دارند.

اصولاً قیمت نرم‌چوب‌ها با درنظرگرفتن فاکتورهای زیر تعیین خواهد شد:

  • نوع چوب به‌کاررفته برای طراحی و ساخت
  • گرید متریال اولیه
  • متراژ و مساحتی محیطی که از نرم‌چوب در آن استفاده شده است

دقیقاً به همین خاطر است که شما در زمان جستجو در بازار و مقایسه قیمت ترموود با سایر چوب‌های ساختمانی متوجه این نکته اساسی خواهید شد که بعضی از مدل‌های نرم‌چوب با توجه به کیفیت بالاتر نسبت به ترموود قیمت بالاتری دارند و بعضی از مدل‌های بی‌کیفیت‌تر این متریال‌های ساختمانی نیز قیمت کمتری در قیاس با ترموود دارند. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال استفاده از یک متریال باکیفیت برای دکوراسیون داخلی و خارجی هستید، به سراغ ترموود بروید. چرا که قیمت این محصول ساختمانی چوبی اصولا چندان متغیر نیست.

مقایسه‌ای میان قیمت ترموود با سایر سخت چوب‌های صنعت ساختمان‎‌سازی و معماری

برای مقایسه قیمت چوب ترموود با دیگر سخت‌چوب‌ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ گونه‌های سخت‌چوب یا به‌اصطلاح Hard Wood مانند گاراپا، ساج برزیلی یا کومارو، جاتوبا یا گیلاس برزیلی که معمولاً هم چگالی بالایی دارند از جمله چوب‌هایی هستند که برای نمونه از آن‌ها به منظور محوطه‌سازی استخر و سونا استفاده می‌شود.

به‌طورکلی شاید در نگاه اول قیمت ترموود نسبت به این مدل از چوب‌های ساختمانی اندکی بالاتر باشد، اما با در نظر گرفتن فواید کیفی  و مقاومت بالای ترموود در برابر شرایط محیطی مختلف می‌توان گفت که قیمت بالای این محصول از نظر اقتصادی به طور کامل توجیه‌پذیر است.

تفاوت‌های قیمتی میان چوب ترموود و چوب معمولی

همان‌طور که بسیاری از ما می‌دانیم علاوه بر متریال ترموود، چوب‌هایی معمولی نیز در صنعت یافت می‌شوند. در بسیاری از موارد دیده شده است که اغلب افراد باهدف صرفه‌جویی در هزینه‌های طراحی، ساخت و نصب انواع سازه‌ها مانند نما این چوب‌ها را جایگزین ترموودها می‌کنند.

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما نمی‌توانید همیشه کیفیت را قربانی قیمت کنید. قبول داریم که برای خرید ترموود باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید، اما شما به‌ازای پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید از مزایای بی‌شمار ترموود بهره‌‌مند شوید. برای نمونه و در ساخت دکینگ، مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت، استحکام بالا، عمر مفید طولانی از جمله عواملی هستند که می‌توانند در بلندمدت بسیاری از هزینه‌های مربوط به نگهداری یا تعویض دکینگ را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

خرید برترین ترموودها با قیمتی مناسب در مجموعه پارس آرای کوهستان

شاید در مواردی قیمت ترموود نسبت به چوب‌های معمولی، نرم‌چوب‌ها و سخت‌چوب‌ها بیشتر باشد، اما این قیمت بالا با درنظرگرفتن قابلیت‌های فنی ترموود از نظر اقتصادی به طور کامل توجیه‌پذیر است. مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. شما از طریق سایت ما می‌توانید ترموود را برای پروژه‌های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی با قیمتی مناسب خریداری کنید.

سؤالات متداول

اهمیت محاسبه قیمت چوب ترموود قبل از خرید در چه مورد یا مواردی است؟

به علت وجود تفاوت در ابعاد، کلاس طبقه‌بندی، سطح کیفی و رنگ، ترموود معمولاً با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. دقیقاً نیز به همین خاطر است که در چنین شرایطی افراد با مشکلاتی در زمینه محاسبه قیمت باتوجه‌به نوع و ابعاد پروژه مواجه می‌شوند.

آیا کشور سازنده ترموود بر قیمت این متریال ساختمانی تأثیر دارد؟

چوب ترموود به‌عنوان یک محصول با ویژگی‌‌هایی منحصربه‌فرد، در کشورهای مختلف تولید می‌‌شود. به دلیل تفاوت‌‌های منابع چوبی، پروسه ترموود کردن، کاربردهای مختلف و دیگر عوامل، این احتمال وجود دارد که قیمت‌‌های ترموود در کشورهای مختلف، متفاوت باشد.

برچسب ها: