مقایسه ترموود ایرانی و خارجی برای انتخاب

ترموود یکی از جذاب‌ترین آیتم‌هایی است که در دیزاین داخلی و خارجی استفاده می‌شود. امروزه برندهای ایرانی و خارجی زیادی این آیتم را تولید می‌کنند. به همین خاطر این سوال مطرح می‌شود که آیا ترموود ایرانی ارزش خرید بالاتری نسبت به ترموودهای خارجی دارد؟ برای پاسخ دقیق به این سوال، باید این دو نوع ترموود را از زوایای مختلفی مانند فناوری ساخت، متریال، استانداردهای کسب شده و میزان مقاومت بررسی کنیم. ترموودهای خارجی و ایرانی از نظر ویژگی‌های عمومی شباهت زیادی به هم دارند؛ اما از نظر ویژگی‌های کیفی کفه ترازو به سمت ترموودهای خارجی کمی سنگینی می‌کند. برای مقایسه ترموود ایرانی و خارجی با ما در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان همراه باشید.

مقایسه ترموود ایرانی و خارجی برای انتخاب
مقایسه ترموود ایرانی و خارجی برای انتخاب  

ترموود؛ آیتمی جذاب برای دیزاین‌ داخلی و خارجی

ترموود یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین آیتم‌هایی است که می‌توان تقریبا در هر بخشی از دکوراسیون، آن را اجرا کرد. چوب ترموود به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف دارد و جلوه خاصی که به فضا می‌دهد، در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و امروزه می‌تواند انواع آن را از برندهای داخلی و خارجی تهیه کنید.

مقایسه ترموود ایرانی و خارجی از زوایای مختلف

اگر برای خرید ترموود به چند فروشگاه سر زده باشید، متوجه می‌شوید که امروزه برندهای ایرانی زیادی در حال تولید این آیتم دکوراسیون داخلی و خارجی هستند. به همین خاطر، ممکن است در انتخاب چوب ترموود دلخواه خود کمی گیج شوید. برای این منظور، در ادامه این بخش به مقایسه ترموود ایرانی و خارجی از جهات مختلف می‌پردازیم.

متریال ساخت؛ مهم‌ترین فاکتور در مقایسه ترموود ایرانی و خارجی

ترموودهای خارجی و مخصوصا ترموودهایی که ساخته برندهای اروپایی هستند، معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به دلیل استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای که در اروپا وجود دارد، برای ساخت ترموود از چوب‌های بسیار باکیفیت استفاده می‌شود. به طوری که اغلب چوب‌ها دارای گرید A یا B هستند. این باعث می‌شود که ترموود بعد از طی کردن مراحل ساخت بتواند مقاومت بالایی در برابر آسیب و شرایط مختلف آب‌وهوایی داشته باشد.

مهم‌ترین فاکتور در مقایسه ترموود ایرانی و خارجی
مهم‌ترین فاکتور در مقایسه ترموود ایرانی و خارجی

استانداردهایی که برای برداشت چوب و ساخت ترموود از آن‌ها در اروپا وجود دارد، در ایران معنایی ندارد. همچنین چوب‌های گرید A و B دارای قیمت بالایی هستند و همین باعث می‌شود که بسیاری از برندهای ایرانی تمایلی به استفاده از این نوع چوب‌ها نداشته باشند. بیشتر چوب‌هایی که کارخانه‌های ایرانی از آن‌ها برای ساخت ترموود استفاده می‌کنند، چوب‌های روسی و گرجستانی هستند. این چوب‌ها در فواصل مختلف سال کیفیت‌های مختلفی دارند. در برخی مواقع ممکن است این چوب‌ها از نظر کیفیتی هم‌رده با چوب‌های گرید A باشند و در برخی مواقع، بسیار ضعیف باشند و نتوانید روی آن‌ها از بابت استقامت حساب باز کنید.

بررسی ترموود ایرانی و خارجی از نظر فناوری ساخت

فرایند ساخت ترموود نیازمند فناوری‌ها و ابزارهای مخصوص است. برندهای خارجی می‌توانند برای ساخت ترموود به سراغ فناوری‌های نوآورانه و به‌روز بروند. این در حالی است که در ایران به دلیل تحریم‌ها امکان انجام این کار وجود ندارد و در نتیجه، کیفیت و جلوه نهایی ترموودهای ایرانی به کلی با نمونه‌های خارجی متفاوت خواهد بود.

کوره را می‌توان مهم‌ترین فناوری و دستگاه برای ساخت ترموود معرفی کرد. یک کوره استاندارد دما را دقیقا مطابق با نیاز تنظیم و حرارت را به صورت یک‌دست منتقل می‌کند. این در حالی است که بسیاری از کوره‌های ایرانی چنین امکانی ندارند و به همین خاطر، در برخی از ترموودهای تولید داخل اثرات سوختگی را مشاهده می‌کنید.

استانداردهایی که ترموودها باید آن‌ها را دریافت کنند

بعد از اینکه یک ترموود ساخته می‌شود، باید روی آن آزمایشاتی انجام شود که تعیین کند آیا ترموود از کیفیت لازم برخوردار است یا خیر. در خارج از کشور بسیار به این موضوع اهمیت داده می‌شود. اما در ایران، این استانداردها به اندازه اروپا اهمیت ندارند. در نتیجه، ممکن است ترموودی که برای خود انتخاب می‌کنید، از استانداردهای لازم برخوردار نباشد و نتواند از نظر کیفیتی شما را راضی کند.

مقاومت ترموودهای خارجی
مقاومت ترموودهای خارجی

مقاومت ترموودهای خارجی بیشتر است یا ایرانی؟

مقایسه ترموود ایرانی و خارجی از نظر مقاومت نیازمند بررسی این چوب‌ها از زوایای مختلفی مانند متریال ساخت، استانداردها و فناوری ساخت است. هرچقدر که فناوری ساخت دقیق‌تر باشد، در ساخت این چوب از متریال با کیفیت بالاتری استفاده شده باشد و محصول نهایی استانداردهای بیشتری را پاس کرده باشد، می‌توان گفت که آن ترموود مقاومت بیشتری دارد. با توجه به اینکه بسیاری از ترموودهای ایرانی از نظر متریال، کیفیت ساخت و استانداردها ضعیف عمل می‌کنند‌، می‌توان امتیاز را در بخش مقاومت به ترموودهای خارجی داد.

تفاوت‌های ظاهری که میان ترموودهای ایرانی و خارجی وجود دارد

یکی از دیگر از ابعاد مقایسه ترموود ایرانی و خارجی، بخش ظاهری است. بسیاری از ترموودهایی که در داخل کشور ساخته می‌شوند، از نظر ظاهری طرح تقریبا یکسانی دارند و نمی‌توانند مشتری را به خود جذب کنند. همچنین به دلیل استاندارد نبودن کوره‌ها، در برخی از ترموودهای ایرانی، نشانه‌های سوختگی وجود دارد که باعث از بین رفتن جذابیت ترموود می‌شود.

مقایسه ترموود ایرانی و خارجی از نظر قیمت

ترموود ایرانی و خارجی را می‌توان از نظر قیمت نیز با هم مقایسه کرد. ترموودهای ایرانی به دلیل استفاده از متریال ضعیف‌تر و همین‌طور تولید شدن در داخل، برچسب قیمتی پایین‌تری نسبت به ترموودهای خارجی دارند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که اگر به دنبال یک دیزاین جذاب با طول عمر بالا هستید که بتواند تا سال‌های سال نمای جذاب اولیه خود را حفظ کند، توصیه می‌کنیم به سراغ ترموودهای ایرانی بروید.

انواع ترموود خارجی باکیفیت
انواع ترموود خارجی باکیفیت

انواع ترموود خارجی باکیفیت را از پارس آرای کوهستان بخواهید

برای مقایسه ترموود ایرانی و خارجی می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی این دو چوب را بررسی کرد. به طور کلی می‌توان گفت که ترموودهای خارجی از استانداردهای بالاتر، متریال بهتر، فناوری ساخت و قیمت بالاتر برخوردار هستند. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید این آیتم دکوراسیون را دارید، به سراغ نمونه‌های خارجی بروید. پارس آرای کوهستان به عنوان یکی از نمایندگی‌های برتر و مجاز ترموود خارجی در ایران انواع این آیتم دکوراسیون را با قیمتی بسیار عالی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به بخش محصولات وب‌سایت ما، سفارش خود را ثبت کنید.

برچسب ها: